بهداشت وسایل حمام و اهمیت نظافت آن در سلامتی بیشتر

بهداشت وسایل حمام و اهمیت نظافت آن در سلامتی بیشتر

بهداشت وسایل حمام

عمر وسایلی که توی حمام نگهداری میشن چقده؟

? لیف 6 ماه
? اسفنج 2 ماه
? حوله 2-1 سال
?مسواک 3 ماه

گذاشتن لیف را در حمام تاریک = ایجاد بیماری های قارچی و عفونی در پوست

جهت  نظافت سریع و راحت باید از مواد شوینده‌ی مرغوب و وسایل مخصوص استفاده کنید . همچنین با مواد شوینده‌ی طبیعی هم در ادامه مقاله آشنا خواهید شد  که برای پیشگیری از حساسیت‌های رایج می‌توانید از این روشها جهت نظافت حمام استفاده کنید تا صدمه‌ای به شما وارد نشود.

بهداشت وسایل حمام ,عمر وسایل حمام ,اهمیت نظافت حمام در سلامتی بیشتر ,حفظ بهداشت وسایل حمام ,وسایل حمام و نگهداری آن ,نظافت حمام و سریس بهداشتی ,

سرویس بهداشتی و حمام نیز یکی از فضاهای خانه هستند که حفظ نظافت و مرتبی آن‌ها یکی از امور ضروری در خانه‌داری به‌حساب خواهد آمد.

  1. لباس‌هایی که کثیف می‌کنید در گوشه‌ای از حمام رها نکنید، آن‌ها را پس از استفاده داخل مخزن ماشین لباسشویی انداخته و یا در گوشه برای آن‌ها سبدی در نظر بگیرید که در هنگام شستشو چیزی جا نمانده و ظاهر و بوی بد لباس‌های کثیف فضای شمارا بد و زشت نکند.
  2. درست است که حمام خانه شمارا کسی نمی‌بینید، اما دقت کنید که شما آرام‌ترین اوقات خود را در حمام و زیر دوش آب خواهید داشت؛ بنابراین نظافت و ترتیب وسایل داخل حمام می‌تواند بر آرامش روانی شما تأثیر زیادی داشته باشد. پس از اتمام کار خود هر چیزی را در جای معین خود قرار دهید و مطمئن باشید این مرتب بودن در زمان پاک‌سازی فضای حمام و یا سرویس بهداشتی نیز بکار شما خواهد آمد.
  3. یک سطل زباله داخل حمام قرار دهید و تمامی بطری‌های خالی و وسایلی که دیگر به کار شما نمی‌آیند داخل آن بی اندازید، این سطل زباله را حداقل دو هفته یک‌بار خالی کنید و مطمئن باشید که کمک بسیار زیادی به تمیزی و ترتیب داخل حمام خودکرده‌اید.
  4. اگر مسواک و خمیردندان شما در سرویس بهداشتی و یا حمام قرار دارد، پس از استفاده درب خمیردندان را بسته و آن سر جای خود بگذارید، این کار کمک می‌کند تا خمیردندان شما میکروب‌های داخل فضا را به خود جذب نکند.
  5. اسپری‌های مو، مواد شستشو صورت، خمیردندان و … همگی موادی هستند که پس از استفاده اثرات خود را بر روی روشویی و شیرآلات می‌گذارند، پس از استفاده از این مواد سطوح مذکور را توسط یک اسکاچ مخصوص سرویس بهداشتی تمیز کنید. بهداشت وسایل حمام
  6. هفته‌ای یک‌بار تمامی آینه‌های موجود در سرویس بهداشتی و حمام را با یک شیشه شوی مناسب پاک‌کنید و از برق زدن آن لذت ببرید.
ارسال شده در تاریخ 15 سپتامبر 2019 توسط خدیجه ص با موضوع گوناگون
بازدید : 1,281
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.