خواص ماهی تیلاپیا بهترین استخوان ساز و سرشار از پروتئین

خواص ماهی تیلاپیا بهترین استخوان ساز و سرشار از پروتئین

خواص ماهی تیلاپیا,خاصیت ماهی تیلاپیا,ماهی تیلاپیا سرشار از فسفر,مضرات ماهی تیلاپیا,طرز پخت ماهی تیلاپیا,پروتئین لازم در ماهی تیلاپیا,طرز تهیه ماهی تیلاپیا

ماهی دوست دارید؟ آیا از طعم دل‌پذیر غذاهای دریایی لذت می‌برید؟ پس حتماً باید تیلاپیا را امتحان کنید.

خواص ماهی تیلاپیا ,خاصیت ماهی تیلاپیا

ماهی تیلاپیا مانند بسیاری از ماهی‌های دیگر سلنیوم زیادی دارد

مناسب برای استخوان‌ها

فواید تیلاپیا,خواص تیلاپیا

ماهی تیلاپیا دارای مواد معدنی مانند فسفر است که برای سلامت انسان به آن نیاز دارد

ماهی تیلاپیا برای استخوان‌ها خوب است. این ماهی دارای مواد معدنی ای مانند فسفر است که برای سلامت انسان به آن نیاز دارد. نه تنها این ماده استخوان‌ها را قوی می‌کند بلکه برای رشد بدن نیز مناسب است. فسفر برای نگهداری از استخوان‌ها و ناخن‌ها لازم است و از بیماری‌هایی مانند پوکی استخوان جلوگیری می‌کند.

پیشگیری از بیماری هایی مانند سرطان

خاصیت ماهی تیلاپیا, فایده های ماهی تیلاپیا

ماهی تیلاپیا آنتی اکسیدان های فراوانی دارد که با سرطان مبارزه کرده و بیماری‌ قلبی را درمان می‌کند

مانند بسیاری از ماهی‌های دیگر تیلاپیا نیز سلنیوم زیادی دارد. این ماهی آنتی اکسیدان هایی فراوانی دارد که با سرطان مبارزه کرده و بیماری‌های قلبی شما را درمان می‌کند. سلنیوم نه تنها فعالیت رادیکال‌های بدن را کم می‌کند بلکه احتمال استرس اکسیداتیو ( عدم تعادل در تولید رادیکال‌های آزاد و سیستم دفاع آنتی اکسیدانی ) را نیز کاهش می‌دهد. همچنین سلنیوم از جهش سلول‌های سالم تر و تبدیل به سلول‌های سرطانی جلوگیری می‌کند.

مفید برای مغز

خواص تیلاپیا,خواص ماهی تیلاپیا

ماهی تیلاپیا قدرت مغز را زیاد می‌کند بلکه عملکرد سیستم عصبی را بهبود می‌بخشد

تیلاپیا دارای پتاسیم و اسیدهای امگا 3 زیادی است که نه تنها قدرت مغز را زیاد می‌کند بلکه عملکرد سیستم عصبی را بهبود می‌بخشد. پتاسیم در بدن به افزایش جریان اکسیژن به سمت مغز کمک کرده و برای تعادل مایعات در بدن مفید است. پتاسیم مواد مغذی را وارد سیستم مغز کرده و باعث می‌شود مغز بتواند یا وضوح و نظم بیشتری فکر کند.

مناسب برای قلب

خاصیت ماهی تیلاپیا, فایده های ماهی تیلاپیا

ماهی تیلاپیا آنتی اکسیدان های فراوانی دارد که با سرطان مبارزه کرده و بیماری‌ قلبی را درمان می‌کند

یکی از فواید دیگر تیلاپیا مراقبت آن از قلب است. این ماهی اسیدهای چرب امگا3 زیادی دارد که کارکرد دستگاه قلب و عروق را بهتر می‌کند. امگا 3 به شما کمک می‌کند فشارخون مناسبی داشته و از حملات قلبی، سکته و تصلب شریان‌های قلبی جلوگیری می‌کند.

جلوگیری از پیری

خواص تیلاپیا,خواص ماهی تیلاپیا

ماهی تیلاپیا دارای سلنیوم است که به ظاهر شما زیبایی می بخشد

اگر نگران بروز نشانه‌های پیری در خود هستید باید تیلاپیا مصرف کنید. این ماهی آنتی اکسیدان و ویتامین C و E دارد که برای پوست خوب هستند. این ویتامین‌ها رنگ پوست را بهتر کرده و باعث می‌شوند پوستتان براق‌تر و زیباتر به نظر برسد. به علاوه تیلاپیا دارای سلنیوم است که به ظاهر شما زیبایی بخشیده و آسیب ناشی از رادیکال‌های آزاد را متوقف می‌کند.

کاهش وزن

خاصیت ماهی تیلاپیا,فایده های ماهی تیلاپیا

ماهی تیلاپیا کالری کم و پتاسیم زیادی دارد

مانند ماهی‌های دیگر تیلاپیا نیز کالری کم و پتاسیم زیادی دارد. این ماهی راهی عالی برای کاهش کالری دریافتی است. همچنین مواد غذایی لازم برای بدن را تأمین می‌کند تا بدن بتواند کارکرد درستی داشته باشد.

برای بیماران تیروئید

خواص داروئی ماهی تیلاپیا,خواص درمانی تیلاپیا

ماهی تیلاپیا نقش مهمی در تنظیم غده‌ی تیروئید و بهبود عملکرد هورمون‌ها ایفا می‌کند

تیلاپیا سلنیوم زیادی دارد که نقش مهمی در تنظیم غده‌ی تیروئید و بهبود عملکرد هورمون‌ها ایفا می‌کند. کارکرد منظم غده‌ی تیروئید شما را مطمئن می‌سازد که سوخت و ساز بدن بهتر شده است.

افزایش ایمنی بدن

خواص درمانی تیلاپیا,خواص تیلاپیا

یکی از خواص ماهی تیلاپیا تقویت سیستم ایمنی بدن است

آخرین مزیت ماهی تیلاپیا تقویت سیستم ایمنی بدن است. این ماهی فعالیت گلبول های سفید را بهبود بخشیده و از بدن در مقابل مواد مضر و دشمن‌های خارجی مراقبت می‌کند.

ارسال شده در تاریخ 25 دسامبر 2017 توسط مدیریت با موضوع آشپزی , سلامتی
بازدید : 1,946
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.