طرز تهیه کدو بره غذای کاملا گیاهی , سنتی و محلی مازندرانی

طرز تهیه کدو بره نوعی کوکوی رنگی با سبزیجات

طرز تهیه کدو بره دلیل نامگذاری این غذا به این اسم رو نفهمیدم !! ولی میدونم که یه غذای محلی مازندرانیه و برای گیاهخواران هم مناسبه. این یک غذای ساده مناسب برای وعده شام و عصرانه هست و حتی گاها برای ناهار هممی تونید اون رو تهیه کنید .

این غذا همانند یک کوکوی رنگی خوشمزه است مه با آن یک ساندویچ خوشمزه و سالمی می تونید درست کنید و در محل کار و یا مدرسه و دانشگاه از خوردنش لذت ببرید .

موادلازم تهیه کدو بره

انداره ها چشمی؛
کدو سبز
گوجه فرنگی
سیب زمینی
تخم مرغ
پیاز
سیر

طرز تهیه کدو بره

روش تهیه و پخت غذای مازندرانی کدو بره :

ابتدا پیاز رو تفت بدید, سبک که شد سیب زمینی نگینی و سیر ریز شده رو بریزید, سیب زمینی ها نیم پز که شدن, کدوی نگینی رو بریزید و در تابه رو بزارید تا بپزن, بعد گوجه فرنگی نگینی رو اضافه کنید, نرم که شدن, نمک و فلفل و زردچوبه بزنید و تخم مرغ ها رو که توی یه ظرف دیگه زدید تا از لختگی درومده , همه جای مواد پخش کنید و اجازه بدید ببنده. من دو سه دونه فلفل سبز قلمی رو حلقه کردم و وقتی تخم مرغ نیم بند شد, چیدم روش. به همین راحتی . نوش جان

این غذا نوعی غذای رژیمی هم هست که برای کاهش وزن نیز مناسب هستبه دلیل آنکه کدو سبز جزئی از مواد اولیه اونهست که در کاهشوزن و لاغری تاثیر فوق العاده ای داره البته باید بگم تنها فایدش نیست و تثیر دو چندان در کاهش چربی بد خون و کلسترول داره که بهتر است برای سلامتی بیشتر و تقویت سیستم ایمنی بدن  حتما به رژیم غذایی شما اضافه بشه .

البته در بخش سلامتی به اهمیت مصرف کدو سبز , سیر  ,پیاز و سبزیجاتی از این قبیل بیشتر پرداخته ایم می تونید بونید و به اهمیت مصرف غذاهای ساده در تغذیه خود پی ببرید .

 

 

ارسال شده در تاریخ 5 فوریه 2020 توسط خدیجه ص با موضوع غذای ایرانی
بازدید : 877
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.