خواص چوب میخک یک گیاه دارویی فوق‌العاده موثر و دارای خواص ضد باکتری

خواص چوب میخک یک گیاه دارویی فوق‌العاده موثر و دارای خواص ضد باکتری

خواص چوب میخک

چوب میخک در لاغری فوق العاده مؤثرا ست و به روند چربی سوزی کمک زیادی میکند

✅برای بهره مندی از خواص آن به آب در حال جوش یک عدد چوب میخک اضافه کنید و بعد از غذا میل نمایید.

خواص چوب میخک ,یک گیاه دارویی فوق‌العاده موثر,چوب میخک دارای خواص ضد باکتری, فواید چوب میخک و روغن گیاهی آن,چوب میخک برای دندان درد,خاصیت چوب میخک

چوب میخک برای درمان آنفلوانزا

اگر احساس کوفتگی و سردرد می‌کنید یا اینکه دماغتان چکه می‌کند معنی‌اش این است که کم‌کم سرماخورده‌اید و در حال آنفلوانزا گرفتن هستید. نباید دست روی دست بگذارید تا وضع خراب‌تر شود. چوب میخک نه تنها ضدباکتری است بلکه خواص ضدویروسی هم دارد و شما را از شر ویروس‌ها خلاص کرده و از تکثیر آن‌ها جلوگیری می‌کند.

روش استفاده

در یک فنجان آب جوش 2 عدد چوب میخک و 1 تکه پوست دارچین و 1 شاخه آویشن بیندازید. اجازه دهید موادتان به مدت 3 دقیقه بجوشد و سپس بگذارید تا یک ربع دم بکشد. هر روز 3 تا 4 فنجان از این دم کردنی خانگی‌تان بنوشید (بعد از غذا) تا علائم بیماری کاملا رفع شود.

مشکل بوی بد دهان مشکل خیلی‌هاست که البته لاینحل هم نیست. تا چوب میخک هست نگران نباشید. چون این گیاه یک درمان موثر برای مشکلتان می‌باشد

 چوب میخک برای مقابله با اسهال

چوب میخک یک درمان طبیعی و موثر برای مقابله با اسهال است. این گیاه دشمن باکتری‌هاست و میکروب‌های مسئول عفونت فلور روده را ناکار می‌کند. برای همین هم دستگاه گوارش به حالت عادی بر می‌گردد و شما راحت می‌شوید.

روش استفاده

یک فنجان آب را داخل یک ظرف بریزید و 3 عدد چوب میخک را داخل آن بیندازید. اجازه دهید به مدت 5 دقیقه بجوشد و سپس زیر شعله را خاموش کنید تا به مدت 10 دقیقه هم دم بکشد. هر روز 3 بار (بعد از غذا) از این دم کرده میل کنید.

چوب میخک برای هضم راحت‌تر غذا

اگر شما هم با مصرف لوبیا، عدس، نخود، لپه و غیره دچار نفخ یا یبوست و غیره می‌شوید چوب میخک را امتحان کنید. می‌توانید چند عدد چوب میخک به غذایتان اضافه کنید.

روش استفاده

برای مقابله با احساس سنگینی، پری معده و نفخ و غیره چند عدد چوب میخک و یا افشره‌ی خوراکی (2 قطره برای 500 گرم غذا) را در مرحله‌ی پایانی پخت به غذاهایتان اضافه کنید. توجه داشته باشید که مصرف افشره‌ی خوراکی چوب میخک برای خانم‌های باردار، شیرده و یا بچه‌های کمتر از 6 سال توصیه نمی‌شود. همچنین باید بدانید که مصرف چوب میخک در افرادی که به اوژنول حساسیت دارند باعث اختلال خواب می‌شود.

خواص چوب میخک ,یک گیاه دارویی فوق‌العاده موثر,چوب میخک دارای خواص ضد باکتری, فواید چوب میخک و روغن گیاهی آن,چوب میخک برای دندان درد,خاصیت چوب میخک

راز چوب میخک
راز سلامتی چوب میخک در «اوژنول» موجود در آن است. این ترکیب معطر خواص درمانی فوق‌العاده ای دارد.

باید بدانید که چوب میخک و روغن گیاهی (افشره‌ی خوراکی) آن خواص زیادی دارند.خواص چوب میخک عبارتند از :

* خواص ضدعفونی‌کنندگی و بی‌حسی برای تسکین دندان‌درد.

خواص ضد باکتریایی، ضد قارچی و ضد ویروسی که با بیماری‌های فصل سرما و قارچ‌ها مقابله کرده و سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند.

* خواص ضد التهابی برای تسکین دردهای معده، روماتیسم و دردهای عضلانی.

خواص چوب میخک برای دندان درد
برای تسکین دندان‌درد:
برای تسکین دندان‌درد تا رسیدن به دندان‌پزشکی 3 تا 4 بار در روز چوب میخک بجوید. این کار همچنین باعث رفع بوی بد دهان نیز می‌شود.

 برای مقابله با بیماری‌ها
2 قطره روغن گیاهی چوب میخک را روی یک حبه قند بچکانید و در دهان بگذارید. می‌توانید روزانه 3 مرتبه این کار را تکرار کنید.

2 تا 3 عدد چوب میخک را در یک فنجان به مدت پانزده دقیقه با شعله‌ی آرام بجوشانید. بین وعده‌های غذایی از این جوشانده میل کنید. برای اینکه طعم جوشانده‌تان را بهتر کنید مقداری عسل یا دارچین به آن اضافه کنید.

 خواص چوب میخک برای تسکین روماتیسم و دردهای عضلانی
10 قطره روغن گیاهی چوب میخک را در مقداری روغن بادام شیرین یا هر روغن گیاهی دیگر که مناسب ماساژ است رقیق کرده و مناطق دردناک را ماساژ دهید.

 برای مقابله با حشرات
چوب میخک و روغن گیاهی آن را در مکان تجمع حشرات ریخته و منتظر بمانید. چوب میخک برای دفع بید لباس نیز استفاده می‌شود.

ارسال شده در تاریخ 22 فوریه 2019 توسط خدیجه ص با موضوع گوناگون
بازدید : 1,584
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.