تغذیه و تقویت اعصاب خوراکی ها و ویتامین های مقوی بدن

تغذیه و تقویت اعصاب خوراکی ها و ویتامین های مقوی بدن

تغذیه و تقویت اعصاب

تقویت_اعصاب

?✨ خوردن مـویز ؛

?? اعصاب را قوی و خستگی را رفع می کند
?? به روح آرامش می دهد و غم را می برد

تغذیه و تقویت اعصاب ,خوراکی ها و ویتامین های مقوی بدن,میوه ها و تقویت اعصاب ,خوراکی ها مفید برای بدن, مواد غذایی مقوی اعصاب ,ویتامین های تقویت کننده اعصاب,

خوراکی های ضد افسردگی

خوراکی های زیر می توانند به شما در درمان افسردگی کمک و اعصابتان را قوی کنند. تغذیه و تقویت اعصاب

مغزها و دانه‌های روغنی

مغزها سرشار از منیزیم هستند. زمانی که بدن ما با کمبود منیزیم مواجه باشد سطح انرژی نیز کاهش می‌یابد. بادام، فندق و دانه‌ها و مغزهای دیگر ما را از دام

خستگی و افسردگی به ویژه افسردگی‌های فصلی می‌رهاند. علاوه بر این، دانه‌ها و مغزها منبع خوب ویتامین B1، B3، B6، B9 و B12 و مواد معدنی می‌باشند.

تغذیه و تقویت اعصاب ,خوراکی ها و ویتامین های مقوی بدن,میوه ها و تقویت اعصاب ,خوراکی ها مفید برای بدن, مواد غذایی مقوی اعصاب ,ویتامین های تقویت کننده اعصاب,

اسفناج

این سبزی مفید سرشار از ویتامین B6 نیز هست که در حفظ و کنترل تعادل روحی ما موثر است. از این گذشته اسفناج منبع خوب منیزیم و مواد معدنی است.

موز

موز سرشار از ویتامین‌های A، B، C، E، آهن، کلسیم و روی بوده و علاوه بر این‌ها سرشار از منیزیم است که یک عنصر ضد خستگی فوق‌العاده محسوب می‌شود. همچنین باید بدانید که موز سرشار از تریپتوفان است. برای همین توصیه می‌کنیم زمانی که احساس خستگی، کسالت و افسردگی می‌کنید موز بخورید.

شکلات سیاه

شکلات سیاه حاوی فنیل‌اتیل‌آمین، آناندامید، تئوبرومین و کافئین است و برای همین هم روی خلق و خوی افراد تأثیر می‌گذارد. فنیل‌اتیل‌آمین و آناندامید نشاط آور است.

زمانی که ما عاشق می‌شویم بدن‌مان این عنصر دوم را تولید می‌کند. کافئین و تئوبرومین نیز تحریک کننده‌ی بدن و مغز است. برای اینکه شاد و سرحال باشید شکلات سیاه بخورید و البته زیاده‌روی نکنید. روزانه دو مربع شکلات کافی است.

دل و جگر

این مواد غذایی سرشار از ویتامین B12 هستند. نتایج پژوهش‌های متعدد نشان می‌دهد که کمبود این ویتامین امکان افسردگی را بالا می‌برد. دل، قلوه و جگر برای رفع افسردگی موثرند.

از کمبود ویتامین B تا کم هوشی!

بسیاری از مواد مغذی مثل ویتامین ها و مواد معدنی به صورت مستقیم عملکردهای ذهن و قدرت های شناختی که به Cognitive performance مشهورند، تاثیر می گذارند و نهایتا در بروز بیماری های Degenerative مغزی یا درواقع بیماری های تخریب کننده بافت مغزی موثرند. شاید قدیمی ترین ویتامین هایی که در دانش بشری و دانش تغذیه وجود دارد، ویتامین های گروه B هستند؛ ویتامنی های B1، B2، نیاسین یا B3 و… البته در حال حاضر فرم های شیمیایی مختلفی از این ویتامین ها شناسایی شده اند؛ برای مثال فرم اسیدی نیاسین، اسید نیکوتینیک است و فرم آمیدی آن اسید نیکوتین آمید. یا ویتامین های دیگر مثل B12 و فولیک است که کمبودشان می تواند بر عملکردهای مغزی موثر باشد و ممکن است باعث افسردگی های شدید شود. تغذیه و تقویت اعصاب

تغذیه و تقویت اعصاب ,خوراکی ها و ویتامین های مقوی بدن,میوه ها و تقویت اعصاب ,خوراکی ها مفید برای بدن, مواد غذایی مقوی اعصاب ,ویتامین های تقویت کننده اعصاب,

مغزتان را روغن کاری کنید!

یکی از ویتامین هایی که اخیرا تاثیرش بر عملکردهای ذهنی مورد بررسی قرار گرفته و اثبات شده، تاثیر کمبود اسیدهای چرب امگا3 در بروز اختلال های روانی است. در حال حاضر می دانیم حدود 20درصد چربی های مغز را چربی های امگا3 تشکیل داده اند و از آنجا که این اسیدهای چرب برای ادامه حیات بدن کاملا ضروری است و توسط خود بدن انسان هم قابل تولید نیست، حتما باید از طریق رژیم غذایی یا مکمل ها تامین شود، اما منابع خوراکی اسید چرب امگا3 محدد است و دسترسی به این اسیدها برای همه افراد چندان آسان نیست.

بنابراین احتمال کمبودش بسیار زیاد است؛ مستندات علمی موجود هم نشان دهنده بروز مشکلات مربوط به کموبد اسیدهای چرب امگا3 در افراد است که از این میان می توان به اختلال های دوقطبی، بیماری های اوتیسم و همین طور افسردگی های شدید یا افسردگی های دوران بارداری اشاره کرد. پس به مقدار کافی گردو، ماهی و میگو، تخم کدو و تخم کتان مصرف کنید. درواقع منبع امگا3 در ماهی هایی مانند ماهی آزاد، قزل آلا، تن و شاه ماهی تعریف می شود. در گیاهان هم روغن های سویا، آفتابگردان، دانه کتان و گردو، فندق و کنجد حاوی امگا3 هستند. علاوه بر این، مواد غذایی غنی شده با امگا3 مانند برخی از نان ها، آبمیوه ها، روغن ها و تخم مرغ مرود توصیه متخصصان تغذیه است.

ارسال شده در تاریخ 10 آوریل 2019 توسط امید ازادمرد با موضوع سلامتی
بازدید : 1,263
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.