تاثیر قهوه بر سلامت بدن خوردن به اندازه قهوه و تاثیرات عالی

تاثیر قهوه بر سلامت بدن خوردن به اندازه قهوه و تاثیرات عالی

تاثیر قهوه بر سلامت

علاوه بر تأثیر مثبت قهوه بر هوشیاری، دقت، تمرکز و روحیه ، پژوهشی جدید از اثر این نوشیدنی در تثبیت خاطرات حکایت دارد. در این تحقیق، ۲۴ ساعت بعد از اجرای آزمایش، کافئین باعث افزایش بازدهی شد و محققان به این نتیجه رسیدند که کافئین خاطرات بلند مدت را بهتر تثبیت می کند. با این حال، باید توجه داشت که مصرف بیشتر کافئین لزوما بهتر نیست و همیشه بازدهی را بالا نمی برد.

قهوه با بدن ما چه میکند؟

تاثیر قهوه بر سلامت

?جلوگیری از دیابت
?بهبود حافظه
?مبارزه با سرطان
?ضدافسردگی
?مبارزه با سرطان پوست
?کبد سالم
?افزایش چربی سوزی
?بازیابی عضلات

تاثیر قهوه بر سلامت بدن ,خوردن به اندازه قهوه ,خواص قهوه بر سلامت , خوردن, قهوه و تاثیراتش,فواید قهوه بر بدن ,مصرف قهوه ,قهوه و تقویت حافظه , قهوه وعملکرد بدن

1. جلوگیری از دیابت

طبق مطالعات انجام شده در انجمن شیمی آمریکا، قهوه می‌تواند احتمال ابتلا به دیابت نوع ۲ را کاهش دهد. محققان اشاره کردند افرادی که در روزانه چهار فنجان (یا بیشتر) قهوه می‌نوشند، احتمال ابتلا به دیابت در آنها تا بیش از ۵۰ درصد کاهش می‌یابد.

۲. افزایش تمرکز و هوشیاری :

آیا می‌خواهید حافظه بهتری داشته باشید و جزئیات را بهتر به خاطر آورید؟ قهوه بنوشید! بنا بر تحقیقاتی که در سال ۲۰۱۴ در دانشگاه جان هاپکینز صورت گرفت، قهوه حافظه طولانی‌مدت را تقویت می‌کند. مصرف تنها یک فنجان قهوه قوی در روز سطح عمیق‌تری از یادآوری خاطرات به شما می‌دهد. تقریبا 20 دقیقه بعد از نوشیدن قهوه مغز به سطح بالایی از  آمادگی خود می رسد به نحوی که به راحتی تا 10 ساعت میتواند بهتر تمرکز کند ، مسائل را راحت تر پردازش کند و بهتر مشکلات را حل کند ، از خطا های شناختی اجتناب کند و در کل به یک مغز پر انرژی و آچار کشی شده تبدیل شود

۳. مبارزه با سرطان

دانه‌های قهوه سرشار از آنتی‌اکسیدان هستند و توانایی مبارزه با طیف گسترده‌ای از بیماری‌ها از مشکلات پوستی تا سرطان را دارند. قهوه منبع اصلی آنتی‌اکسیدان در رژیم غذایی مردم آمریکاست. تاثیر قهوه بر سلامت

۴. ضد افسردگی

قهوه حزن و اندوه را دور می‌کند. تحقیقات انجام شده در دانشگاه هاروارد نشان داد، قهوه همانند داروی ضد افسردگی عمل می‌کند و همچنین افکار منفی و تمایل به خودکشی را کاهش می‌دهد. پس بهتر است قهوه را جایگزین نوشیدنی‌های ناسالم کنید.

۵. افزایش میل جنسی

قهوه بنیه جسمی شما برای ورزش را بهبود می‌بخشد و همچنین میل جنسی را بیشتر می‌کند. تحقیقات رابطه مثبتی میان سطح آدرنالین و جاذبه جنسی گزارش داده‌اند اما مصرف بیش‌ از حد اثر عکس خواهد داشت. در هر ۲۴ ساعت یک فنجان قهوه بنوشید.

۶. مبارزه با سرطان پوست

آیا قهوه خطر ابتلا به سرطان پوست را کاهش می‌دهد؟ ۱۱۲۸۹۷ زن و مرد به مدت بیست سال مورد مطالعه قرار گرفتند و نتایج جالبی حاصل شد. زنانی که حداقل سه فنجان قهوه در روز مصرف می‌کردند، خطر ابتلا به سرطان پوست در آنها به میزان قابل‌توجهی کاهش یافت اما این اثر در مردان دیده نشد.

تاثیر قهوه بر سلامت

تاثیر قهوه بر سلامت بدن ,خوردن به اندازه قهوه ,خواص قهوه بر سلامت , خوردن, قهوه و تاثیراتش,فواید قهوه بر بدن ,مصرف قهوه ,قهوه و تقویت حافظه , قهوه وعملکرد بدن

۷. کبد سالم

قهوه می‌تواند کبد شما را از بیماری اتوایمیونی نجات دهد. افرادی که حداقل یک فنجان قهوه در روز مصرف می‌کنند، ۲۰ درصد کمتر در معرض بیماری‌های کبدی هستند.

۸. افزایش چربی‌سوزی

بر اساس نتایج تحقیقاتی که در سال ۲۰۱۳ در مجله تغذیه و متابولیسم منتشر شد، قهوه متابولیسم بدن و در نتیجه چربی‌سوزی را بالا می‌برد. نوشیدن قهوه به‌ ویژه قبل از فعالیت بدنی سبب می‌شود بدن به‌ جای مصرف انرژی به حالتِ چربی‌سوزی برسد.

۹. بازیابی عضلات

قهوه بعد از تمرین و ورزش سنگین به بهبود و بازیابی سریع عضلات کمک می‌کند. تحقیقات نشان داده مصرف کافئین قبل از تمرین‌های ورزشی، دردهای عضلانی را به میزان قابل‌ توجهی کاهش می‌دهد.

۱۰. افزایش پایداری و استقامت

اخیراً نتایج دو مطالعه نشان داده قهوه عملکرد طبیعی بدن را افزایش می‌دهد. ورزشکارانی که قبل از فعالیت فیزیکی قهوه مصرف کردند در تمرینات قدرتی عملکرد بهتری داشتند.

ارسال شده در تاریخ 24 نوامبر 2018 توسط خدیجه ص با موضوع مطلب علمی
بازدید : 1,352
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.