طرز تهیه شیرینی بسراغ کوکی محلی کرمانشاهی خوش عطر و طعم

طرز تهیه شیرینی بسراغ کوکی سنتی و محلی کرمانشاهی

طرز تهیه شیرینی بسراغ حتما اگر به کرمانشاه سفر کردید سوغات و شیرینی های سنتی و محلی آنجا را امتحان کردید امروز با آموزش یک نوع از شیرینیهای  محلی کرمانشاهی با عطر و طعم و مزه عالی در خدمت شما در این بخش ازآشپزی ایران پاتوق هستیم.

مواد لازم شیرینی محلی کرمانشاهی

ارد دو یا سه لیوان
تخم مرغ دو عدد
شیر یک لیوان
روغن نصف لیوان
شکر یک لیوان
بکینک پودریک قاشق غذا خوری

طرز تهیه شیرینی بسراغ

طرز تهیه کوکی کرمانشاهی:

اول تخم مرغ ها رو می شکونیم توی یه ظرف بعدشیر و روغن و شکر رو بهش اضافه کنیم بعد خوب هم زده سپس ارد و بکینگ پودر رو با هم مخلوط می کنیم و در این مرحله  همون شیر و مواد لازم رو که باهم قاطی کرده ایم کم کم به ارد اضافه کرده خوب ورزش می دیم این مساله مهممم است باید خمیر خوب ورز داده شود به طوری که نباید به دست بچسبه باید خمیر حالت تردی داشته باشه نه مثل خمیر پیتزا یا نون پس مهمترین مرحله رو با دقت بیشتری انجام بدید.

وقتی خوب ورزش دادیم برای یک ساعت می ذاریمش توی دمای اشپز خونه که یه کم استراحت کنه ,بعد از استراحت از خمیرمون چونه های کوچولو موچولو ور می داریم .می تونید با ابکشی که برنج رو باهاش ابکش می کنید طرح بندازید یا باچنگال و هرچیزی که دوست دارید روی شیرینی ها طرح بندازید . توی یه تابه یک لیوان روغن بریزید, نزارید خیلی داغ بشه که وقتی خمیر هاتونو  میندازید توش داخلش خام بمونه , عجله نکنید  شعله رو کم کنید تا یواش یواش شروع به سرخ شدن کنند.این شیرینی ها رو به همراه چایی داغ دپش بخورید نوش جان کنید.

?تو رسپی روغن جامده ولی من از روغن محلی بخاطر عطر ومزه خاصی که داره استفاده کردم.

همانطور که اشاره هم کردیم مهمترین مرحه خوب ورز دادن خمیر است باقی مراحل بسیار آسان و ساده هست.

ارسال شده در تاریخ 4 نوامبر 2019 توسط خدیجه ص با موضوع شیرینی
بازدید : 1,320
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.