دانستنی هایی از سویا خواص بینظیر و فراوان آن برای عضلات و استخوان ها

دانستنی هایی از سویا خواص بینظیر و فراوان آن برای عضلات و استخوان ها

دانستنی هایی از سویا

برای افزایش قد سویا مصرف کنید

✅سویا به تقویت رشد عضلات و استخوان ها در بدن کمک می کند و منبعی سرشار از پروتئین است.
سویای فراوری نشده بیشترین پروتئین را دارد

 بدنسازی و عضله سازی

دانستنی هایی از سویا  شیر سویا و توفو که از لوبیا سویا به دست می آیند حاوی اسید آمینه هایی هستند که باعث افزایش انرژی و استقامت در هنگام ورزش می شود.

دانه سویا حاوی مقادیر زیادی انواع ویتامین های B نی باشد که در بهبود متابولیسم موثر است و باعث تبدیل کربوهیدرات ها و چربی ها به انرژی شده و در نتیجه باعث بهبود استقامت در تمرینات بدنسازی می شوند.

لوبیا سویا پس از تمرینات بدنسازی از اکسیداسیون آنتی اکسیدان های بدن جلوگیری می کند.

پودر سویا حاوی مقادیر بالای آرژنین و پروتئین است و می تواند قبل و بعد از تمرینات بدنسازی استفاده شود تا باعث افزایش عضله سازی و تقویت عضلات شود.

دانستنی هایی از سویا ,خواص بینظیر سویا عضلات و استخوان ها,فواید دارویی و درمانی سویا برای سلامتی,فواید سویا برای سلامتی ,خواص دارویی سویا ,سویا و عضله سازی,

فواید دارویی و درمانی سویا برای سلامتی (دانستنی هایی از سویا )

 بارداری و زنان باردار

دانه سویا حاوی مقادیر بالای ویتامین B و اسید فولیک است که برای زنان باردار مفید بوده و از نقص لوله عصبی در جنین پیشگیری می کند.

دانه سویا منبع غنی از ویتامین های C و E و K و همچنین مواد معدنی مانند کلسیم، منگنز، فسفر، منیزیم، آهن و مس است که برای رشد جنین در دوران بارداری ضروری می باشند.دانستنی هایی از سویا

 یائسگی

لوبیا سویا منبع خوبی از ایزوفلاون هاست که از اجزای اساسی سیستم تولید مثل هستند، در طول دوره یائسگی که میزان استروژن به طور قابل توجهی کاهش می یابد ایزوفلاون ها قادر به اتصال به سلول های گیرنده استروژن هستند و می توانند علائم یائسگی مانند نوسانات خلقی، گرگرفتگی و گرسنگی را کاهش دهند.

 مردان

سویا یک منبع غنی از فیتواستروژن است که مانع از تولید تستوسترون در مردان شده و خطر ابتلا به سرطان پروستات را کاهش می دهد.

 لاغری و کاهش وزن

لوبیا سویا حاوی مقادیر بالایی فیبر است که باعث کاهش اشتها شده و به لاغریو  کاهش وزن افراد کمک می کند.دانستنی هایی از سویا

همچنین شیر سویامقادیر قند کمتری از شیر گاو دارد و جذب چربی از روده را کاهش می دهد در نتیجه به لاغری و کاهش وزن کمک می کند.

 چاقی و افزایش وزن

دانه سویا حاوی مقادیر بالای فیبر و پروتئین است که اگر زیاد خورده شود به چاقی و افزایش وزن کمک می کند.

 نوزادان و کودکان

شیر سویا که از لوبیا سویا خام به دست می آید بهترین جایگزین شیر گاو در نوزادان و کودکان می باشد.

 دیابت و قند خون

لوبیا سویا توانایی افزایش گیرنده های انسولین در بدن را دارد و در نتیجه به طور موثری باعث کاهش قند خون دیابتی ها و پیشگیری و درمان دیابت نوع دو می شود.

 معده و دستگاه گوارش

لوبیا سویا حاوی مقادیر بالای فیبر است که برای ببهبود هضم غذا، درمان معده درد و سلامت دستگاه گوارش مفید است.

 یبوست

مقادیر بالای فیبر موجود در دانه سویا باعث افزایش حرکات روده شده و برای پیشگیری و درمان یبوست مفید می باشد.

 تیروئید

مطالعات نشان داده که ایزوفلاون های موجود در سویا عملکرد آنزیم تیروئید پراکسیداز را که برای تولید هورمون های تیروئید ضروری است، مهار می کند و می تواند باعث کم کاری تیروئید و بزرگ شدن تیروئید شود.

 کلسترول خون، فشار خون و سلامت قلب

سویا منبع چربی های سالم و غیر اشباع از جمله اسید لینولئیک و اسید لینولنیک می باشد که باعث کاهش چربی و کلسترول بالای خون و همچنین فشار خون بالا شده و از ابتلا به بیماری های قلبی و آترواسکلروز جلوگیری می کند.

فواید سویا برای بیماران دیابتی و کلیوی

دانستنی هایی از سویا  خون افرادی که از مرض قند رنج می برند دارای مقادیر زیادی گلوکز است و سلول های بدنشان از تشخیص انسولین عاجز می باشد. انسولین نام هورمونی است در بدن که میزان جذب گلوکوز را بر عهده دارد. افراد دیابتی که در رژیم روزانه خود از سویا استفاده می کنند میزان گلوکوز خونشان به طرز شگفت انگیزی کاهش می آید. به این دلیل که بیماری های قندی نهایتا منجر به بروز امراض کلیوی می شوند، پس می توان نتیجه گرفت که سویا به طور غیر مستقیم در درمان بیماری های کلیوی نیز مفید واقع می شود.

مواد غذایی که از سویا بدست می آیند

پروتئین سویا در مواد مختلفی از جمله موارد زیر به وفور یافت می شود:

شیر سویا: از ترکیب شیر، سویا، آب و مقداری شکر بدست می آید. حالتی چرب و خامه ای دارد و به آن طعم های مختلفی از جمله فندقی می افزایند. برای کسانی که توانایی هضم لاکتوز (قند شیر) را ندارند، سویا بهترین جایگزین است.

آرد سویا: از دانه های سرخ و کنگره دار سویا می توان آردی درست کرد که به خوبی آرد سفید در پخت غذاهای مختلف کاربرد دارد.

میزو (خمیر سویا): بیشتر در سوپ های ژاپنی از آن استفاده می شود. با افزودن کمی نمک طعم مطبوعی به خود می گیرد و حاوی مقادیر فراوانی پروتئین سویا است.

جوانه سویا: مانند جوانه گندم می توان از آن در طعم دادن به انواع سالاد استفاده کرد.

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید و از ما شارژ رایگان موبایل جایزه بگیرید
لینک کوتاه این مطلب: http://bit.ly/2OJaOzT
نوشته شده توسط در تاریخ 24 آبان 1397 با موضوع گوناگون | بازدید : 47
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *