گرسنه خوابیدن و اتفاقاتی که در بدنتان رخ میدهد شب ها گرسنه نخوابید

گرسنه خوابیدن و اتفاقاتی که در بدنتان رخ میدهد شب ها گرسنه نخوابید

گرسنه خوابیدن و اتفاقاتی که در بدنتان رخ میدهد ,شب ها گرسنه نخوابید,تاثیرات گرسنه به خواب رفتن , به هنگام شب گرسنه خوابیدن , اتفاقات بد در پی گرسنه خوابیدن

🔻اگر گرسنه بخوابید چه اتفاقاتی در بدنتان می افتد؟🤔

✓خوابیدنتان سخت تر می شود
✓اضافه وزن پیدا می کنید
✓عضلات خود را از دست می دهید
✓دیرتر لاغر میشوید

گرسنه خوابیدن و اتفاقاتی که در بدنتان رخ میدهد ,شب ها گرسنه نخوابید,تاثیرات گرسنه به خواب رفتن , به هنگام شب گرسنه خوابیدن , اتفاقات بد در پی گرسنه خوابیدن

– کم شدن خواب

وقتی بدون خوردن شام به رختخواب می‌روید، گرسنگی باعث می‌شود مدام غلت بزنید و به راحتی به خواب نروید. حتی زمانی که بالاخره به خواب می‌روید احساس گرسنگی مغز را هوشیار نگه می‌دارد و در نتیجه نمی‌توانید خواب کافی و عمیقی داشته باشید.

به علاوه، تحقیقات نشان می‌دهد کم خوابی می‌تواند عوارض جانبی منفی‌ای داشته باشد، مثل کاهش سوخت و ساز بدن، افزایش اشتها، تضعیف سیستم ایمنی بدن و افزایش خطر ابتلا به برخی از انواع سرطان و دیابت؛ بنابراین اگر امیدوارید که با نخوردن شام، وزن خود را کم و سلامتی خود را حفظ کنید، باید بدانید که گرسنه خوابیدن می‌تواند نتیجه‌ی عکس داشته باشد.

۲- افزایش وزن

بسیاری از مردم تصور می‌کنند گرسنه خوابیدن مزیت‌هایی دارد. اما در حقیقت، هر چه بیشتر احساس گرسنگی کنید، احتمال آنکه بعداً پرخوری کنید بیشتر است. اگر برای خوردن غذا تا زمانی که به شدت گرسنه شوید صبر کنید، ممکن است قند خون تان افت کند و بنابراین تمایل پیدا می‌کنید هر غذایی را بخورید. بدتر آنکه خوابیدن با معده‌ی خالی می‌تواند منجر به پرخوری در زمان صبح شود. این مسأله قند خون را به شدت بالا می‌برد و طی بقیه‌ی ساعات روز سوخت و ساز بدن را درگیر یک چرخه‌ی معیوب می‌کند. شب پیش از خواب یک تکه شکلات تلخ یا چند عدد مغز بخورید تا صبح روز بعد پرخوری نکنید.

۳- از دست رفتن توده‌ی عضلانی

اگر شب‌ها گرسنه بخوابید، تمام تلاش هایتان در باشگاه برای تقویت عضلات تان را هدر خواهید داد. تحقیقات نشان می‌دهد خوابیدن با معده‌ی خالی می‌تواند آن دسته از مواد مغذی بدن را از بین ببرد که برای تبدیل پروتئین به عضله ضروری هستند. در این حالت بدن برای کسب انرژی شروع به تخریب عضلات می‌کند.

برای آنکه بیشترین بهره را از روز‌های ورزش کردن تان ببرید، سعی کنید چند ساعتی پیش از خواب شام بخورید و آب کافی بنوشید، اما از پرخوری پرهیز کنید. احساس سیری آرامش بخش این امکان را می‌دهد تا خوابی راحت و مناسب داشته باشید و در عین حال بدن می‌تواند تمامی فعالیت‌های شبانه‌ی خود را انجام دهد.

۴- منظم شدن وعده‌های غذایی

تعیین یک برنامه‌ی منظم برای وعده‌های غذایی تأثیر زیادی در دستیابی به اندام متناسب دارد. اگر با معده‌ی خالی بخوابید، صبح بسیار گرسنه از خواب بیدار می‌شوید و آمادگی آن را دارید که یک صبحانه‌ی کامل بخورید. اگر صبحانه‌ی شما سرشار از فیبر و پروتئین باشد، مدت زمان بیشتری سیر می‌مانید و در نتیجه برنامه‌ی غذایی تان منظم خواهد شد. داشتن یک برنامه‌ی منظم غذایی مزایای زیادی برای فرآیند کاهش وزن و سبک زندگی سالم دارد، چون این شیوه شما را تشویق می‌کند در طول روز از افراط در خوردن تنقلات پر کالری پرهیز کنید.

۵- کاهش انرژی

شاید تصور کنید که بدن شب‌ها نیازی به انرژی ندارد، اما بدن شما بیست و چهار ساعته انرژی مصرف می‌کند و کالری می‌سوزاند؛ بنابراین باید انرژی مورد نیاز آن را تأمین کنید تا حتی زمانی که خواب هستید راندمان بدن حفظ شود. اگر گرسنه به خواب بروید، تمام شدن انرژی بدن تان اثراتی طولانی مدت بر باقی روزتان خواهد داشت، بنابراین قبل از خواب کمی غذا بخورید.

۶- بدخلق شدن

اگر بدون صبحانه به سر کار بروید، در حالی که شب گذشته هم گرسنه خوابیده اید، قطعا بدخلق خواهید شد. تحقیقات نشان می‌دهد زمانی که چیزی نخورده باشیم سطح سروتونین یعنی همان هورمون تنظیم رفتار، دچار نوسان می‌شود و این مسأله روی بخش‌های کنترل کننده‌ی خشم در مغز اثر می‌گذارد.

۷- کاهش وزن

تحقیقات نشان می‌دهد دیر غذا خوردن در شب‌ها منجر به افزایش وزن می‌شود. خوابیدن با یک معده‌ی پر می‌تواند باعث افزایش سطح انسولین و گلوکز در جریان خون شود و از آنجایی که فعالیت بدنی در زمان شب کمتر است، وقتی خواب هستید بدن کالری‌های اضافی را تبدیل به چربی می‌کند.

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید و از ما شارژ رایگان موبایل جایزه بگیرید
لینک کوتاه این مطلب: http://bit.ly/2Pwp5BQ
نوشته شده توسط در تاریخ 31 مرداد 1397 با موضوع گوناگون | بازدید : 1,552
مطالب مرتبط
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *