طرز تهیه قرابیه سیب و هویج شیرینی خوش عطر و خوشمزه

طرز تهیه قرابیه سیب و هویج با دستور پخت مرحله به مرحله

طرز تهیه قرابیه سیب و هویج این شیرینی فوق العاده خوشمزه و نرمه , این شیزینی برای مهمانی ها و پذیرایی نوروز هم میتونید تهیه کنید مواد اولیه مورد نیاز این شیرینی در دسترس است و به راحتی می تونید تهیه کنید.

موادمیانی شیرینی

هویچ ۳عددمتوسط(رنده شده)
سیب ۲عدد درشت(رنده شده)
کره ۱۰ گرم
شکر ۴ق غ
دارچین ۱ ق چ

روش تهیه قرابیه سیب و هویج:

هویچ و سیب رنده شده رو باشکر و کره رو حرارت زیاد بزارین تا اب بندازه بعد حرارت رو ملایم کنین تا کاملا ابش بخار بشه و وقتی هویچ و سیب رنده شده رو فشار میدین با قاشق اصلا آبی نداشته باشه.دارچین رو اضافه کرده و مخلوط کنین و بعد از روی حرارت بردارین تا کاملا سرد بشه.

طرز تهیه قرابیه سیب و هویج

مواد لازم شیرینی

آرد ۱نیم لیوان(ی مقدار بیشتر،تا جایی که خمیر نرمی داشته باشیم و اصلا بدست نچسبه)
کره نرم شده ۱۲۵ گرم
پودرقند ۱چهارم لیوان+۱ق
زرده تخم مرغ۱عدد
ماست ۱ق غ
وانیل نصف ق چ
بیکینگ پودرنصف ق چ
گردو ۱سوم لیوان برای داخل شیرینی

روش  تهیه:

کره و پودر قند رو حدود ۵دقیقه بزنین.بعد زرده و وانیل رو اضافه کرده و خوب مخلوط کنین و بعد از ماست و ۱دقیقه باهمزن بزنین.
بیکینگ پودر و ۱نیم لیوان ارد الک شده رو یکدفعه اضافه کنین و با دست ورز بدین.بعد اگ نیاز داشت تا نصف لیوان دیگ هم مجاز هستین آرد اضافه کنین.(خمیر کاملا نرمه و اصلا بدست نمیچسبه)
این خمیر نیاز به استراحت نداره.
از خمیر ب اندازه یک گردو برداشته و روی کاغذروغنی یا پلاستیک با وردنه باز کنین و ازموادی ک درست کردین بینش بذارین و چند عدد گردوی نگینی شده دقیقا مطابق شکل(اگ مث من درست کردین قسمت ترک شیرینی رو در اخر روی سینی فر قرار بدین،(دقیقا مطابق شکل)یاهر مدلی که دوست داشتین(گرد هم میشه) شیرینی رو فرم بدین و روی کاغذ روغنی بچنین و داخل فر از قبل گرم شده با دمای ۱۷۰ بمدت ۲۰ تا۲۵ دقیقه قرارش بدین(من ۱۸ دقیقه اول رو ۱۷۰ و ۴ دقیقه اخر رو ۱۶۰ گذاشتم)
دمای فرها متفاوته
برای تزیین قرابیه سیب و هویج هم از شکلات سفید و خلال پسته خرد شده و برگ گل محمدی استفاده کردم.این شیرینی فوق العاده خوشمزه و نرمه.

طرزتهیه قطاب سیب و دارچین شیرینی لذیذ سنتی و محلی

ارسال شده در تاریخ 21 فوریه 2020 توسط خدیجه ص با موضوع شیرینی
بازدید : 1,092
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.