توصیه خوردن تخم مرغ در صبحانه بویژه برای کودکان

توصیه خوردن تخم مرغ در صبحانه بویژه برای کودکان

توصیه خوردن تخم مرغ در صبحانه

خوردن تخم مرغ در صبحانه باعث افزایش احساس سیری، کاهش مصرف کالری در وعده غذایی بعدی و به حفظ سطح قند خون و انسولین ثابت کمک می کند.

توصیه خوردن تخم مرغ در صبحانه,خوردن تخم مرغ مفید برای کودکان ,خواص تخم مرغ آبپز ,وعده صبحانه و تخم مرغ,صبحانه کامل با تخم مرغ,فواید تخم مرغ آبپز,تخم مرغ

خواص تخم مرغ آب پز:

خوردن تخم مرغ آب پز در وعده صبحانه دارای خواص زیر است:
1- چربی خون را کاهش می دهد.
2- کمک بزرگی به کاهش وزن می کند.
3- خطر ابتلای افراد به بیماری های مختلف را کاهش می دهد.
4- سبب شادابی و سلامت پوست و مو می شود.
5- بیماری های قلبی را کاهش می دهد.
6- استرس و اضطراب را کم می کند.
7- سرشار ازامگای 3 است.
8- عضله سازی می کند.

تخم‌مرغ منبع خوبی از پروتئین، ویتامین و املاح ضروری برای بدن بشمار می‌رود. مصرف یک عدد از این ماده خوراکی ارزان و همیشه در دسترس ۳ تا ۵ درصد از انرژی موردنیاز برای هر فرد بالغ در یک روز را تامین می‌کند. ازاین‌رو گزینه‌ خوبی برای تقویت جسم و بهبود سلامت محسوب می‌شود.

ضد ریزش مو

تخم مرغ جلوی ریزش مو را می گیرد و برای موها بسیار مفید است. این ماده غذایی حاوی میزان قابل توجهی آهن است که اکسیژن را به سمت ریشه موها هدایت می کند. از این گذشته تخم مرغ حاوی زینک و ویتامین B8 نیز می باشد که اولی برای رشد موها مفید است و دومی جلوی ریزش آن ها را می گیرد.

تقریبا نیمی از پروتئین این ماده خوراکی در سفیده آن قرار دارد. همچنین ویتامین B2 و چربی و کلسترول (کمتر از زرده)، سلنیوم، ویتامین D، B6، B12 و مواد معدنی همانند زینک، آهن و مس هم در این بخش وجود دارد.

زرده تخم مرغ حاوی کالری و چربی بیشتری نسبت به سفیده است. همچنین منبع خوبی برای ویتامین های A، D، E،K، کلسترول، لسیتین و ویتامین های محلول در چربی است.

خواص تخم مرغ آب پز برای سلامتی را در این‌جا آورده‌ایم:

 سلامت مغز

مغز یکی از اعضای بدن است که نقش اصلی را در عملکردهای بدن بر عهده دارد. با بالا رفتن سن، توانایی‌های مغز نیز کاهش می‌یابد – به ویژه اگر کاری برای تقویت آن انجام نشود. مصرف روزانه تخم مرغ آب پز می‌تواند تاثیر بلند مدتی بر سلامت مغز بگذارد. بنابراین برای سلامت مغز، تخم مرغ آب پز بخورید زیرا دارای ترکیبی به نام کولین است.

 تقویت چشم‌ها

تخم مرغ حاوی ویتامین A است که برای حفظ سلامت چشم‌ها مفید است. بنابراین فقط هویج نیست که در سلامت چشم‌ها تاثیر دارد. خوردن روزانه تخم مرغ آب پز از دوربینی و نزدیک‌بینی چشم جلوگیری می‌کند. بنابراین قرار دادن تخم مرغ آب پز روی برنج خود، هیچ ضرری ندارد. چشم‌ها برای دیدن زیبایی‌های دنیا آفریده شده‌اند. بنابراین باید از آن‌ها مراقبت کنیم چرا که سرمایه ما هستند.

 براق کردن ناخن‌ها

ماده‌ای به نام آنتی اکسیم نیز در تخم مرغ وجود دارد که ناخن‌ها را براق‌تر می‌کند. اگرچه ناخن‌ها کوچک هستند و کمتر مورد توجه قرار می‌گیرند اما داشتن ناخن‌های سالم و محکم رویای هر کسی است. بنابراین مصرف روزانه تخم مرغ، خوب است.

 حفظ قدرت استخوان‌ها

سلامت استخوان‌ها برای بدن بسیار مفید است زیرا در به انجام فعالیت‌های روزانه کمک می‌کند. سلامت استخوان‌ها با افزایش سن به خطر می‌افتد. یکی از مشکلات مربوط به استخوان پوکی استخوان است که از قدرت استخوان‌ها می‌کاهد. برای جلوگیری از پوکی استخوان زودهنگام بهتر است خوراکی‌هایی مغذی مانند تخم مرغ مصرف کنیم. به علاوه، چهار روز در هفته و به مدت ۳۰ دقیقه ورزش کنیم.

مطلب مرتبط: بهترین خوراکی ها برای صبحانه

 جلوگیری از سرطان سینه

سرطان سینه دومین سرطان کشنده در اندونزی محسوب می‌شود. سرطان سینه نه تنها زنان بلکه مردان را نیز مبتلا می‌کند اما آسیب‌پذیری زنان در برابر آن بیشتر است. اولین گام در جلوگیری از سرطان سینه تغییر الگوی زندگی و داشتن یک زندگی سالم‌تر است.

علاوه بر این، بررسی سینه‌ها در خانه نیز به تشخیص این بیماری کمک می‌کند. زیرا تشخیص زودهنگام سرطان به درمان سریع آن کمک می‌کند. اگر سرطان به مراحل نهایی و پیشرفته برسد، درمان آن سخت می‌شود. خوردن تخم مرغ آب پز می‌تواند خطر سرطان سینه در زنان و مردان را کاهش دهد.

 کمک به رفع کم‌خونی

کم‌خونی، نوعی بیماری است که به دلیل کاهش ماده‌ای به نام هموگلوبین در خون ایجاد می‌شود. هموگلوبین در رساندن اکسیژن به سلول‌های قرمز خون و تامین نیاز اندام‌های بدن نقش دارد. کم‌خونی باعث رنگ پریدگی، خستگی و سردرد فرد می‌شود. بنابراین، خوردن تخم مرغ به افراد مبتلا به کم‌خونی توصیه می‌شود. زیرا ماده‌ای به نام آهن در تخم مرغ وجود دارد که می‌تواند عملکرد هموگلوبین در بدن را بهبود بخشد.

 مفید برای رژیم غذایی

خبر خوب بعدی برای خانم‌هایی است که به فکر داشتن اندامی زیبا هستند. داشتن تناسب اندام، ایده‌آل همه افراد به ویژه زنان است. تناسب اندام، اعتماد به نفس افراد را بالا می‌برد.

یک گام برای داشتن اندامی ایده‌آل، مصرف منظم تخم مرغ آب پز است. خورن تخم مرغ آب پز برای صبحانه به کاهش وزن کمک می‌کند. ناهار خود را نیز در اندازه‌های مناسب میل کنید. شب‌ها نیز اگر احساس گرسنگی کردید می‌توانید میوه‌هایی که قند پایینی دارند مانند آووکادو مصرف کنید. چنین رژیم غذایی منظمی به کاهش وزن شما کمک می‌کند.

همان طور که می دانید، در باور ما ایرانی ها، تخم مرغ نشانه‌ی باروری، رشد و زایش خوبی‌ هاست و به همین خاطر، سر سفره هفت‌سین به عنوان سمبل شکوفایی و نمو در سال جدید از آن استفاده می شود.

ارسال شده در تاریخ 10 آوریل 2019 توسط امید ازادمرد با موضوع مطلب علمی
بازدید : 1,064
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.