عرقیات مناسب فصل بهار جهت شادابی و رفع خستگی و کسلی

عرقیات مناسب فصل بهار جهت رفع خستگی و کسلی

عرقیات مناسب فصل بهار

کسانی که علاقه زیادی به خوردن آجیل و تنقلات و شیرینی های نوروزی دارند، بهتر است عرق کاسنی را که طبع معتدل و رو به سردی دارد مصرف کنند.

 در فصل بهار باید عرقیاتی بخورید که خستگی، رخوت و سستی مربوط به این فصل را از بدن خارج کند.

عرق بهارنارنج، عرق بیدمشک، گلاب و عرقیاتی که از گل یا گلبرگ نارنج، نارنگی یا پرتقال به دست آمده باشد، بهترین عرقیات برای مصرف عموم در فصل بهار به شمار می رود…

با توجه به این که در این فصل، افراد مستعد تنش و استرس و احتمالا تندخویی و عصبانیت هستند، عرقیاتی که باعث کاهش استرس و ایجاد آرامش می کند، برای آن ها مفید خواهد بود.

عرقیات مناسب فصل بهار, بهترین عرقیات مناسب فصل بهار , مناسسب ترین عرقیات گیاهی فصل ها ,فصل بهار و دمنوش های مناسب آن , عرق بیدمشک مناسب بهار, عرق بهار نارنج

عرق بهارنارنج، بیدمشک، گلاب و عرقیاتی که از گل یا گلبرگ نارنج، نارنگی یا پرتقال بدست آمده باشد مفرح جان و شادی‌بخش است و با کمک به آرامش اعصاب در رفع بی‌خوابی موثر است ضمن این‌که خستگی و رخوت و سستی مربوط به این فصل را از بدن خارج می‌کند.

این نوع عرقیات برای همسرانی که بتازگی زیر یک سقف رفته‌اند شاداب‌کننده و تنظیم‌کننده هورمون‌های بدن است و به میزان زیادی از تنش و تندخویی می‌کاهد.

شکوفه‌های بهار نارنج در سمت جنوب کشور در مقایسه با مناطق دیگر ایران به دلیل گرمسیری منطقه، زودتر و از اوایل فروردین تا خردادماه به بار می‌نشیند و مردمان این شهرها بهتر است در این ماه‌ها بیشترین استفاده را از عرقیات و مربای بهار نارنج ببرند.

کسانی که علاقه زیادی به خوردن آجیل و تنقلات و شیرینی های نوروزی دارند، بهتر است عرق کاسنی را که طبع معتدل و رو به سردی دارد مصرف کنند.

   کاهش فشار خون با عرق شاه‌تره

عرق شاه‌تره یکی دیگر از نوشیدنی‌های گیاهی خوش طعم و خوش بویی است که تاثیر قابل ملاحظه‌ای در کنترل میزان فشار خون به‌ویژه در افراد سالمند دارد. نوشیدن روزی 2 فنجان از این عرق گیاهی به تصفیه و تنظیم کلسترول خون نیز کمک می‌کند.

   رازیانه و درمان نفخ شکم

در برخی متون طب سنتی، نوشیدن عرق رازیانه یکی از بهترین گزینه‌ها برای افزایش میزان شیر مادر است. نوشیدن این عرق گیاهی علاوه بر این، اشتهاآور و مقوی بوده و برای رفع درد، نفخ شکم و قولنج بسیار مؤثر است. خانم‌های بارداری که تمایل به مصرف این عرق گیاهی برای افزایش میزان شیر خود دارند، بهتر است مصرف این عرق گیاهی را با مشاوره یک متخصص گیاه درمانی یا با مشورت پزشک خود تجربه کنند.

آنچه در این مقاله از ایران پاتوق می خوانید

عرقیات دوآتشه؛ مرغوب ترین

عرقیات زمانی بیشترین اثر را دارد که به اصطلاح دو آتشه شده باشد.
دکتر رضایی می گوید: از تقطیر مجدد عرقیات معمولی، عرقیات دو آتشه به دست می آید که غلظت بیشتر، آب کمتر و نوع مرغوب تری از عرق بوده و مزه و بوی تلخ تر، تندتر و معطرتری نسبت به عرقیات معمولی دارد. حال اگر عرق دو آتشه را مجدد تقطیر و از مقدار آب آن بسیار کاسته شود به آن اسانس گیری گویند. اسانس ها به دلیل غلظت بالا باید در حجم کمتری استفاده شوند و در صورت استعمال موضعی در مقادیر زیاد سبب بروز تاول و در صورت خورده شدن به مخاط گوارشی آسیب رسانده و سبب ایجاد زخم هایی در مجاری می شوند.

عرقیات مناسب فصل بهار, بهترین عرقیات مناسب فصل بهار , مناسسب ترین عرقیات گیاهی فصل ها ,فصل بهار و دمنوش های مناسب آن , عرق بیدمشک مناسب بهار, عرق بهار نارنج

بهترین عرقیات برای روزهای بهاری

با توجه به این که در روزهای بهاری برخی افراد دچار غلیان و تنش و استرس شده و تندخویی و عصبانیت زیادی را تجربه می کنند عرقیاتی که موجب آرامش و کاهش استرس و اضطراب می شود، کدام است؟
دکتر رضایی در پاسخ به این سوال می گوید: عرق بهارنارنج، بیدمشک، گلاب و عرقیاتی که از گل یا گلبرگ نارنج، نارنگی یا پرتقال به دست آمده باشد مفرح جان و شادی بخش است و با کمک به آرامش اعصاب در رفع بی خوابی موثر است ضمن این که خستگی و رخوت و سستی مربوط به این فصل را از بدن خارج می کند. این نوع عرقیات برای همسرانی که به تازگی زیر یک سقف رفته اند شاداب کننده و تنظیم کننده اخلاط و هورمون های بدن است و به میزان زیادی از تنش و تندخویی می کاهد.
شکوفه های بهار نارنج در سمت جنوب کشور در مقایسه با مناطق دیگر ایران به دلیل گرمسیری منطقه، زودتر و از اوایل فروردین تا خردادماه به بار می نشیند و مردمان این شهرها بهتر است در این ماه ها بیشترین استفاده را از عرق و مربای بهار نارنج ببرند.

ارسال شده در تاریخ 16 آوریل 2019 توسط امید ازادمرد با موضوع سلامتی
بازدید : 1,083
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.