آسانای درخت-چگونگی انجام وضعیت درخت یا tree pose در یوگا

آسانای درخت-چگونگی انجام وضعیت درخت یا tree pose در یوگا

پوزیشن درخت – آسانای درخت در یوگا Tree pose – Vriksha Asana

برای انجام این پوزیشن باید ابتدا در پوزیشن کوه Mountain pose قرار بگیرید. پای راست را کم کم از زانو خم کرده و اهسته چرخانده و با کمک دستها به ران پای چپ تکیه دهید. دست ها را به سمت بالا برده و به صورت ثابت بایستید.


⛔️اگر مشکل بیخوابی, فشار خون بالا یا فشار خون پایین دارید از بردن دست به سمت بالا خودداری کنید.

اگر امکان قرار داد دست در بالای سر نیست می توانید کف دست ها را به هم بچسبانید و در جلو قفسه سینه قرار دهید.

این پوزیشن علاوه بر تقویت عضلات ران و مچ پا, برای تقویت عضلات قفسه سینه و شانه نیز مفید است. همچنین مهم ترین فایده این حرکت افزایش تمرکز و تعادل به طور همزمان است.

برای حفظ تعادل در این حرکت بهتر است در ابتدا به نقطه ای ثابت بصورت عادی نگاه کنید (زل نزنید خیلی راحت به نقطه ای نگاه کنید) تمرکز بر روی تنفس شکمی داشته باشید و بعد از این که در این پوزیشن مهارت کافی را بدست آوردید می توانید برای چالش بیشتر چشمان خود را ببندید.

?اگر این حرکت در ابتدا مشکل بنظر رسید و از همان ابتدا تعادل داشتن سخت بود, میتوانید به جای قرار دادن پای خود بر روی ران آن را کنار مچ پا قرار دهید و به مرور اهسته هر بار آن را بالاتر بیاورید تا به حالت اصلی و صحیح برسید.

?ولی اگر میتواندی برای مدتی تعادل داشته باشید ولی دچار لرزش های شدید می شوید, با قرار گرفتن در کنار یک دیوار یا قرار دادن صندلی در نزدیکی خود به سادگی دست خود را برای چند ثانیه روی دیوار یا صندلی بگذاری دوباره بر روی تعادل خود مسلط شوید و دست خود را رها کنید.

بعد از انجام این حرکت و حفظ تعادل به مدت چندیم دم و بازدم عمیق به پوزیشن کوه برگشته و همین کارها را برای سمت چپ انجام دهید
آسانای درخت

ارسال شده در تاریخ 21 آوریل 2017 توسط مدیریت با موضوع گوناگون , مطلب علمی
بازدید : 2,651
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.