علت قرمز شدن چشم در عکس و چگونگی برطرف کردن آنها

علت قرمز شدن چشم در عکس و چگونگی برطرف کردن آنها

علت قرمز شدن چشم در عکس

iهمیشه برای من سوال بوده که چرا در همه عکسهایم چشماهم قرمز شده ,وقتی آلبوم عکس ها رو ورق می زنم چشم ها توجه من رو جلب می کنه که چرا این اتفاق می افتد .در این مقاله علت این مساله رو بررسی می کنیم :

چشم های شما در عکس ها برای این قرمز می شود که مردمک چشم فقط یک حفره است که فلش زدن باعث می شود نور از مردمک عبور کرده و خونی که پشت چشم شماست منعکس شود!

علت قرمز شدن چشم در عکس,چگونگی برطرف کردن آنها,قرمز شدن چشم در عکس , دلایل قرمز شدن چشم ها در عکس ,راهکار رفع قرمزی چشم در عکس ها

امروزه گوشی ها و دوربین ها رو طوری میسازند تا قابلیتی داشته باشند  که تا حدودی این مساله قرمز شدن چشم ها را کنترل کنند.

در قالب راهکاری به جز قابلیت نرم‌افزاری کنترل قرمزی چشم در دوربین‌ها، برخی شرکت های سازنده، دوربین‌های خود را به نحوی طراحی می‌کنند تا پیش از گرفتن عکس، چندبار فلش بزند. به این ترتیب، زمان کافی در اختیار چشم خواهد بود تا خود را با نور دریافتی سازگار کند. علاوه بر این، با افزایش نور اتاق قبل از گرفتن عکس می‌توانید مطمئن شوید که مردمک چشم شما زیاد باز نشده و رگ‌های خونی به بازتاب نور قرمز منجر نخواهند شد. اجتناب از نگاه مستقیم به لنز دوربین هم راهکاری موثر برای جلوگیری از قرمز شدن چشم است. با این اوصاف، در صورتی که هیچ‌یک از راه‌حل‌های یادشده موثر نبود همچنان این امکان وجود دارد تا از نرم‌افزارهای ویژه ویرایش عکس برای رفع قرمزی چشم سوژه استفاده کنید.

این پدیده ارتباط مستقیمی با گشادشدن مردمک چشم دارد. همان‌طور که می‌دانید، در صورتی که نور محیطی کم باشد عضلات چشم، مردمک را گشادتر می‌کنند تا نور بیشتری وارد آن شود و بتوانید محیط اطراف را بهتر ببینید. معمولا قرمزی چشم سوژه در هنگام عکس‌برداری در محیط تاریک ایجاد می‌شود. در این زمان، نور فلش دوربین به‌طور ناگهانی و پیش از آنکه مردمک زمان لازم را برای انقباض داشته باشد، به چشم می‌رسد. بخشی از این نور ممکن است به بازتاب نور رگ‌های خونی عضلات در پشت چشم منجر شود و در نتیجه این امر، نور قرمز عکس گروهی شما را خراب خواهد کرد.

ارسال شده در تاریخ 3 اکتبر 2019 توسط خدیجه ص با موضوع گوناگون
بازدید : 976
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.