نوشیدن چای پر رنگ و عوارض مصرف زیاد چای پر رنگ

نوشیدن چای پر رنگ و عوارض مصرف زیاد چای پر رنگ

نوشیدن چای پر رنگ , عوارض نوشیدن چای پر رنگ ,خطرات نوشیدن چای پر رنگ , خواص نوشیدن چای پررنگ ,نوشیدن چای پر رنگ امروزه در همه مهمانی ها و مجالس پر رونق شده است اما کارشناسان مصرف بیش از حد آن را توصیه نمی کنند.

☕چای پر رنگ

نوشیدن یک فنجان چای داغ پس از یک روز پرمشغله می تواند خستگی را از تن درآورد. قرن هاست که از این نوشیدنی داغ و آرام بخش، برای آرام کردن ذهن و بدن استفاده می شود

نوشیدن چای پر رنگ

نوشیدن چای پر رنگ

نوشیدن چای پررنگ مخصوصا در صبح باعث کم خونی میشود.و باعث ریزش مو،کاهش حواس و قوای جسمانی،خستگی،کم اشتهایی،بی حوصلگی و عصبانیت میشود.

افراد چنانچه تمایل به نوشیدن ” چای ” دارند ، بهتر است آن را کم رنگ میل کنند.

ه علت اگزالات موجود در آن، این نوشیدنی باعث ایجاد سنگ کلیه می شود. مصرف زیاد اگزالات روی سلامت کلیه ها تاثیر می گذارد.

ریزش مو نیز با کم خونی ارتباط مستقیم دارد. کم اشتهایی ، عصبانیت ، کاهش حواس و قوای جسمانی، بی‌حوصلگی و خستگی زودرس از دیگر علایم کم خونی در بین افراد است.

بهترین راه برای جلوگیری از کم‌ خونی و تقویت میزان آهن مورد نیاز بدن خوردن غذاهایی مانند گوشت، عدس و جگر به عنوان منابع غنی آهن است.

نفس تنگی و درد قفسه سینه نیز ناشی از کم خونی در بین افراد است و کم خونی بیشتر در بین کودکان ‪ ۹‬تا ‪ ۱۴‬ماهه و زنانی که خونریزی زیاد دارند و اطفال و افراد مسنی که مشکل گوارشی دارند، شایع تر است.

به همین سبب بهتر است افراد روزی دو تا سه فنجای کم رنگ استفاده کنند . ضمنا توصیه شده است چای را بلافاصله پس از صرف غذا ننوشند.

یکی از مهم ترین عوارض جانبی این نوشیدنی، کندی در لخته شدن خون است.

ارسال شده در تاریخ 15 فوریه 2018 توسط خدیجه ص با موضوع دسته‌بندی نشده , سلامتی
بازدید : 2,419
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.