کیک گلابی درسته روش تهیه کیک گلابی درسته کیک متفاوت و خوشمزه

کیک گلابی درسته روش تهیه کیک گلابی درسته کیک متفاوت و خوشمزه

کیک گلابی درسته , روش تهیه کیک گلابی درسته ,کیک گلابی درسته کیک متفاوت و خوشمزه, پخت کیک گلابی درسته ,پخت کیک گلابی درسته بدون فر

کیک گلابی درسته , روش تهیه کیک گلابی درسته ,کیک گلابی درسته کیک متفاوت و خوشمزه, پخت کیک گلابی درسته ,پخت کیک گلابی درسته بدون فر

مواد لازم
3 عد د گلابی
1 پیمانه شکر
3 ق س عسل
1 عد د رند ه پوست لیمو
1 ق م زنجبیل تازه
2/1 1 پیمانه آرد
4/1 پیمانه پود ر نشاسته
4/1 ق چ پود ر زنجبیل
4/1 ق چ پود ر د ارچین
1 ق س بیکینگ پود ر
3 عد د تخم مرغ
4/3 پیمانه شکر
90 گرم کره

طرز تهیه:
1. ابتد ا گلابی ها را پوست بگیرید، خرد کنید. د ر یک قابلمه مناسب گلابی ها را همراه شکر، عسل، پوست لیمو و زنجبیل تکه شد ه و مقد اری آب روی حرارت بگذارید. جوش که آمد، د ر آن را گذاشته و بگذارید حد ود 15 د قیقه بپزد و گلابی ها کمی نرم شوند، سپس آنها را از شربت خارج کرد ه و روی د ستمال آشپزخانه بگذارید تا شیره اضافی آنها خارج شوند.
2. برای تهیه کیک آرد، نشاسته، پود ر زنجبیل، د ارچین وبیکینگ پود ر را د ر یک ظرف مناسب باهم مخلوط کرد ه، آنها را د و بار الک کنید. د ر یک ظرف د یگر تخم مرغ ها و شکر را خوب باهم مخلوط کنید و هم بزنید تا پف کرد ه ، سفید شود. کره را هم به آن اضافه کرد ه و به هم زد ن اد امه د هید.
بنا به گزارش آکاایران : 3. حالا مخلوط آرد را به آرامی به مواد اضافه کرد ه و هم بزنید تا مایه کیک آماد ه شود. فر را با د مای 180 د رجه سانتی گراد روشن کنید تا گرم شود. قالب مستطیل شکل مناسبی را چرب کنید، سپس مایه کیک را د اخل آن بریزید. حالا گلابی ها را د اخل آن بچینید طوری که گلابی ها کاملاً د ر کیک فرو روند. قالب را به مد ت 50 تا60 د قیقه د اخل فر قرار د هید تا کیک آماد ه شود.
فوت و فن
چنانچه زنجبیل تازه د ر اختیار ند اشتید، برای پخت گلابی از پود ر زنجبیل استفاد ه کنید
_________________

ارسال شده در تاریخ 13 مارس 2018 توسط خدیجه ص با موضوع دسته‌بندی نشده , شیرینی
بازدید : 2,291
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.