نشانه های کمبود ویتامینE و درمان با تغذیه مناسب و غنی

نشانه های کمبود ویتامینE و درمان با تغذیه مناسب و غنی

نشانه های کمبود ویتامینE ,درمان کمبود ویتامینE با تغذیه مناسب ,تشخیص نشانه های کمبود ویتامینE ,درمان کمبود ویتامینE , تغذیه مناسب و غنی ویتامینE ,رفع  کمبود ویتامینE ,

نشانه های کمبود ویتامینE را بشناسید:

▪️عصبانیت
▪️بی حوصلگی
▪️خستگی
▪️بی خوابی

?با مصرف گوجه فرنگی و کلم بروکلی میتوانید این کمبود را جبران کنید و نشانه های آن را از بین ببرید?

نشانه های کمبود ویتامینE ,درمان کمبود ویتامینE با تغذیه مناسب ,تشخیص نشانه های کمبود ویتامینE ,درمان کمبود ویتامینE , تغذیه مناسب و غنی ویتامینE ,رفع کمبود ویتامینE ,

آیا میدانید که ویتامین E یک آنتی اکسیدان قوی است و با جلوگیری از آسیب رادیکال های آزاد و جلوگیری از اکسید شدن چربی های مهم بدن که برای سلامت ما حیاتی هستند به طور طبیعی باعث کند شدن روند پیری می شود؟ من امروز میخواهم با شما در مورد خواص مهم این ویتامین صحبت می کنم و اعتقاد دارم خواص آن در اینجا به پایان نمی رسد. ویتامین E به عنوان یک ویتامین مهم محلول در چربی ، برای عملکرد مناسب بسیاری از اندام ها، فعالیت های آنزیمی و فرآیندهای عصبی بدن ما مورد نیاز است.
استفاده بیشتر ازغذاهای غنی از ویتامین E میتواند به درمان و پیشگیری از بیماریهای قلبی و عروقی مانند درد قفسه سینه، فشار خون بالا و شریانهای مسدود شده یا سخت شده کمک کند . ویتامین E تنها در غذاهای گیاهی مانند برخی از روغن ها ، آجیل، غلات غنی شده، میوه ها وجنین گندم یافت می شود.همچنین به عنوان یک مکمل در دسترس است. پس بیایید ببینیم که چگونه می توانیم از تمام خواص عالی ویتامین E بهره مند شویم . بهترین منابع غذایی ویتامین E را بشناسیم و با علائم کمبود ویتامین E آشنا شویم .

 محافظت از کلسترول در برابر اکسیداسیون

کلسترول یک ماده طبیعی است که توسط کبد تولید می شود و بدن برای عملکرد مناسب سلول ها، اعصاب و هورمون ها از آن استفاده می کند . هنگامی که سطح کلسترول در حالت طبیعی خود هست ، آنها متعادل، طبیعی و سالم هستند. ولی وقتی که کلسترول اکسید می شود بسیار خطرناک می شود. مطالعات نشان داده اند که ایزومرهای خاصی از ویتامین E به عنوان یک آنتی اکسیدان محافظتی با اکسیداسیون کلسترول مبارزه می کنند . در واقع آنها می توانند از آسیب رادیکال های آزاد در بدن جلوگیری کنند و مانع اکسیداسیون کلسترول می شوند . ایزومرهای توکوترینول ویتامین E سه پیوند دوگانه دارند که به دلیل توانایی آنها برای کاهش فعالیت آنزیمی که تولید / سنتز کلسترول را کنترل می کند (به نام HMG-CoA ردوکتاز) دارای اثرات مثبت بر سلامت قلب و عروق هستند . ایزومرهای توکوترینول همچنین می توانند از چسبندگی سلول جلوگیری کنند و بنابراین پیشرفت آترواسکلروز یا سخت شدن و ضخیم شدن شریان ها را کاهش می دهند.

 مبارزه با رادیکال های آزاد
ویتامین ای به وسیله مبارزه با رادیکال های آزاد و جلوگیری از تخریب سلول های سالم به حفظ سلامتی و پیشگیری از بیماری های قلبی و سرطان کمک می کند. مولکول های رادیکال آزاد به طور طبیعی در بدن همه ما ایجاد می شوند و وقتی که آنها را زیاد می شوندو یا اکسیداسیون می شوند، می توانند به شدت به بدن ما آسیب برسانند. خوشبختانه برخی از ایزومرهای ویتامین E توانایی آنتی اکسیدانی بسیار قوی دارند ، به طوریکه آنها با کاهش آسیب های رادیکال های آزاد و مبارزه با التهاب به حفظ سلول های بدن ما کمک می کنند تا به آرامی پیری شوند و از بیماریهایی مانند بیماری های قلبی پیشگیری می کنند. مطالعات نشان داده اند که مصرف منابع ویتامین ای به طور قابل توجهی باعث افزایش سطح ایمنی بدن شده و از ابتلای بدن به انواع بیماریها پیشگیری میکند .

?با مصرف گوجه فرنگی و کلم بروکلی میتوانید این کمبود را جبران کنید و نشانه های آن را از بین ببرید?

 

ارسال شده در تاریخ 27 سپتامبر 2018 توسط خدیجه ص با موضوع سلامتی
بازدید : 1,567
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.