خواص میوه عناب تقویت کننده سیستم ایمنی و سلامتی بدن

خواص میوه عناب تقویت کننده سیستم ایمنی بدن

خواص میوه عناب

#عناب

✅ برای خلاص شدن از سرفه، سرماخوردگی، آنفلوانزا و انواع گلودرد، جوشانده عناب را دریابید

✅عناب سیستم ایمنی را تقویت میکند و به قدری خاصیت دارد که به آن لقب مروارید سرخ را داده اند !

خواص عناب برای دستگاه گوارش

عناب در زمان ابتلا به اسهال می تواند حرکات مربوط به دستگاه گوارش را کاهش دهد. مخلوط را با نمک و فلفل به عنوان هضم کننده مصرف کنید. میوه خشک رسیده به عنوان ملین می باشد. حتی تأثیر آن برای کمک به درمان یبوست با مطالعات بالینی مختلف به اثبات رسیده است و به تمام افرادی که از یبوست رنج می برند توصیه می شود هر روز صبح یک تکه زنجبیل تازه و چند دانه عناب را در یک لیوان آب جوش قرار داده و پس از چند دقیقه این نوشیدنی را میل کنند. عناب تقویت کننده دستگاه گوارش است و مطالعات بالینی، تأثیرات آن برای رفع مشکلات مختلف گوارش را نشان داده است. مصرف عناب به هضم غذا کمک کرده و در جلوگیری از نفخ موثر است.

خواص عناب : خاصیت آنتی‌ اکسیدانی و ضدالتهابی

عصاره آن موجب مهار اثر رادیکال‌های آزاد (به عنوان عامل افزایش التهاب) می‌گردد. حاوی آنتی‌اکسیدان‌های طبیعی چون ویتامین C، کاروتنوئیدها و فلاوونوئید است. همچنین موجب تقویت سیستم ایمنی می‌شود.خواص میوه عناب

خواص میوه عناب,عناب محافظ کبد,خواص عناب برای دستگاه گوارش,فواید دیگر عناب,عناب مفید سرماخوردگی و سرفه,عناب برای کاهش وزن,فواید دارویی عناب,فواید درمانی عناب

خواص عناب برای قند خون

ترکیبات اتری موجود در آن عامل مهار کننده‌ای در افزایش قند خون است. همچنین مقادیر پارامترهای بیوشیمیایی مانند قند خون، اوره، کراتینین، کلسترول سرم، تری‌گلیسیرید سرم، HDL، LDL، هموگلوبین و هموگلوبین گلیکوزیله را به طور قابل توجهی به سطح نرمال نزدیک می‌کند.

فواید عناب برای درمان سرماخوردگی و تنگی نفس

خواص میوه عناب در طب سنتی ایران نیز مصرف جوشانده عناب برای درمان سرفه، سرماخوردگی و آنفلوانزا و انواع گلودرد بسیار توصیه شده است. چای عناب در شرق آسیا یک نوشیدنی بسیار گوارا محسوب می‌شود که به جلوگیری از سرماخوردگی نیز کمک می‌کند. اگر دچار سرماخوردگی شده‌اید و از خشکی سینه و سرفه رنج می‌برید، عناب داروی گیاهی مناسب و کارآمدی است. عناب دارای لعاب فراوان، پروتئین، مواد قندی و مقدار زیادی ویتامین C است. عناب به دلیل داشتن لعاب زیاد، نرم کننده سینه و ضد سرفه است. جوشانده عناب گرفتگی صدا را برطرف می‌کند. به علاوه آسم و تنگی نفس را برطرف می‌کند. برای تهیه جوشانده عناب ۵۰ گرم عناب را در یک لیتر آب ریخته و بجوشانید تا حجم آن دو سوم شود.

عناب محافظ کبد

مصرف عناب به طور معنی‌ داری سطوح آنزیم‌ های کبدی را کاهش می‌دهد. این آنزیم‌ها نشانگر آسیب بافتی هستند. یافته‌های بافت شناسی نشان می‌دهند که این میوه اثرات محافظتی در برابر بیماری‌ های کبدی دارد. عناب در درمان کبد چرب نیز مفید است.

لاغری و کاهش وزن

خواص میوه عناب کالری کم و پروتئین و فیبر بالایی دارد که از پرخوری جلوگیری کرده و باعث کاهش وزن و لاغری می شود.

 سرماخوردگی و سرفه

عناب تازه غنی از پتاسیم، ویتامین A و C است که سیستم ایمنی را تقویت کرده و در پیشگیری از سرفه و سرما خوردگی مفید می باشد.

 یبوست و اسهال

مطالعات نشان داده که مصرف عصاره ی عناب برای درمان یبوست مزمن بسیار مفید است. دانه های عناب می توانند به درمان اسهال کمک کنند.

 فشار خون بالا

عناب حاوی مقادیر بالای پتاسیم است که می تواند به درمان فشار خون بالا کمک کند.

خواص میوه عناب,عناب محافظ کبد,خواص عناب برای دستگاه گوارش,فواید دیگر عناب,عناب مفید سرماخوردگی و سرفه,عناب برای کاهش وزن,فواید دارویی عناب,فواید درمانی عناب

 کبد چرب

عناب دارای آنتی اکسیدان می باشد که به درمان بیماری های کبد از جمله کبد چرب کمک می کند، همچنین عناب باعث سم زدایی کبد می شود.

 نوزادان و کودکان

مصرف عناب می تواند به درمان یرقان در نوزادان کمک کند، همچنین مصرف عناب به تقویت سیستم ایمنی و تفویت و رشد استخوان ها و دندان های کودکان کمک می کند.

میوه های خشک شده آرامبخش ،ضد سرطان ،ضر بیماری های تنفسی ،تب بر ،مسکن ، اشتها آور ، بند آورنده خون ومقوی هستند . تصفیه کننده خون بوده و به هضم غذا کمک میکند .عناب در درمان نامرتب بودن ضربان قلب ،خستگی اعصاب ،عرق شبانه وتعرق زیاد بدن استفاده میشوند .

برخی دیگر خواص میوه عناب

* در کم فشاری خون و نازایی مفید است.
* عناب آرامش بخش و ضد بد خلقی بوده و در طب سنتی چین و کره از آن به عنوان دارویی که سبب کاهش اضطراب می شود و تقویت کننده معده و طحال و سیستم گوارشی است استفاده می کنند.
* اگر با کره خورده شود از حالت تهوع و استفراغ جلوگیری می کند
* خاصیت ضد میکروبی دارد.
* چای عناب دارای ماده ضد سرطانی ساپونینز است. این چای باعث ترمیم بافت های آسیب دیده و تقویت عضلات می شود.
* استفاده از مغز میوه در زخم ها و بریدگی ها سبب سرعت بخشیدن به بهبود آن ها می شود.
* به دلیل محتوای فلور در استحکام دندان ها موثر است.
ارسال شده در تاریخ 15 ژانویه 2019 توسط خدیجه ص با موضوع مطلب علمی
بازدید : 1,501
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.