موارد مصرف کاکل ذرت فواید و خواص چای کاکل ذرت

موارد مصرف کاکل ذرت فواید و خواص چای کاکل ذرت

موارد مصرف کاکل ذرت

کاکل ذرت:

پیشگیری از سنگ کلیه

در دوران باستان از کلاله ذرت به منظور جلوگیری از سنگ کلیه استفاده می‌شد. سنگ کلیه در نتیجه انباشته شدن کریستال‌های کوچکی در کلیه ظاهر می‌شود. مواد موجود در کلاله ذرت باعث به جریان در آمدن کارآمد ادرار و در نتیجه جلوگیری از انباشت این کریستال‌ها در بدن می‌شود.

موارد مصرف کاکل ذرت ,فواید و خواص چای کاکل ذرت,کاکل ذرت ,فواید چای کاکل ذرت ,خواص موهای ذرت , خواص کاکل ذرت,نحوه مصرف کاکل ذرت,

کمک به انعقاد خون
کلاله ذرت دارای ویتامین K است که در انعقاد خون نقش موثری داشته و با کمک به فرآیندهای انعقادی هنگام جراحت برداشتن بدن باعث خروج خون کمتری از بدن می‌شود.
کنترل قند خون
بر اساس تحقیقات بسیاری، کلاله ذرت را می‌توان عاملی موثر برای کنترل قند خون در نظر گرفت.
به طور دقیق‌تر، مواد موجود در این قسمت از بلال سطح انسولین را افزایش داده و به ترمیم سلول‌های آسیب دیده در پانکراس (یعنی همان محل تولید انسولین) کمک می‌کند.
کنترل کلسترول
کاکل ذرت نقش بسزایی در کنترل کلسترول بدن دارد و با تعدیل مقدار کلسترول باعث جلوگیری از بیماری‌های قلبی می‌شود.
خواص پیشاب‌آوری یا دفع آب
این بخش نادیده‌گرفته شده بلال در دفع مایعات و سموم بدن، جلوگیری از خطرات قلبی و عروقی و عفونت دستگاه ادراری بسیار مفید است.
نحوه مصرف آن:
کلاله ذرت در حالت اولیه‌اش قابل خوردن نیست و برای این‌که قابل مصرف شود نیاز به یکی از موارد زیر است:
آن را با آب جوش طبخ کنید و از آبلیمو برای طعم دادن به این غذا استفاده کنید. اکنون می‌توانید آن را در حالت گرم یا سرد میل کنید.
کلاله ذرت را درون شیشه پر از آب ذخیره کنید. سپس آن را به مدت یک روز در معرض نور مستقیم خورشید قرار دهید تا آماده خوردن شود. این ترکیب را هنگام عصر با افزودن عسل به آب میل کنید.
توصیه‌های لازم:
فقط از ذرت‌های ارگانیک استفاده کنید و مطمئن شوید بر روی آن‌ها سمپاشی صورت نگرفته باشد.
مصرف بیش از اندازه کلاله ذرت برای بدن مضر است. همچنین مصرف آن به خانم‌های باردار توصیه نمی‌شود.
موارد مصرف کاکل ذرت ,فواید و خواص چای کاکل ذرت,کاکل ذرت ,فواید چای کاکل ذرت ,خواص موهای ذرت , خواص کاکل ذرت,نحوه مصرف کاکل ذرت,

همین که پوشش سبز رنگ اطراف ذرت را بر می دارید یک لایه دیگرمی بینید. این به عنوان موهای ذرت شناخته می شود. می توانید از آن به دو شکل تازه و خشک استفاده کنید. باید رشته های سبزو – طلایی را از ذرت بیرون بکشید و در یک قابلمه بریزید.

اگر می خواهید آن ها را تازه نگه دارید، آن ها را در ظرف در بسته قرار دهید و در یخچال نگه دارید. این طوری چند هفته می ماند. برای ماندگاری بیشتر می توانید آن را خشک کنید.

درمان عفونت ادراری

موهای ذرت به عنوان یک عامل ضد التهاب برای عفونت های دستگاه ادراری عمل می کند. به طور کلی مجرای ادرار را پوشش می دهد و مانع از سوزش بیشتر می شود.

مصرف چای موهای ذرت به تسکین مثانه و دستگاه ادراری کمک می کند. باعث می شود ادرار کنید و در نتیجه خطر ایجاد باکتری در دستگاه ادراری را کاهش می دهد. همچنین برای تسکین غده عصبی پروستات استفاده می شود.

عامل ادرار آور

سالهاست ، چای موهای ذرت به عنوان یک عامل قوی استفاده می شود . به تخلیه آب اضافی و ضایعات بدن کمک می کند در نتیجه مشکلات مربوط به حفظ آب را کاهش می دهد. طبق مطالعات، استفاده از ادرارآورها به از بین بردن چندین خطر سلامتی شامل نارسایی احتقانی قلب و بیماری های کلیوی در طولانی مدت کمک می کند.

تنظیم فشار خون بالا با چای کاکل ذرت

کاکل ذرت برای افراد دارای فشار خون بالا نیز بسیار مفید است. محتوای فلاونوئید های موجود در آن  گردش خون را بهبود بخشیده و فشار خون را در سراسر بدن تنظیم می کند . همچنین با کنترل سطح سدیم خون ( افزایش سطح سدیم منجر به افزایش فشار خون می شود ) به کنترل فشار خون بالا کمک می کند .

 مبارزه با سرما خوردگی و آنفولانزا

چای کاکل ذرت با باز کردن راه های هوایی و کاهش التهاب گلو به کنترل علائم سرماخوردگی و آنفولانزا کمک می کند. این چای همچنین خلط آور بوده و احتقان سینه و بینی را نیز تسکین می دهد .

 کمک به سم زدایی از بدن

آنتی اکسیدان های موجود در کاکل ذرت به پاکسازی بدن از انواع سموم کمک می کنند . از این خاصیت چای کاکل ذرت می توانید برای کاهش سموم بدن و سلامت کبد ، همچنین برای کاهش خطر ابتلا به بیماری کبد چرب بهره مند شوید .

ارسال شده در تاریخ 18 مارس 2019 توسط خدیجه ص با موضوع مطلب علمی
بازدید : 942
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.