طرز تهیه شامی رشتی دستور پخت مرحله به مرحله گیلانی ها

طرز تهیه شامی رشتی دستور پخت مرحله به مرحله گیلانی ها

طرز تهیه شامی رشتی

دستور پخت شامی مخصوص استان گیلان

مواد لازم شامی

نخود 300 گرم

لپه 300 گرم

گوشت گوساله یا گوسفندی 500 گرم (بهتره گوسفندی باشه )

سیب زمینی 1 عدد متوسط

پیاز 2 عدد متوسط

نمک و زردچوبه و فلفل

تخم مرغ 5 عدد

طرز تهیه شامی رشتی ,دستور پخت مرحله به مرحله گیلانی ها,مواد لازم شامی رشتی ,دستور شامی گیلانی ها, تهیه شامی لپه,مواد لازم شامی نخود

طرز تهیه شامی

نخود را روز قبل در آب می گذاریم تا خوب خیس بخوره و در طول روز چندباری آب اون رو عوض کنید تا نفخ نخود ها گرفته بشه . سپس لپه رو هم دو ساعتی بگذرید خیس بخوره . سپس نخود و لپه و گوشت و سیب زمینی را در قابلمه ریخته و یکی از پیاز ها رو خرد کنید به اون اضافه کنید و بزارید 2 سعتی روی شعله تا کاملا بپزه و آب اون خشک شه و به هیچ وجه آب لپه و نخود و گوشت رو دور نریزید و بزارید به خورد موادتون بره تا شامی خوشمزه ای داشته باشید.

بعد از تموم شدن آب مواد پخته شده همه مواد رو با گوشکوب خوب بکوبید یا گوشت رو جدا کنید و با گوشکوب بکوبید و نخود و لپه و سیب زمینی رو جدا چرخ کنید .گوشت رو طوری کوبید که کاملا ریش ریش شود سپس همه مواد رو باهم مخلوط کنید 1 پیاز دیگه رو رنده کنید و به مواد اضافه کنید نمک و فلفل و زردچوبه هم بریزید وخوب ورز بدید و یک ساعتی در یخچال بذارید.

حالا میتونید تخم مرغ ها میشکنیم و به مواد اضافه کردهوخوب ورز می دیم تا همه مواد یکدست بشه .ماهی تابه رو روغن میریزیم تا داغ بشه سپس حتما دستتون رو آببزنید از مواد اندازه گردو بردارید و به اون شکل دهید .

 

طرز تهیه شامی رشتی ,دستور پخت مرحله به مرحله گیلانی ها,مواد لازم شامی رشتی ,دستور شامی گیلانی ها, تهیه شامی لپه,مواد لازم شامی نخود

خیلی ها وسط شما رو سوراخ میکنند که می تونید انگشتتون رو به آب بزنید و وسط شامی که به اون شکل دادید بزنید و اون رو سوراخ کنید.بعد از اینکه یک طرف شامی ها سرخ شد برگردونید تا طرف دیگر هم سرخ شود .اگر شعله ملایم باشد روغن کمتری جذب می کند.

اگر دوست ندارید شامی ها را با دست شکل بدید می تونید با قاشق در تابه بریزید سپس در تابه با قاشق به اون شکل بدید.

 

ارسال شده در تاریخ 14 اکتبر 2019 توسط خدیجه ص با موضوع غذای ایرانی
بازدید : 1,376
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.