هشدار برای گیاه خرزهره گیاهی زیبا اما سمی در پارک ها

هشدار برای گیاه خرزهره گیاهی زیبا اما سمی در پارک ها

هشدار برای گیاه خرزهره

گیاهی زیبا اما سمی در پارک ها !

حتما گیاه خرزهره رو در پارک و دیدید ، همه ی قسمتهای این گیاه از ریشه تا گلبرگ و شیره فوق العاده سمی و کشنده است و موجب مرگ میشود !

موقع دیدن این گیاه جذب زیباییش نشید و مراقب بچه ها باشید.

هشدار برای گیاه خرزهره ,اعلام خطر گیاه خرزهره ,گیاهی زیبا اما سمی در پارک ها,مواظب کودکان در پاک ها باشید ,به گل های پارک ها دست نزنید

استفاده از شیره این گیاه باعت مسمومیت و بروز عوارضی همچون اختلالات قلبی، دردهای شکمی، حالت تهوع و استفراغ در انسان می‌شود.

اشاره به اینکه گیاه خرزهره در آب و هوای گرم و خشک رشد می‌کند، این گیاه برای رشد خوب و مناسب به نور خورشید و دمای ۱۵ درجه سانتی گراد احتیاج دارد.

رنگ برگ گیاه خرزهره، سبز تیره و گل‌های آن بنفش، سفید و صورتی است،  این گیاه با وجود اینکه از رشد سریعی برخوردار است، اما یکبار در سال هرس می‌شود.

خیلی از افراد این گیاهان را در باغچه‌هایشان می‌کارند چون اعتقاد بر این است که گیاه خرزهره باعث می‌شود پشه‌ها از محیط منزل دور شوند. از این رو مردم این گیاه را در حیاط و یا باغچه‌های منزلشان می‌کارند؛ حتی این گیاه را در کنار خیابان‌ها و پارک‌ها نیز مشاهده می‌کنیم.

به همین خاطر ما توصیه می‌کنیم که اگر در باغجه منازلمان این گیاهان را داریم و یا اگر در پارکها می‌رویم و و این گیاهان را می‌بینیم؛ خیلی مراقبت کنیم بچه‌هایمان چون گل‌های قشنگی دارند این گل‌ها را بو نکنند و به دهانشان نبرند؛ چرا که این ماده فوق‌العاده سمی و کشنده است و درمان اختصاصی که باید برای آن انجام شود متاسفانه خیلی گرانقیمت است و هزینه بسیار بالایی دارد و بسیاری از موارد تا شروع درمان ممکن است زمان زیاد ببرد و ناخواسته منجر به مرگ افراد شود.

تمام قسمت‌های این گیاه اعم از گل، دانه، برگ و ساقه اش حاوی یک ماده سمی است که روی بافت قلب اثر می‌کند، اثرات شبیه به دارویی مثل دیگوکسین را دارد که روی قلب اثر می‌کند و می‌تواند باعث ایست قلبی و ایجاد ضربانات نامنظمی در قلب شود و در نهایت منجر به مرگ افراد می‌شود.

 

ارسال شده در تاریخ 6 می 2019 توسط امید ازادمرد با موضوع گوناگون
بازدید : 1,295
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.