خواص جوانه ها پوست خود را با جوانه حبوبات جوان کنید

خواص جوانه ها پوست خود را با جوانه حبوبات جوان کنید

خواص جوانه ها

جوانه های حبوبات تغذیه ای مناسب برای جوان شدن پوست هستند. از مصرف انواع جوانه ها در سالاد غافل نشوید .جوانه ها غنی ترین منبع آمینو اسیدها ،ویتامین ها و مواد معدنی محسوب شده و همچنین به دلیل فیبر کافی آنها را به عنوان میان وعده پیشنهاد می کنند.

خواص جوانه ها, پوست خود را با جوانه حبوبات جوان کنید,فواید جوانه گندم ,فواید جواه ماش برای پوست و سلامتی ,جوانه جو ,روشن سازی پوست با جوانه ها

جوانه غلات و حبوبات تاثیر چشمگیری بر روی سلامتی کل بدن، زیبایی و حفظ شادابی و جوانی پوست دارند. جوانه های غلات و حبوبات دارای مواد مغذی و ضروری بدن، املاح و ویتامین ها هستند که بر روی سلامتی کل بدن و به خصوص دستگاه گوارش، زیبایی پوست و در پیشگیری از پیری و چین و چروک پوست نقش موثری دارند. همچنین مانع از رشد سلول های سرطانی و افزایش فعالیت غدد جنسی می شوند.

جوانه سویا

جوانه سویا از نظر ارزش غذایی با گوشت برابری می کند و ویتامین C بالایی دارد. مصرف این جوانه سبب افزایش اسید اوریک خون نمی شود و مصرف آن به خصوص برای افراد گیاهخوار مفید است.

جوانه ماش

این محقق و پژوهشگر طب سنتی افزود:یکی از مهم ترین پروتئین های گیاهی جوانه ماش محسوب می شود. مصرف این جوانه برای مبتلایان به اختلالات قلبی و عروقی مفید است و به دلیل داشتن پتاسیم فراوان بنابراین استفاده از آن برای افرادی که دچار فشار خون بالایی هستند، ضروری است. جوانه ماش حاوی اسید فولیک، آنتی اکسیدان، منگنز، سلنیوم و ویتامین C بالایی است. مبتلایان به کم خونی و دیابت حتما در برنامه غذایی روزانه خود از جوانه ماش استفاده کنند. این جوانه سرشار از انواع مواد مغذی و پر انرژی است. همچنین مصرف آن سبب کاهش چربی مضر خون (LDL) می شود. جوانه ماش حاوی فیتواستروژن است که بر روی گیرنده های استروژنی پوست عمل می کند. در نتیجه اسید هیالورونیک، کلاژن و الاستین موجود در ساختار پوست را افزایش می دهد و مانع از خشکی و پیری پوست می شود.

جوانه جو

جوانه جو دارای مقادیر بالای فیبر، ویتامین، مواد معدنی مانند سلنیوم، مس، کروم، فسفر، منیزیم، نیاسین و آنتی اکسیدان می باشد.

طبع جوانه جو سرد و خشک می باشد. جوانه جو برای سلامتی قلب و پیشگیری و درمان دیابت مفید می باشد.

فواید بی نظیر جوانه گندم برای پوست

جوانه گندم سرشار از ویتامین های E و C است. از همین‌ رو یک ضد‌ لک قوی به شمار می‌ رود و مصرف آن به صورت خوراکی یا ماسک، از ایجاد لکه‌ های ناشی از آفتابجلوگیری می‌ کند.

امروزه از جوانه گندم و عصاره آن در تهیه انواع کرم ها و لوسیون های بهداشتیاستفاده می شود زیرا  پودر جوانه گندم، خاصیت نرم و مرطوب کنندگی دارد و برایپوست های خشک بسیار مفید است.

از طرف دیگر، از بروز چین و چروک های ریز ناشی از خشکی پوست ممانعت کرده و در واقع  یک ضد چروک قوی به شمار می آید.

به اعتقاد برخی از متخصصان پوست ، مو و زیبایی ، جوانه گندم در درمان انواع جوش صورت و ناراحتی پوستی موثر است و بدین منظور میتوانید از ماسک جوانه گندم استفاده نمائید .

فواید جوانه گندم برای مو

جوانه گندم همچنین در ریزش مو و حتی در ترمیم موهای آسیب دیده نقش موثری داشته و برای همین منظور توصیه می شود که هر روز 2 قاشق غذاخوری گندم جوانه زده تازه را خوب جویده و فرو دهید و همچنین به صورت روزانه همراه با غذا ها و نوشیدنی ها میل گردد

روش تهیه جوانه گندم

مقدار 200 گرم گندم را بعد از تمیز کردن خیس کرده و به مدت 2 روز و هر روز آب آن را عوض کنید سپس داخل یک ظرف مانند آبکش ریخته و یک پارچه نمدار روی آن قرار دهید در گوشه از آشپزخانه قرار داده و تا زمانی که تمام گندم ها جوانه بزنند به پارچه با آب بپاشید تا نمدار بماند بعد از اینکه حدود 5 میلیمتر جوانه زدند داخل یخچال نگهداری کنید.

ارسال شده در تاریخ 1 ژوئن 2019 توسط امید ازادمرد با موضوع پوست و مو
بازدید : 1,535
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.