دستور سریع فلافل خانگی روش بسیار ساده ترد و خوشمزه

دستور سریع فلافل خانگی روش بسیار ساده و خوشمزه

دستور سریع فلافل خانگی

دستور سریع فلافل خانگی ,پخت فلافل به روش بسیار ساده و خوشمزه,طرز تهیه سریع فلافل خانگی ,مواد لازم تهیه فلافل, فلافل خانگی ,روش پخت فلافل خونگی خوشمزه,
دو و نیم پیمانه نخود
هشت پیمانه آب
نصف پیمانه جعفری
یک چهارم پیمانه گشنیز
یک چهارم پیمانه نعنا
یک عدد پیاز
پنج حبه سیر
یک قاشق چای خوری فلفل قرمز
دو قاشق چای خوری زیره
دو قاشق چای خوری پودر گشنیز
یک قاشق چای خوری جوش شیرین خوراکی
یک قاشق چای خوری دانه کنجد
نمک
فلفل سیاه
روغن
نکته:
نخود ها را خوب خیس و خوب خشک کنید هنگام سرخ کردن صبر کنید تا روغن داغ شود و حتما جوش شیرین استفاده کنید تا فلافل وا نرود.

. برای طرز تهیه فلافل نخود به خاطر آن که نفاخی نخود گرفته شود، بهتر است که آن را چند روز قبل خیس کنید و هر بار آب آن را دور بریزید. حتی می‌ توانید آن را چند بار بجوشانید و آبش را خالی کنید و سپس نخودها را چرخ کنید. به این ترتیب کمتر باعث نفخ می‌ شوند.

2. ادویه هایی که در مواد لازم فلافل گفته شد، ادویه های اصلی برای طرز تهیه فلافل هستند و پیشنهاد این است که حتما از همه ادویه ها برای تهیه فلافل استفاده کنید.

3. بهترین ادویه برای پخت فلافل زیره است البته فرقی نمی‌ کند که شما زیره سیاه اضافه می‌کنید یا سبز. افزودن زیره به فلافل به هضم بهتر آن کمک خواهد کرد.  می‌ توانید به مایه فلافل کمی هم نعناع خشک اضافه کنید به این ترتیب فلافل عطر بهتری پیدا خواهد کرد.

4. هنگام تهیه فلافل دقت کنید که نخودها را زیاد چرخ نکنید تا له نشوند زیرا در این صورت مایه فلافل وا می‌ رود. البته بهتر است خیلی هم نخودها درشت نباشند که زیر دندان احساس شوند بهتر است اندازه نخود های چرخ شده کمی از دانه‌ های شکر درشت‌تر باشد.

5. بعضی ها تخم مرغ را به فلافل اضافه نمی کنند و به تهیه فلافل تا همین مرحله بسنده می کنند ولی به نظر می رسد تخم مرغ حکم چسب را برای مواد دارد و باعث شکیل شدن فلافل می شود و به آن زیبایی می دهد. همچنین از خشک شدن فلافل جلوگیری می کند. درباره بیکینگ‌پودر نیز باید بگویم که فقط مقدار کمی از آن را به مایه فلافل اضافه کنید تا باعث پف کردن آن‌ ها شود.

ولی اگر میکسر در دسترستان نبود می توانید نخود را چرخ کنید و به همراه سیر و پیاز رنده شده و جعفری خرد شده ورز دهید. برای میکس هم لازم نیست خیلی مواد را له کنیم. بعد از اینکه میکس کردید، آرد را اضافه می کنیم. تخم مرغ را هم به مواد اضافه می کنیم و مواد را خوب ورز می دهیم. بعد هم به شکل توپ در می آوریم و در روغن سرخ می کنیم .

ارسال شده در تاریخ 11 آوریل 2019 توسط امید ازادمرد با موضوع غذای ایرانی
بازدید : 1,779
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.