روش درمان سینوزیت همه چیز درمورد سینوزیت علائم تا درمان

روش درمان سینوزیت همه چیز درمورد سینوزیت علائم تا درمان

روش درمان سینوزیت

✅بوییدن مرزنجوش یا بخور مرزنجوش
✅چکاندن روغن بنفشه پایه کنجد در بینی – در هر سوراخ بینی هر شب یک قطره چکانده و به پشت بخوابند
✅چکاندن روغن بنفشه پایه کنجد بهمراه روغن مرزنجوش در بینی

روش درمان سینوزیت ,همه چیز درمورد سینوزیت علائم تا درمان,سینوزیت, بهترین راههای درمان سینوزیت , قطعی ترین روش درمان سینوزیت ,درمان های خانگی سینوزیت

سینوزیت از علائم و نشانه ها تا راههای درمان

سینوزیت، معمولا پس از عفونت دستگاه تنفسی فوقانی مانند سرماخوردگی رخ می دهد ، اگر سرماخوردگی داشته باشید و علائمی که در ادامه این بخش از سلامت مطرح خواهیم کرد را تجربه کنید، احتمالا سینوزیت دارید.

علائم بروز سینوزیت

درباره علائم سینوزیت  از علائم بارز سینوزیت، عطسه، چشمان اشک‌آلود، آب‌ریزش بینی و یا گرفتگی بینی است. برخی اوقات نشانه‌های بیماری ادامه پیدا می‌کنند مثلا آبی که از بینی خارج می‌شود، به رنگ زرد در می‌آید و یک ماده‌ لزج بلغمی در قسمت عقب گلو پدیدار می‌شود. گرفتگی و انسداد بینی بیشتر شده و دردی کم و بیش مبهم در ناحیه‌ پیشانی یا صورت در قسمت سینوس‌های پیشانی و آرواره‌ای فکی احساس می‌شود، یا بوها خیلی کم و یا اصلا احساس نمی‌شوند.

عوامل خطر ابتلا به سینوزیت روش درمان سینوزیت

این متخصص گوش و حلق و بینی درباره عوامل خطر ابتلا به سینوزیت گفت: یکی از عواملی که موجب بروز سنوزیت می‌شود، زکامی است که خوب مداوا نشده است. پنج تا 10 درصد از زکام‌هایی که در درمان آن‌ها بی‌توجهی شده، به صورت سینوزیت در می‌آیند. اگر شما مستعد ابتلا به این نوع عفونت هستید، زکام خود را قبل از این که سینوس‌هایتان درگیر شوند، درمان کنید (‌به وسیله قطره‌های ضدعفونی کننده، داروهای استنشاقی و … ).

 یکی دیگر از عوامل ابتلا به سینوزیت، عامل محیطی است. سرما، اتمسفر مرطوب یا خیلی خشک ( فضای بسیار گرم، هوای راکد اتاق و … ) تغییرات اقلیمی شدید، آلودگی هوا و … عواملی هستند که اهمیت‌شان با توجه به حساسیت هر شخص تغییر می‌کند.

با بیان اینکه آلرژی به تمام مواد حساسیت‌زا مانند پشم گربه، حشرات و …  نیز می‌تواند در بروز سینوزیت مؤثر باشد،  عفونت دندان نیز از عواملی است که در بروز سینوزیت تاثیرگذار است؛ چراکه دندان‌های آسیا و پیشین فک بالایی نزدیک به سینوس‌های فکی آرواره‌ای هستند. در این زمینه دو حالت وجود دارد؛ یا دندان عفونت دارد یا قسمتی از پر کردگی دندان وارد یکی از مجاری سینوسی آرواره‌ای شده است. در صورت احتمال چنین پیشامدی حتما با دندانپزشک مشورت شود. با این حال حتی با مداخله دکتر ممکن است سینوسی که منشا آن عفونت دندانی است، باز هم تداوم پیدا کند. همچنین بروز سینوزیت می‌تواند مادرزادی (انحراف تیغه بینی، مجراهای سینوسی بسیار تنگ، پولیپ بینی) باشد و یا بر اثر سانحه اتفاق افتد. روش درمان سینوزیت

راه‌های تشخیصی سینوزیت

درباره راه‌های تشخیصی سینوزیت  مهم‌ترین فاکتور برای تشخیص سینوزیت معاینه و شرح حال بیمار است، اما برای تشخیص نوع سینوزیت و قطعیت آن از روش‌های تشخیصی مانند سی تی اسکن استفاده می‌شود. روش آندوسکوپی تشخیصی نیز زمانی انجام می‌شود که سینوزیت  فرد درمان نشود و کاندیدای جراحی باشد.

روش درمان سینوزیت ,همه چیز درمورد سینوزیت علائم تا درمان,سینوزیت, بهترین راههای درمان سینوزیت , قطعی ترین روش درمان سینوزیت ,درمان های خانگی سینوزیت

راه‌های درمانی سینوزیت

روش درمان سینوزیت درباره راه‌های درمانی سینوزیت  برای درمان و مداوای سینوزیت شدید باید در ابتدا علت بروز سینوزیت مشخص شود و زمانی که علت مشخص شد، راه درمانی برای بیمار تجویز می‌شود. برای مثال زمانی‌ که علت آلرژی باشد، باید از آنتی‌هیستامین، بخور و سرم شست‌وشو استفاده کرده و عوامل آلرژی‌زا را حذف کنیم.

 بهترین روش درمان سینوزیت، درمان طبی است. درمان طبی نیز به نوع سینوزیت بستگی دارد که حاد باشد یا مزمن. اگر سینوزیت حاد باشد برای درمان، آنتی بیوتیک، داروهای ضداحتقان و مصرف زیاد مایعات تجویز می‌شود. در درمان سینوزیت نکته مهم این است که مصرف دارو در طول دوره درمان مهم است و باید دو تا سه هفته مصرف دراوها و آنتی بیوتیک‌ها ادامه داشته باشد.

درمان های ساده خانگی سینوزیت

گذاشتن کمپرس گرم روی صورت 
به طور منظم، داخل بینی خود را با یک محلول نمکی تمیز کنید شما می توانید آن را در خانه خودتان درست کنید یا از داروخانه تهیه کنید اگر علائم شما بهبود نیافته ،یا بدتر شوند، دکتر شما احتمالا آنتی بیوتیک یا اسپری کورتیکواسترویید یا قطره تجویز می کند، تا آنها بتوانند کمک کنند. اگر علائم شما پس از انجام این درمان ها بهبود نیافت، احتمالا شما به متخصص جراحی جهت تخلیه سینوس ها ارجاع داده شوید کمپرس های گرم را روی صورت خود قرار دهید ،تا درد شما را تسکین دهد و به تخلیه مخاط از سینوس کمک کند
عصاره دانه گریپ فروت
عصاره دانه گریپ فروت (GSE)، یک آنتی بیوتیک طبیعی است که از دانه های گریپ فروت خشک شده تشکیل شده ،به همراه گوشت و پالپ آن که به خوبی پودر کرده اند در صورت استفاده از اسپری بینی GSE ،کمک می کند تا مخاط را از ببن ببرد و از سایر آلودگی های میکروبی در بافت های سینوسی جلوگیری کند. توصیه می کنم که عصاره بینی گریپ فروت را چهار بار در روز استفاده کنید.
 ریشه زردچوبه یا زنجبیل 
ریشه زردچوبه، یک ادویه عالی و معطر است که معمولا در هند و بعضی غذاهای خاورمیانه استفاده می شود زردچوبه، نه تنها حاوی کورکومین که یک ماده ضد التهابی طبیعی است، همچنین این ادویه نیز یک ضد اکسید کننده است. هنگامی که با ریشه زنجبیل تند ترکیب شده و جوشانده می شود، این ترکیب به کاهش مخاط و انسداد بینی ها و کاهش فشار سینوسی کمک می کند.
ریشه زنجبیل، همچنین دارای ماده ای اضافی برای آرامش بخشیدن به معده نیز است ( یک عارضه جانبی مکرر از ترشحات شبانه سینوسی.)
ارسال شده در تاریخ 19 فوریه 2019 توسط خدیجه ص با موضوع سلامتی
بازدید : 1,210
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.