کم‌خونی بعد از زایمان علت و درمان کم خونی بعد از زایمان

کم‌خونی بعد از زایمان علت و درمان کم خونی بعد از زایمان

کم‌خونی بعد از زایمان

کم‌خونی

کاهش کم خونی بعد از زایمان

✅مصرف شیر و عسل
✅مصرف سبزیجات تازه
✅مصرف تخم مرغ
✅ مصرف جگر همراه با جعفری

کم‌خونی بعد از زایمان,کم‌ خونی بعد از زایمان, علت و درمان کم خونی پس از زایمان,تغذیه و رفع کم‌ خونی پس از سزارین ,درمان کم خونی بعد از زایمان, دلایل کم‌خونی

کم‌خونی فقر آهن پس از زایمان به علت خونریزی یا جذب و بازجذب ناکافی آهن رژیم غذایی ایجاد می‌شود. این شرایط با فقر آهن همراه با غلظت هموگلوبین خون کمتر از حد طبیعی تعریف می‌شود. هرچند این شرایط می‌تواند به‌وسیله عوامل دیگری به جز کم‌خونی نیز ایجاد شود و باید با توجه به علایم همزمان دیگر که عبارتند از خستگی، تنگی‌نفس، و سرگیجه تفسیر شود. گزینه‌های درمانی شامل آهن خوراکی یا داخل وریدی، اریتروپویتین که تولید گلیول‌های قرمز خون را تحریک می‌کند و جایگزینی با تزریق خون است

بعد از زایمان چه بخوریم؟ رفع کم‌خونی بعد از زایمان

رژیم غذایی خانمی که وضع حمل کرده است، نقش تعیین‌کننده‌ای را در سلامت او و نوزاد بازی می‌کند. در دوران بارداری مادر علاوه بر تامین نیازهای بدن خود باید نیازهای جنین را هم برطرف می‌کرد. این ضرورت بعد از تولد نوزاد از بین نمی‌رود و مادر به علت شیردهی موظف است با همان حساسیت مواد غذایی لازم برای خود و نوزاد را مصرف کند. قبل و بعد از زایمان همه دسته‌های غذایی باید در رژیم فرد گنجانده شود. لبنیات، پروتئین، نان و غلات، میوه و سبزیجات باید هرروز و مستمر مصرف شوند. باتوجه به اینکه مادر در دوران شیردهی به سر می‌برد، بهتر است حتی کمی بیش از قبل لبنیات (به‌خصوص شیر) بخورد. ضمن اینکه واضح و آشکار است که مصرف غذاهای مضری همچون فست‌فودها ممنوع است.

 کم‌خونی بعد از زایمان
درمان کم‌خونی پس از زایمان چیست؟
مادر طی عمل زایمان مقداری خون از دست می‌دهد و پس از آن دچار کم‌خونی می‌شود. عموما توصیه می‌شود در پایان هفته اول پس از زایمان مادر برای چکاپ کلی به پزشک مراجعه کند. در این مراجعه نسخه‌ای شامل مسکن‌ها و مکمل‌ها به مادر داده می‌شود که با مصرف آنها بسیاری از مشکلات برطرف می‌شوند. مادر پس از وضع حمل باید هر روز قرص آهن و مکمل غذایی مصرف کند. مصرف گوشت قرمز و جگری که خوب پخته شده باشد، به خون‌سازی بدن مادر کمک فراوانی می‌‌کند. مادران گیاهخوار در این مورد دچار کمبودهای شدید و ناراحتی‌های زیادی می‌شوند؛ به هیچ وجه این غذاها و مکمل‌ها را از برنامه روزانه‌تان حذف نکنید.

ارسال شده در تاریخ 30 دسامبر 2018 توسط خدیجه ص با موضوع مطلب علمی
بازدید : 1,509
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.