رفع ترک شکم بعد از زایمان چندین روش خانگی و گیاهی برای درمان ترک روی شکم

رفع ترک شکم بعد از زایمان چندین روش خانگی و گیاهی برای درمان ترک روی شکم

رفع ترک شکم بعد از زایمان ,چندین روش گیاهی برای درمان ترک روی شکم , روش رفع ترک شکم بعد از زایمان ,چندین روش خانگی  برای درمان ترک روی شکم , رفع ترک های دوران بارداری , از بین بردن ترکهای روی پوست شکم , ترک‌های روی پوست بدن , رفع ترک بارداری

رفع ترک روی شکم خانوم ها بعد از زایمان :

میوه های تابستانی از بین برنده ی ترک های روی شکم

?گیلاس ، آلبالو ، زرد آلو و هلو یادتون نره

رفع ترک شکم بعد از زایمان ,چندین روش گیاهی برای درمان ترک روی شکم , روش رفع ترک شکم بعد از زایمان ,چندین روش خانگی برای درمان ترک روی شکم , رفع ترک های دوران بارداری , از بین بردن ترکهای روی پوست شکم , رک‌های روی پوست بدن , رفع ترک بارداری

مهمترین عامل کشیدگی پوست به طور ناگهانی است که مثلاً در بارداری و بلوغ شاهد آن هستیم ولی کشیدگی پوست تنها یکی از عوامل ایجاد ترک های پوستی است و عوامل درونی نیز در بروز آن ها مؤثر می باشند.از جمله این عوامل تغییرات هورمونی است که سبب عدم تعادل در فیبروبلاست ها ( سلول های تولید کننده الاستین و کلاژن ) می شود که این امر منجر به کاهش تعداد و کیفیت فیبرهای کلاژن و الاستین می گردد. در نتیجه پوست فیبرهای کلاژن دچار پارگی شده و پوست حالت ترک خوردگی پیدا میکند.

آنچه در این مقاله از ایران پاتوق می خوانید

شاه بلوط هندی

برگ‌ها و دانه های این گیاه حاوی ترکیب فوق العاده‌ای به نام Aescin است. خاصیت اصلی این ترکیب در مقاوم سازی بافت‌های پیوندی پوست است. همانطور که می‌دانید یکی از علل ترک های پوستی کم بودن میزان فیبریلین میکروگیبریلیس است که باعث انعطاف‌پذیری پوست می‌شود. این کمبود را می‌توان با شاه بلوط هندی درمان کرد چرا که پیوند بافت‌های پوست را مستحکم و سفت می‌کند.

گیاه آلوئه‌ورا

یکی از خواص بارز این گیاه، خاصیت ترمیم‌کننده‌ی پوست، التیام زخم‌ها، ترمیم و تقویت بافت‌های پیوندی و از همه مهم‌تر پیشگیری از بروز ترک‌ های پوستی بیشتر است. برای تأثیر بیشتر می‌توان ژل آن را با کمی روغن ویتامین C مخلوط و استفاده کرد.

روغن کرچک
روغن کرچک که برای درمان تعدادی از مشکلات پوستی مانند چین و چروک، ، مول، لکه های تیره، خطوط زیبا و جوش نیز مورد استفاده قرار می گیرد، می تواند برای خلاص شدن از ترک ترک استفاده شود. مقداری از روغن کرچک را به پوست ترک بزنید و به مدت 5 تا 10 دقیقه ماساژ دهید. نقطه مربوطه را با یک پارچه نازک، پنبه پوشانید. با استفاده از یک بطری آب گرم یا یک پد گرم، حداقل یک ساعت و نیم حرارت دهید. این فرایند را روزانه حداقل به مدت یک ماه برای دست یابی به نتیجه مطلوب تکرار کنید.
اب لیمو
یکی دیگر از راه های ساده برای کاهش ترک پوست این است که از آب لیمو استفاده کنید. آب لیمو به طور طبیعی اسیدی است که به بهبودی و کاهش ترک پوست، آکنه و سایر زخم کمک می کند. آب لیموی تازه را به آرامی روی پوست ترک با استفاده از حرکات دایره ای بشویید. آب لیمو را برای حداقل 10 دقیقه قبل از شستشو با آب گرم به پوست خود بمالید. گزینه دیگر ترکیب مقادیر برابر اب خیار و لیمو و اعمال این ترکیب روی پوست است.
ارسال شده در تاریخ 24 جولای 2018 توسط خدیجه ص با موضوع پوست و مو
بازدید : 3,108
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.