طرز تهیه آش آبغوره آموزش انواع آش ها و غذاهای محلی

طرز تهیه آش آبغوره آموزش انواع آش ها و غذاهای محلی

طرز تهیه آش آبغوره

اش_ابغوره

مواد لازم :

لوبیا چشم بلبلی یک پیمانه پخته شده
عدس پخته یک پیمانه
یک پیمانه بلغور و یک پیمانه برنج نیم دونه
سبزی یک کیلو که تره و جعفری فقط غوره اگه فصلش هست نصف پیمانه با خود ابغوره چاشنی اش
پیاز داغ مقداری
گوجه رنده شده ۴ تا
رب دوقاشق
اب قلم مقداری

طرز تهیه آش آبغوره ,آموزش انواع آش ها و غذاهای محلی,تهیه آش آبغوره ,آش ها و غذاهای محلیمواد لازم آش آبغوره,پخت آش آبغوره , سبزی آش آبغوره چیست

طرز تهیه آش آبغوره ,آموزش انواع آش ها و غذاهای محلی,تهیه آش آبغوره ,آش ها و غذاهای محلیمواد لازم آش آبغوره,پخت آش آبغوره , سبزی آش آبغوره چیست

✍ طرز تهیه آش آبغوره:

پیاز داغ و لوبیا و عدس و برنج و بلعور با هم میگذاریم تا پخته بشه.
کمی که پخت سبزی و آب قلم را اضافه می کنیم. بعد گوجه رنده شده و رب و غوره های دون شده با کمی فلفل تفت داده تو روغن را اضافه می کنیم تا آشمون جا بیفته.
وقتی جا افتاد به آش نعنا داغ اضافه می کنیم. یه جوش که خورد خاموش می کنیم.
به میزان دلخواه ابغوره اضافه می کنیم. ترشی به ذایقه خودتون بستگی داره که زیاد یا کم باشه.

طرز تهیه آش آبغوره ,آموزش انواع آش ها و غذاهای محلی,تهیه آش آبغوره ,آش ها و غذاهای محلیمواد لازم آش آبغوره,پخت آش آبغوره , سبزی آش آبغوره چیست

خواص آش آبغوره

آش آبغوره به عنوان غذای اصلی استفاده می‌شود. این غذا از چهار گروه غذایی شامل سبزیجات، میوه‌ها، حبوبات و غلات تشکیل شده است و همان طور که می‌دانید مصرف حداقل 3 گروه غذایی در هر وعده توصیه می‌شود.

لوبیا از گروه حبوبات است. حبوبات به دلیل داشتن پروتئین بالا جزء گروه گوشت‌ها طبقه‌بندی می‌شوند. لوبیا به دلیل داشتن پروتئین فراوان، منبع غذایی مفیدی برای تأمین پروتئین روزانه و پیشگیری از ابتلا به اختلالات کلیوی و پوکی استخوان به‌شمار می‌رود. میزان کلسیم، آهن، سدیم و پتاسیم موجود در لوبیا چشم بلبلی قابل توجه است. تیامین، منیزیم، نیاسین و فسفر از جمله مواد معدنی و ویتامین‌های موجود در این لوبیا است.

با مصرف لوبیا هم پروتئین گیاهی سالم دریافت کرده‌اید و هم فیبرلازم به بدن شما می‌رسد و می‌تواند از یبوست و بیماری‌های گوارشی جلوگیری کند. پروتئین‌های حیوانی یکی از عواملی هستند که در افزایش ریسک سنگ‌های کلیوی کلسیمی تاثیر دارند، بنابراین در افرادی که مستعد سنگ‌های کلیوی هستند توصیه می‌شود به جای پروتئین حیوانی از پروتئین گیاهی استفاده کنند. قرار دادن میان‌وعده‌های غذایی حاوی لوبیا در پیشگیری از سرطان روده بزرگ نقش مهمی دارد. اکثر مواد غذایی به‌ویژه مواد غذایی پرچرب سبب افزایش هورمون لپتین در خون می‌شوند.

فیبر لوبیا از نوع فیبرهای محلول است که باعث کاهش تخلیه معده، افزایش هضم و افزایش تخلیه روده می‌شود و با اسیدهای صفراوی باند شده و باعث کاهش کلسترول از این طریق می‌شوند. این نوع الیاف گیاهى موجب کاهش قند خون نیز می‌شود. همچنین به دلیل دارا بودن فیبر زیاد کلسترول خون را پایین می‌آورد و برای پیشگیری از بیماری‌های قلب و عروق هم مفید است.

این ماده غذایی همچنین حاوی ویتامین E است که نوعی آنتی‌اکسیدان به شمار می‌آید. وجود این ویتامین از پیری زودرس جلوگیری می‌کند و برای رفع علائم پیش از قاعدگی هم مفید است.
همچنین لوبیا دارای مقدار زیادی آهن می‌باشد و براى خانم‌هایى که کم‌خونى ناشى از فقر آهن دارند مناسب مى‌باشد. مصرف لوبیا همراه با غذاهاى اسیدی و یا غذاهای غنى از ویتامین C مانند گوجه‌فرنگى، فلفل، کلم بروکلى، مرکبات و عصاره آنها موجب افزایش جذب آهن آن مى‌شود.

ارسال شده در تاریخ 24 فوریه 2019 توسط خدیجه ص با موضوع غذای ایرانی
بازدید : 1,539
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.