درمان چربی مو روشهای خانگی و طبیعی بهبود چربی موی سر

درمان چربی مو روشهای خانگی و طبیعی بهبود چربی موی سر

درمان چربی مو

#درمان_چربی_مو

✅اگر از چربی مو خسته شدید
حتما این ترکیب را امتحان کنید

?مقداری نشاسته یا پودر تالک را با کمی آب مخلوط کنید و به ریشه موها بزنید و بعد از 20دقیقه بشوییده

درمان چربی مو, درمانهای خانگی چربی مو ,روشهای خانگی و طبیعی بهبود چربی موی سر, بهبود چربی موی سر,ماسک موهای چرب,علت موهای چرب چیست ,علت چرب شدن موهای سر

علل چرب شدن موهای سر

این شرایط می تواند دلایل متعدد داشته باشد. بعضی از علل ممکن است عادت های شیوه زندگی ما را شامل شوند،که می توانید به راحتی از آنها اجتناب کنید، گرچه عللی وجود دارد که نمی توان از آنها اجتناب کرد. بالاتر از همه، علت اصلی تولید بیش از حد سبوم است. عوامل موثر بر تولید چربی پوست برای افراد مختلف متفاوت خواهد بود.اگر شما به وضوح دلیل اصلی را درک کنید، راه حل های بسیار سریع و آسان برای آن پیدا خواهید کرد

درماتیت سیبریئیک

این بیماری شایع پوست شناخته شده است که بر بسیاری از افراد تاثیر می گذارد. ممکن است در دوران کودکی شروع شود. به شکل زرد، یا قرمز، همراه با خارش، و تکه های پوست بروز میکند . معمولا در پوست سر، صورت و گردن در میان سایر قسمت های بدن که دارای فولیکول های مو و غدد سباسه است ،رخ می دهد.درمان چربی مو

نوع و جنس موی شما

نوع مویی که دارید نیز می تواند آسیب پذیری خود را نسبت به این مشکل تعیین کند. اگر موهای خوب دارید، باید بدانید که شما هم مستعد ابتلا به این مشکل هستید. موهای ضخیم و فر دار ، ریشه های چرب تری دارند.

به یاد داشته باشید که موی فر از حرکت سبوم جلوگیری می کند و موجب چرب شدن ریشه مو می شود. افرادی که دارای موهای ضخیم تر هستند، فولیکول های زیادی دارند و فولیکول بیشتر، غدد سباسه بیشتر و در نتیجه تولید چربی بیشتر می شود.

عدم تعادل هورمونی

عدم تعادلی هورمون ها میتواند موجب تولید بیش از حد چربی شود. این هورمون آندروژن نام دارد. و تولید سبوم را کنترل می کند، بنابراین هر گونه عدم تعادل در سطح این هورمون می تواند منجر به تولید بیش از حد چربی پوست شود، به خصوص در پوست سر.

عدم توازن هورمونی در سن بلوغ یا در نوجوانان شایع تر است، به خصوص در پسران که به این هورمون نیاز بیشتری دارند.اگر چه چربی پوست سر منجر به بروز علائم بیشتر در مردان نسبت به زنان می شود، در دوران حاملگی و یائسگی نیز می تواند اثر منفی داشته باشد و همچنین با مشکلات تیروئید مرتبط باشد.

درمان چربی مو, درمانهای خانگی چربی مو ,روشهای خانگی و طبیعی بهبود چربی موی سر, بهبود چربی موی سر,ماسک موهای چرب,علت موهای چرب چیست ,علت چرب شدن موهای سر

استرس و افسردگی

استرس و افسردگی ،تاثیر به سزایی بر روی پوست بدن دارد و موجب بیماری های پوستی می شود ؛ استرس معمولا بر عملکرد هورمون ها تاثیر می گذارد و پوست سر شما را چرب تر می کند. این ،ممکن است باعث افزایش سطح برخی از هورمون ها شود و در نتیجه میزان ترشح غدد چربی نیز بیشتر می شود.

سرکه سیب و درمان چربی مو

محلول سرکه سیب یکی از بهترین راهکارهای درمان چربی موی سر است. سرکه سیب باعث از بین بردن رسوبات مو، شادابی مو و همچنین درخشش مو می شود.

تهیه سرکه سیب

برای تهیه سرکه سیب، نصف فنجان سرکه سیب را در ظرف آب کوچکی ریخته و بعد از شستشوی مو با شامپو، موی خود را مستقیما سرکه سیب بشوئید.

پودر چوب صندل یا جوش شیرین

برای رفع چربی موی سر می توانید مقداری پودر صندل یا جوش را روی مناطق چرب موها ریخته و پس از 5 دقیقه شتسشو دهید.

این محصول طبیعی دارای مواد جذب کننده روغن است که باعث می شود درمانی عالی برای پوست سر چرب باشد. ماهیت قلیایی جوش شیرین نیز کمک می کند تا چربی سطح پوست سر متعادل شود و همچنین بو را از بین ببرد.درمان چربی مو
جوش شیرین را با 3 لیوان آب مخلوط کنید.
خمیر را روی موهای چرب برای چند دقیقه قرار دهید و سپس آن را با آب گرم بشویید. باید یک یا دو بار در هفته انجام شود.
ژل آلوئه ورا:درمان چربی مو 
ژل آلوئه ورا دارای ویتامین ها، مواد معدنی و آنزیم هایی است که برای کنترل این مشکل بسیار مفید هستند. همچنین ناخالصی های پوست سر را تخریب می کند و تولید سبوم را تعیین می کند و همچنین ریشه های مو را تغذیه می کند. همچنین دارای طبیعت خنک کننده و تسکین دهنده است که آن را سالم نگه می دارد.
یک قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا و یک قاشق غذاخوری آب لیمو را در یک فنجان با هم مخلوط کنید. در شامپو خود بریزید.
شامپو را بر روی پوست به مدت 15 دقیقه اعمال کنید وسپس آن را بشویید.
ارسال شده در تاریخ 14 ژانویه 2019 توسط خدیجه ص با موضوع پوست و مو
بازدید : 1,467
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.