نان سفید لواش/تافتون مضرات مصرف نان سفید لواش/تافتون

نان سفید لواش/تافتون مضرات مصرف نان سفید

نان سفید , لواش/تافتون, مضرات مصرف نان سفید ,مضرات  لواش و تافتون ,مضرات مصرف لواش, درباره ی لواش و تافتون بدانیم ,کیفیت نان ها , نان سبوسدار , مصرف زیاد نان سفید

به تمامی بیماران و افراد سالم توصیه می‌ شود که نان سفید را از برنامه غذایی خود حذف کرده و به جای آن از نان سبوس دار که بهترین آن‌ها نان سنگک است، استفاده کنند، هر چند نان‌های کامل و سبوس ‌دار از نظر ارزش غذایی بهتر از نان سفید هستند اما این فکر که این نان‌ها کاملاً رژیمی و کم‌ کالری ‌اند، یک باور نادرست تغذیه‌ای است.

 از مزایای دیگر مصرف نان‌های سبوس دار را کاهش قند و چربی خون، پیشگیری از سوء تغذیه، پیشگیری از سرطان دستگاه گوارش(به ویژه روده بزرگ) و جلوگیری از جذب اسیدهای صفراوی عنوان کرد.

نان سفید (لواش/تافتون)

بزرگترین لطمه را به سلامتى میزند وسبب کمخونی ویبوست میشود
نان هرچه سفیدتر باشد احتمالا نانوا جوش شیرین وزاج بیشتری به آن زده که”روی”بدن رانابودمیکند

نان سفید , لواش/تافتون, مضرات مصرف نان سفید ,مضرات لواش و تافتون ,مضرات مصرف لواش, درباره ی لواش و تافتون بدانیم ,کیفیت نان ها , نان سبوسدار , مصرف زیاد نان سفید

نان سفید (نانی که سبوس گندم آن کاملاً گرفته شده باشد) بزرگ‏ترین لطمه را به سلامتی مردم می‏‌زند. پوست گندم که به صورت سبوس درمی‏‌آید و به وسیله الک کردن از آرد جدا می‏‌شود، دارای مواد مغذی بسیار زیادی است و شاید به همین دلیل سبوس گندم را پوسته عجیب و اسرارآمیز نامیدند، زیرا یکی از مهم‏ترین اعمال حیاتی موجودات زنده اکسیداسیون گوگرد آلی است و در بدن انسان ماده‌ای به نام گلوتاتیون وجود دارد که این اکسیداسیون را انجام می‏‌دهد و گلوتاتیون از اسید گلوتامیک ساخته شده و این اسید گلوتامیک باید به وسیله غذاها هر روز وارد بدن شود و این ماده در هیچ‏‌ یک از غذاها به اندازه ‏ای که در گندم هست وجود ندارد.

نان هرچه سفیدترباشد احتمالا نانوا جوش شیرین و زاج بیشتری به آن زده و به شدت”روی”بدن را نابود میکند.

تمام اسید گلوتامیک موجود در گندم، در پوسته، یعنی سبوس آن جمع شده و در آرد سفید مطلقا وجود ندارد و آرد سفید تقریبا از نشاسته خالص ساخته شده است. بنابراین، نانی که از آرد سفید تهیه شده باشد یکی از مهم‏ترین اعمال حیاتی بدن را دچار وقفه می‏‌کند و عوارضی از آن ایجاد می‏‌شود.

نان سبوس دار باعث تمرکز و شادابی می شود

نان سبوس دار دارای ویتامینB2 و نیاسین است  این ویتامین ها باعث تمرکز و دقت عمل شده و شادابی و خوشحالی را در انسان بوجود می آورند.

 از مزایای دیگر مصرف نان‌های سبوس دار را کاهش قند و چربی خون، پیشگیری از سوء تغذیه، پیشگیری از سرطان دستگاه گوارش(به ویژه روده بزرگ) و جلوگیری از جذب اسیدهای صفراوی عنوان کرد.

ارسال شده در تاریخ 24 سپتامبر 2018 توسط خدیجه ص با موضوع مطلب علمی
بازدید : 1,409
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.