درمان عفونت ریه و راههای پیشگیری از عفونت های ریه

درمان عفونت ریه و راههای پیشگیری از عفونت های ریه

درمان عفونت ریه

#درمان_عفونت_ریه

✅در حدود 50 گرم سیاهدانه را بکوبید و با 150 گرم عسل ترکیب کنید

✅ از این مخلوط روزی 3 تا 4 قاشق هر 6 تا 8 ساعت میل کنید تا عفونت و تب رفع شود.

پیشگیری از عفونت ریه
– سیگار نکشید.
سیگار کشیدن باعث آسیب ریه و ابتلا به بیماری های مزمن ریوی می گردد.

اگر شما دچار یک بیماری مزمن ریوی شوید، بیشتر مستعد ابتلا به عفونت ریوی خواهید بود.
حتی اگر بیماری مزمن ریوی نگیرید، کشیدن سیگار بهبود بیماری هایی مثل آنفلوانزا و ذات الریه را طولانی می کنید.

– دستانتان را با آب و صابون بشویید.
دست ما هر روزه در تماس با میلیون ها میکروب است که می توانند باعث عفونت گردند.
بنابراین برای جلوگیری از عفونت ریه، دستان خود را با آب گرم و صابون خوب بشویید.
اگر دسترسی به آب و صابون ندارید، از مواد ضدعفونی کننده دست استفاده کنید.
اگر شما دچار بیماری جزئی ریوی مانند سرماخوردگی شدید، از خودتان مراقبت کنید تا زود بهبود یابید و از انتشار عفونت به ریه جلوگیری کنید

– واکسن بزنید.
واکسن آنفلوانزا و ذات الریه از این عفونت ها جلوگیری می کنند.
واکسن آنفلوانزا برای کودکان زیر 5 سال و بزرگسالانی که در معرض خطر بالای عوارض آنفلوانزا قرار دارند و بیشتر از 65 سال دارند، توصیه می شود. این واکسن همچنین برای افراد دارای دیابت و ایدز نیز توصیه شده است.
قبل از تزریق این واکسن ها، با پزشک مشورت کنید.

– خوب بخورید و خوب بخوابید.درمان عفونت ریه
یکی از راه هایی که موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می گردد، خوب خوردن و خوب خوابیدن است.

درمان عفونت ریه , راههای پیشگیری از عفونت ریه,جلوگیری ازعفونت ریه, پیشگیری از عفونت ریه,درمان های خانگی عفونت ریه ,علائم عفونت ریه,عفونت ریه و روش درمان آن

درمان خانگی عفونت ریه
استفاده از آویشن: گیاه آویشن به عنوان داروی گیاهی برای درمان سیاه سرفه، برونشیت، سرما خوردگی، عفونت ریه و… استفاده می‌شود. برای استفاده از این گیاه داروئی یک مشت آویشن را در یک لیتر آب جوشانده و آن را صاف کنید، سپس 250 گرم عسل به آن اضافه کرده و هر روز نصف فنجان میل کنید.

درمان عفونت ریه

سیر: ضدعفونی‌کننده قوی برای مجاری ریه است و مصرف آن به سرعت خلط سینه را کم می‌کند. سوپ سیر در زمستان، مجاری تنفسی را تقویت می‌کند و برای مرض برونشیت مفید است.

جوشانده عناب: تسکین دهنده برای درمان عفونت‌های گلو، برونشیت، روده‌ها و مجاری ادرار است. به این صورت که 30 تا 60 گرم عناب خشک را در یک لیتر آب به مدت نیم ساعت می‌جوشانند و آن را مصرف می‌کنند.

بخور بابونه، آویشن، اسطوخودوس به پاکسازی ریه کمک می‌کند که لازم است بیمار قبل از اجرای توصیه‌های طب سنتی حتماً با پزشک خود مشورت کند.

تغذیه چه نقشی در عفونت ریه دارد؟

عفونت‌های ریه عوامل مختلفی دارند. ویروس، باکتری، قارچ و حتی عوامل انگلی می‌تواند باعث عفونت دستگاه تنفسی شود. آنچه روی پیامد بیماری تاثیر دارد، سیستم ایمنی بدن فرد است و آنچه روی سیستم ایمنی تاثیر دارد، وضعیت تغذیه است. طبق آماری که سال 2006 منتشر شد، 33درصد مرگ و میر کودکان زیر 5 سال در کشورهای درحال توسعه، ناشی از عفونت تنفسی است و 57درصد مرگ و میر ناشی از عفونت تنفسی با وضعیت تغذیه ارتباط دارد. در واقع مراقبت‌های تغذیه‌ای بخشی از درمان کمکی برای بهبود وبازتوانی بیمار است.

برای درمان عفونت ریه چه بخوریم؟
مهم‌ترین نکته‌ای که باید به آن توجه کرد، مقدار انرژی دریافتی است. نیاز کالری بیمار مبتلا به عفونت ریه به‌دلیل تب و افزایش متابولیسم بیشتر می‌شود. از طرفی به‌دلیل کاهش اشتها، دریافت غذایی‌اش کم می‌شود، بنابراین بیمار در فاز حاد بیماری باید برای تامین کالری مورد نیازش از مواد کم‌حجم و پرکالری استفاده کند. خیلی از سوپ‌های خانگی این ویژگی را دارند و با اینکه رقیق هستند، کالری‌شان با سبزی‌های نشاسته‌ای مانند سیب‌زمینی و مواد پروتئینی مانند گوشت و طعم‌دهنده‌هایی مانند خامه افزایش می‌یابد. این سوپ‌ها نیازی به جویدن ندارند و می‌توان آنها را به دفعات به بیمار داد.درمان عفونت ریه

درمان عفونت ریه , راههای پیشگیری از عفونت ریه,جلوگیری ازعفونت ریه, پیشگیری از عفونت ریه,درمان های خانگی عفونت ریه ,علائم عفونت ریه,عفونت ریه و روش درمان آن

مصرف مایعات نیز برای این بیماران ضروری است زیرا به‌دلیل تب و تند شدن تنفس بخش زیادی از آب بدن دفع می‌شود و جایگزینی آن بسیار مهم است. از طرفی، این بیماران به‌دلیل ترشحات عفونی و غلیظ تنفسی در تنفس مشکل پیدا می‌کنند و برای دفع این ترشحات از طریق سرفه باید مایعات کافی مصرف کنند. بهترین منبع برای تامین مایعات بدن آب است. اگر بیمار نتواند طعم و دمای آب را تحمل کند، می‌تواند از چای کمرنگ و شیر هم استفاده کند. البته شیر را می‌توان با طعم‌دهنده‌هایی مانند عسل مصرف کرد.درمان عفونت ریه

آبمیوه‌ها هم علاوه بر آب فراوانی که دارند حاوی قند هستند. آب برخی میوه‌ها مانند سیب بدون هیچ افزودنی‌ای حدود 9درصد قند دارد. یک لیوان آب سیب حدود 24 گرم(معادل 8حبه قند معمولی) قند دارد و قند آن سریع جذب می‌شود. آبمیوه فیبر، ویتامین محلول در آب و پیش‌نیاز ویتامین‌های محلول در چربی مانند ویتامین A یعنی بتاکاروتن را نیز تامین می‌کند و یک آنتی‌اکسیدان قوی است که در کنترل التهاب و عفونت‌ها به‌خصوص عفونت‌های تنفسی خیلی موثر است. آبمیوه به‌دلیل اینکه پروتئینی ندارد و از نظر برخی املاح خیلی غنی نیست، زمان مصرفش نباید طوری باشد که باعث کاهش اشتها در وعده اصلی غذا شود بلکه باید در میان‌وعده صبح و عصر گنجانده شود. البته مصرف آبمیوه در افرادی که مشکل اضافه وزن یا قندخون دارند توصیه نمی‌شود.

درمان عفونت ریه , راههای پیشگیری از عفونت ریه,جلوگیری ازعفونت ریه, پیشگیری از عفونت ریه,درمان های خانگی عفونت ریه ,علائم عفونت ریه,عفونت ریه و روش درمان آن

درمان عفونت ریه

بنابه اینکه علت عفونت شما چیست، شیوه‌ی درمان متفاوت خواهد بود:

مثلا اگر علت عفونت شما ویروسی باشد، ویروسی مانند ویروس برونشیت، بعد از چند هفته‌ حال‌تان خوب خواهد شد و نیازی به مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها نیست.
اگر علت عفونت ریه شما میکروبی است، مثلا سینه‌پهلو یا ذات‌الریه کرده‌اید، باید با نظارت پزشک آنتی‌بیوتیک مصرف کنید و دوره‌ی درمان را حتی با وجود بهبودی کامل سپری کنید.

یادتان باشد که آنتی‌بیوتیک‌ها فقط برای درمان عفونت ریه‌ی میکروبی به‌کار می‌آیند. برای درمان عفونت‌های دیگر مانند عفونت ویروسی، برونشیت یا آنفولانزا نباید از آنتی‌بیوتیک استفاده کرد.
پیشگیری از انتقال عفونت ریه به دیگران

هنگام عطسه یا سرفه، دهان خود را کاملا بپوشانید.
دستان خود را مرتب بشویید.
دستمال کاغذی آلوده‌تان را پس از مصرف سریعا دور بیندازید.

پیشگیری از عفونت ریه

اگر سابقه ابتلابه عفونت ریه در شما زیاد است یا به‌خاطر سن بالا خطر افزایش ابتلا به آن برای‌تان زیاد است، باید:

با پزشک‌تان در رابطه با تزریق واکسن آنفولانزا مشورت کنید و درصورت لزوم خود را واکسینه کنید.
درباره‌ی استفاده از واکسن پنوموکوک از پزشک خود بپرسید و ببینید که مجاز به استفاده هستید یا خیر. درصورت استفاده از این واکسن می‌توانید در مقابل ذات‌الریه بدن‌تان را ایمن کنید.
اگر سیگار می‌کشید و الکل مصرف می‌کنید، هر چه سریع‌تر به ترک آنها اقدام کنید.

ارسال شده در تاریخ 30 نوامبر 2018 توسط خدیجه ص با موضوع مطلب علمی
بازدید : 1,318
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.