رفع خارش پوست کسانی که پوست حساس دارند درمان های خانگی

رفع خارش پوست برای کسانی که پوست حساس دارند و درمان های خانگی خارش دست و بدن که روشهای درمانی متفاوت و زیادی دارد که در این مطلب از ایران پاتوق می خوانید

رفع خارش پوست و درمان های خانگی

جهت رفع خارش نوشیدن یک لیوان آب سیب همراه با یک قاشق خاکشیر قبل از غذاها مصرف کنید

رفع خارش پوست ,کسانی که پوست حساس دارند, درمان های خانگی , درمان خارش دست ,درمان خارش پوست , رفع خارش دست ,رفع خارش بدن ,روشهای درمان خارش پوست

استفاده از لیمو برای درمان خارش

وقتی سلول‌های پوست هر نوع ماده‌ی مشکوکی را شناسایی کنند، واکنشی به آن نشان می‌دهند که باعث التهاب آن نقطه می‌شود. به این التهاب، حساسیت پوستی یا آماس پوست گفته می‌شود.

انواع مختلفی از آماس پوست وجود دارد. سلول‌های ایمنی پوست می‌توانند نسبت به چیزی که با پوست تماس پیدا می‌کند، عفونتی در بدن یا یک بیماری واکنش نشان بدهند. بعضی از تحریک‌های پوستی قرمز، دردناک و با سوزش همراه هستند، درحالی‌که تحریک‌های دیگر ممکن است منجر به تاول یا لک شدن پوست حساس‌شده شوند.

یکی از رایج‌ترین علائم انواع مشکلات پوستی، خارش است. افراد ممکن است از خارش پوست سراسر بدن‌ یا قسمت‌های مشخصی از آن رنج ببرند. همچنین ممکن است پوست خشک و ترک‌خورده یا سفت و زبر داشته باشند.

لیمو از قدیم برای از بین بردن خارش پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد زیرا حاوی اسید سیتریک و استیک است که خواص آنتی سپتیک، بی حس کننده، ضد التهابی و عفونی کننده دارد.

  • یک لیمو را نصب کنید و آب آن را بگیرید
  • سپس مقداری پنبه را به آب لیمو آغشته کنید و بر روی ناحیه آسیب دیده پوست اعمال کنید
  • بگذارید تا آب لیمو روی پوست شما خشک شود سپس محل را با آب گرم بشورید
  • این کار را دو بار در روز انجام دهید تا وضعیت شما بهبود پیدا کند

توجه: کسانی که پوست حساس دارند از این درمان استفاده نکند.

جوش شیرین و رفع خارش پوست

جوش شیرین یکی از بهترین مواد خانگی برای درمان خارش پوست و مشکلات پوستی دیگر است زیرا دارای خواص ضد التهابی است و می‌تواند به عنوان خنثی کننده اسیدفولیک عمل کند که به خستگی کمک می‌کند.

  • یک فنجان جوش شیرین را به یک وان حمام از آب سرد اضافه کنید و به خوبی آن را مخلوط کنید تا محلول شود و به مدت نیم ساعت در این وان دراز بکشید و بدن خود را با حوله خشک مالش دهید، این کار را یک بار در روز انجام دهید
  • برای خارش موضعی، سه قاشق غذاخوری جوش شیرین را با یک قاشق غذا خوری آب مخلوط کنید تا خمیری حاصل شود و به مدت 10 دقیقه بر روی محلی که خارش می‌کند قرار دهید، این کار را یک بار در روز انجام دهید

توجه: جوش شیرین را بر روی محلی که زخم شده است یا پوست شما باز است به هیچ عنوان قرار ندهید.

آب سرد و رفع خارش پوست

آب سرد می‌تواند خارش را فوری تسکین دهد و راه‌های زیادی برای استفاده از آب سرد برای درمان خارش پوست وجود دارد.

  • مقداری آب سرد روی محلی که خارش می‌کند بریزید، این کار را تا زمانی که لازم باشد انجام دهید
  • مقداری یخ را بر روی محل مورد نظر قرار دهید
  • دوش یا وان حمام آب سرد برای از بین بردن فوری خارش

ارسال شده در تاریخ 6 اکتبر 2020 توسط خدیجه ص با موضوع سلامتی
بازدید : 3,174
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.