خواص لوبیا سبز توصیه مصرف لوبیا سبز به خصوص برای خانم ها

خواص لوبیا سبز توصیه مصرف لوبیا سبز به خصوص برای خانم ها

خواص لوبیا سبز

لوبیا سبز منبع فوق‌العاده‌ی منگنز است

✅علائم یائسگی را کاهش می‌دهد
✅خانم هایی که روزانه میزان زیادی منگنز مصرف می‌کنند
✅خلق و خوی‌شان بهتر است.

خواص لوبیا سبز, توصیه مصرف لوبیا سبز به خصوص برای خانم ها ,فواید لوبیا سبز, فوایدمصرف لوبیا سبز,سبزی لوبیا سبز پر از خاصیت, لوبیا سبزمنبع منگنز, لوبیا سبز,

لوبیا سبز دوست مفصل‌های شما
افزایش یک فنجان لوبیا سبز به سالادهای مورد علاقه‌تان باعث می‌شود که میزان پتاسیم دریافتی‌تان به میزان 19 درصد افزایش پیدا کند. واقعیت این است که بین آرتروز دست‌ها و زانوها و میزان کم پتاسیم خون ارتباط زیادی وجود دارد.

ویتامین C آنتی اکسیدانی بسیار قوی است که به جذب آهن کمک می‌کند و در ساخت کلاژن تأثیر می‌گذارد. یک فنجان لوبیا سبزی که به غذاهایتان اضافه می‌کنید باعث می‌شود 19 درصد از نیاز روزانه‌تان به ویتامین C تأمین شود اگر بدنتان با کمبود پتاسیم مواجه باشد بیشتر در معرض درد مفاصل قرار می‌گیرید. اگر به سلامت مفاصل‌تان علاقمند هستید حتماً لوبیا سبز را در برنامه‌ی غذایی‌تان بگنجانید. از این گذشته باید بدانید که پتاسیم نقش موثری در انعقاد خون ایفا می‌کند.

لوبیا سبز دارای مقدار قابل توجهی آنتی اکسیدان است و حتی دارای مزایای قلبی عروقی می باشد. لوبیا سبز ،منبع غنی از چربی های امگا 3 است. کاروتنوئید و فلاونوئید موجود در لوبیا سبز ،دارای مزایای ضد التهابی هستند. در این بخش از سلامت در مورد از مزایای سلامتی لوبیا سبز صحبت می کنیم.خواص لوبیا سبز

یک فنجان لوبیا سبز (حدود 100 گرم) شامل 31 کالری، 7 گرم کربوهیدرات، 3 گرم فیبر، 3 گرم قند، 2 گرم پروتئین و بدون چربی می باشد. لوبیا سبز منبع غنی ویتامین A ، C و K می باشد. لوبیا سبز همچنین شامل فولات تیامین، ریبوفلاوین، 10 درصد اسیدفولیک و 6 درصد آهن می باشد.

مزایای سلامتی لوبیا سبز:

 مزایای ویتامین K:

ویتامین K نقش مهمی در لخته شدن خون دارد و زخم را بهبود می بخشد. همچنین استخوان ها را در سالمندان محکم و قوی حفظ می کند.

 مزایای ویتامین C از خواص لوبیا سبز:

ویتامین C یک منبع عالی از آنتی اکسیدان ها است ،که به کاهش واکنش های رادیکال آزاد کمک می کنند. این واکنش های رادیکال های آزاد، منجر به فرآورده های جانبی و فرآیندهای می شوند که ممکن است سرطان زا باشند.آنتی اکسیدان های موجود در لوبیا سبز ،برای بدن بسیار مفید هستند.

 لوبیا سبز دارای کالری کم است :

لوبیا سبز تازه کالری بسیار کمی دارد. بنابراین، افرادی که به کالری ها بسیار حساس هستند، نیازی به نگرانی ندارند و می توانند آنها را در مقادیر زیادی مصرف کنند.همچنین حاوی مقدار کمی سدیم، چربی اشباع شده و کلسترول هستند.

لوبیا سبز غنی از فیبر:

لوبیا سبز، منبع غنی از فیبر رژیمی است. الیاف رژیمی مزایای سلامتی زیادی را به همراه دارند.فیبر برای افراد مبتلا به مسائل گوارشی تجویز می شود. میزان فیبر در لوبیا سبز، به پیشگیری و درمان یبوست، هموروئید و دیورتیکولوز کمک می کند.میزان فیبر بالا در لوبیا سبز به حفظ سطح کلسترول و قند بدن کمک می کند.

کالری کم

لوبیاسبز تازه کالری خیلی کمی دارد. برای همین آدم‌هایی که مراقب کالری مصرفی‌شان هستند نباید نگران باشند و می‌توانند مقدار زیادی از آن را بخورند. هم چنین لوبیاسبز حاوی مقدار کمی سدیم، چربی اشباع، و کلسترول است.

 

سرشار از فیبر است

لوبیاسبز منبعی غنی برای فیبر خوراکی است. فیبر خوراکی فواید زیادی برای سلامتی دارد. فیبر برای کسانی تجویز می‌شود که از مشکلات گوارشی رنج می‌برند. محتوای فیبر لوبیاسبز به پیشگیری و درمان یبوست، بواسیر، دیورتیکولوز کمک می‌کند. محتوای فیبر زیاد موجود در لوبیاسبز به کنترل میزان کلسترول و قند در بدن کمک می‌کند.

 

فولات

لوبیا سبز منبعی غنی برای فولات نیز هست که برای تقسیم سلولی و سنتز DNA مفید است. خوراکی‌های سرشار از فولات برای زنان در طول دوره‌ی قبل از بارداری و بارداری مفید است.

 

از عفونت جلوگیری می‌کند

تعدادی از ویتامین‌ها مانند نیاسین و تیامین که در لوبیا سبز یافت می‌شود منبع خوبی برای آن دسته از مواد مغذی است که از بسیاری از عفونت‌ها در بدن پیشگیری می‌کنند.

 

مایعات سلول‌ها و بدن را حفظ می‌کند

محتوای پتاسیم موجود در لوبیاسبز به بدن کمک می‌کند که تولید سلول و جریان مایعات در بدن را بهتر حفظ کند.

 

بیماری‌های قلبی عروقی و فشار خون را کنترل می‌کند

محتوای پتاسیم موجود در لوبیا سبز برای کنترل فشار خون و دیگر بیماری‌های مربوط به قلب نیز مفید است.

 

تاثیرات ویتامین A

ویتامین A موجود در لوبیا سبز برای تامین آنتی‌اکسیدان و نیز تولید ترکیباتی که از فرآیند پیری جلوگیری می‌کند مفید است.

 

تاثیر منگنز

محتوای منگنز موجود در لوبیا سبز برای مهار واکنش رادیکال آزاد مفید است چون یک عامل مشترک برای آنتی‌اکسیدان است. این معمولا باعث می‌شود تناسب اندام و سلامت‌تان را حفظ کنید.

 

 

 

ارسال شده در تاریخ 12 مارس 2019 توسط خدیجه ص با موضوع مطلب علمی
بازدید : 1,422
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.