دستور کباب ترش گیلانی آموزش انواع غداهای شمالی و سنتی

دستور کباب ترش گیلانی آموزش انواع غداهای شمالی

دستور کباب ترش گیلانی

طرز تهیه : درون کاسه ای روغن ، پیاز و سیر رنده شده ، سبزیجات ریز خرد شده ، گردوی چرخ شده  ، فلفل و رب انار را مخلوط کنید .سپس گوشتی را که به شکل درشت و یک اندازه خرد کرده اید به این مخلوط اضافه نمائید ( نمک را در زمان پخت اضافه کنید تا کباب سفت نشود ).

روی ظرف را بپوشانید و به مدت 2 – 3 ساعت درون یخچال قرار دهید تا طعم تمام مواد جذب گوشت شود. پس از این مدت زمان گوشت ها را با فاصله یک بند انگشت به سیخ بکشید ( فاصله بین گوشت ها برای پخت بهتر کباب است ).

سیخ ها را روی کباب پز یا اتش قرار دهید و وقتی کباب کمی خود را گرفت رویش نمک بپاشید تا ترد بماند ( بهترین نوع طبخ برای پخت کباب ترش و هر نوع کبابی اتش ذغال میباشد ).

کباب ترش دارای طعمی عالی و خوشمزه است و بهمراه برنج زعفرانی یا نان سرو میشود.

نکاتی برای پخت عالی کباب ترش( دستور کباب ترش گیلانی )

کباب ترش، یکی از دوست داشتنی ترین غذاهای استان گیلان است. این غذا طعمی خوشمزه و بی نظیر است و معمولا به همراه برنج زعفرانی و یا با نان سرو می شود. کباب ترش را می توان با کباب پز یا قابلمه هم تهیه کرد، بدین منظور باید شعله گاز را کم  کنید و مخلوط ها را در روغن و آب بگذارید تا گوشت بپزد. این غذا از آن رو که با برنج مصرف می شود، انرژی بالایی دارد و بخش زیادی از انرژی روزانه را تامین می کند. کباب ترش همچنین به علت بالا بودن میزان پروتئین، آهن و روی در گوشت  برای جوانان و نوجوانان وعده غذایی مناسبی است. کباب کردن گوشت روی زغال، سبب می گردد تا مقداری از چربی گوشت روی زغال و خاکستر بریزد و از این برخورد، ترکیبات سرطان زایی مانند هیدروکربن های آروماتیک و پلی سیکلیک به وجود می آیند که با دود حمل شده و به گوش اصابت می کند به خصوص که در ترکیب این کباب، گردو نیز به کار رفته است. برخی به جای رب انار از دو قاشق انار ترش ساییده شده و یا یک پیمانه آب انار ترش استفاده می کنند، همچنین کسانی که دوست ندارند گوشت کبابی شان سفت شود  نمک را در انتها و وقتی که گوشت روی حرارت کمی خود را گرفت به آن اضافه کنند. معمولا در کنار کباب ترش زیتون پرورده، سیر ترشی، دوغ، اشپل ماهی به صورت شور، باقلا، ماست موسیر و کره محلی هم سرو می‌شود. این غذا گزینه مناسبی برای  وعده ناهار می باشد.

ارسال شده در تاریخ 9 آوریل 2019 توسط امید ازادمرد با موضوع غذای ایرانی
بازدید : 1,223
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.