درمان لکنت زبان با طب سنتی خوراکی های مفید در رفع لکنت

درمان لکنت زبان با طب سنتی خوراکی های مفید در رفع لکنت

درمان لکنت زبان

یکی از مسائل و مشکلات خاص دوران کودکی اختلالات و ناروانی های گفتاری است که از جمله شایع ترین آنها می توان از لکنت زبان نام برد. بر طبق چهارمین راهنمای تشخیصی و آماری بیماری های روانی، لکنت زبان نوعی آشفتگی و اختلال در روانی گفتار است که به صورت تکرار صداها، کشش صداها، قطع روانی کلام، تکرار کلمات، تکرار کلمات، مکث بین واژه ها، ناموزنی تکلم و جایگزین کردن واژه ها به منظور جلوگیری از کشش صداها در بین کودکان و نوجوانان مشاهده می شود.

?لکنت_زبان

?سنبل الطیب۱۵گرم
سعد۱۵ گرم
?کندر۱۵گرم
?میخک۵گرم
?هل۵گرم
?سیاهدانه۳۰گرم

✍? همه مواد فوق را نرم کوبیده و در نیم کیلو عسل حل کرده و روزی ➂ ق.م.خ میل کنید

درمان لکنت زبان در طب سنتی:

 

– نسخه (۱) : مواد لازم – عاقرقر ها ۲۵ گرم ، نبات ۱۰۰ گرم

نبات و عاقرقرها را با هم ساییده و هر روز یک قاشق چایخوری همراه با مقداری آب گرم میل کنید.

درمان لکنت زبان

– نسخه (۲): مواد لازم – دانه برگ زبان کنجشک ۲۵ گرم مقداری نیم کوب کرده و به همراه کمی نبات و ۱ لیوان آب به مدت یک ساعت دم کرده و هر وعده یک قاشق چایخوری میل نمایید.

درمان لکنت زبان

– نسخه (۳): این نسخه یکی از بهترین روش های درمانی لکنت است که تا کنون در طب سنتی معرفی شده همزمان با روش هایی که بالا معرفی شد از نسخه ها بهره ببرید.

مواد لازم : عاقرقرها  ۱۰ گرم ، تخم خرفه ۱۰ گرم ، زبان گنجشک ۵ گرم ، مویز سیاه بدون هسته  ۷۵ گرم

تمام مواد را به جز مویز ساییده و بعد از ساییدن به همراه مویز بکوبید تا خمیری به دست آمده ورز دهید تا به قطر یک لوله خودکار شده و به اندازه قرص های کوچک خرد کرده و روزانه یک عدد از این قرص ها را میل نمایید.

درمان لکنت زبان ,روش های رفع لکنت زبان ,چطوری لکنت زبان را معالجه کنیم ,گفتار درمانی لکنت زبان ,لکنت زبان با طب سنتی ,خوراکی های مفید در رفع لکنت زبان

لکنت زبان، یک اختلال سیالی بیانِ لفظی است که بر اساس تکرارها و تطویلهای غیر ارادی، صدادار یا بی صدا، به هنگام انتشار واحدهای کوچک سخن یعنی اصوات، هجاهای مجزا یا هجاهای کلمات مشخص می شود. این اختلال ها معمولا بسیار فراوانند و به آسانی مهار نمی شوند.

بر اساس DSM4 (چهارمین راهنمای تشخیصی و آماری اختلالات روانی انجمن روان پزشکی آمریکا)، اختلال سیالی بهنجار و آهنگ سخن گفتن که با سن فرد نامتناسب است، ویژگی اصلی لکنت زبان را تشکیل می دهد. این اختلال با تکرارها و تطویل های صوت ها و هجاها و همچنین دیگر اختلالهای سیالی گفتار (روانی کلام) همراه است.درمان لکنت زبان

یک کارشناس و مولف طب اسلامی راه درمان لکنت زبان را خوردن انار عنوان کرد و گفت: به کودکانی که لکنت زبان دارند تا قبل از دو سالگی روزانه یک قاشق آب انار داده شود. وی یبوست و لکنت زبان را از عوارض خوردن زیاد موز تا قبل دو سالگی برای کودکان ذکر کرد. همچنین، خوردن روزانه یک لیوان آب انار برای افراد بزرگسالی که دچار لکنت زبان هستند، مفید است.

 

امام صادق (علیه السلام) می فرماید اگر می خواهید از لکنت زبان پیشگیری و یا آن را درمان کنید و منحنی رشد کودک چه از نظر قدی و چه از نظر بلوغ جنسی و فکری مناسب باشد انار شیرین به کودکانتان بدهید. هم امام صادق (علیه السلام) و هم امام علی (علیه السلام) فرمودند هم کودک زود به دوره شبابی می رسد، هم منحنی رشد قدی کودکان مطلوب می شود، هم زبانشان سریع باز می شود.

ارسال شده در تاریخ 11 دسامبر 2018 توسط خدیجه ص با موضوع دسته‌بندی نشده
بازدید : 1,585
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.