طرز تهیه غذای ترکیه شاه سلطان اشتها آور و دارای طعم خوشایند

طرز تهیه غذای ترکیه شاه سلطان اشتها آور و دارای طعم خوشایند

طرز تهیه غذای ترکیه شاه سلطان

 

غذای ترکیه هم خوردنش انسان را به اشتها می آورد و هم درست کردن آن خوشانید است.از این مقداز 14-15 عدد بدست می آید ومیتوانید داخل آن را به دلخواه خودتان مواددیگر از قبیل اسفناج , سیب زمینی و یا مارمالاد و میوه هم قرار دهید.

طرز تهیه غذای ترکیه شاه سلطان,مواد لازم تهیه شاه سلطان,آموزش غذای ترکیه ای , غذای ترکیه ای شاه سلطان,دستور غذای شاه سلطان,مواد اولیه شاه سلطان

مواد لازم تهیه شاه سلطان:

?آرد 2 استکان بزرگ
?شیرولرم 130 میلی لیتر ( ا استکان کوچک)
? کره 40 گرم در دمای محیط نرم شود( 1 قاشق)
?مایه خمیر 7.5 گرم ( نصف پاکت)
مواد داخلی:
?پیاز 1 عدد مکعبی خرد شده
?هویج رنده شده 1 عدد
?قارچ 1 لیوان یا کنسرو قارچ 1 لیوان ?گوشت چرخ شده 250-300 گرم
?کره 1 قاشق مرباخوری
? نمک و فلفل سیاه پاپریکا
?تخم مرغ 1عدد
رویه: زرده تخم مرغ کنجد

? مایه خمیر و آب ولرم را را با هم مخلوط کرده و می گذاریم 5-10 دقیقه بماند. سپس به مایه خمیر آماده شده تخم مرغ و کره ریخته و خوب مخلوط می کنیم یک ساعت به خمیر استراحت می دهیم مواد د اخلی: پیاز و هویج را در کره تفت می دهیم و کنار می گذاریم در همان تابه قارچها را ریخته تا آبش را بکشد سپس روی هویجها می ریزیم سپس گوشت چرخ شده را تفت می دهیم و نمک و ادویه جات را ریخته سپس داخل گوشت چرخ کرده موادی که تفت داده بودیم می ریزیم و تخم مرغ را هم اضافه می کنیم خوب مخلوط می کنیم. خمیر را دو قسمت کرده و باز میکنیم و با دهانه لیوان قالب می زنیم از نصف خمیر برای رویش هم استفاده میکنیم و سط خمیر دوم را قالب کوچک زده به خمیر اولی از مواد داخلی گذاشته و خمیر دومی را روی آن قرار می دهیم کناره های خمیر را با چنگال می بندیم(مانند تصویر) و رویش زرده تخم مرغ مالیده وکمی کنجد می زنیم.

 

ارسال شده در تاریخ 12 سپتامبر 2019 توسط خدیجه ص با موضوع آشپزی
بازدید : 1,130
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.