عوارض قوز کردن عواقب و تاثیر آن بر جریان خون در بدن

عوارض قوز کردن عواقب و تاثیر آن بر جریان خون در بدن

عوارض قوز کردن

 قوز کردن جریان خون به مغز را کاهش میدهد و چون در صورت کاهش جریان خون به مغز “گلوکز غذای مهم مغز” کمتری به مغز میرسد به همین دلیل ولع خوردن شما به مواد قندی بیشتر میشود !?

عوارض قوز کردن ,عواقب قوز کردن , تاثیر قوز کردن بر جریان خون در بدن,قوز کردن وشکل گیری بد ستون فقرات , تاثیر قوز کردن بر تنفس

یکی از مشکلات شایع در افراد به ویژه نوجوانان، قوز کردن درناحیه کمر است که به ظاهر ستون فقرات را درگیر، و به عادتی اشتباه برای نشستن تبدیل شده است. قوز کردن علاوه بر تاثیر بر کمر، فعالیت روده‌ها و ریه‌ها را دچار مشکل، و تنفس را سخت می‌کند.

: قوز کردن در جریان خون اختلال ایجاد کرده و مانع از رسیدن خون کافی و تأمین گلوکز مناسب مغز می‌شود در نتیجه بدن واکنش نشون داده و احساس گرسنگی را در فرد تشدید می‌کند. این امر موجب افزایش ولع به خوردن و چاقی خواهد شد. عوارض قوز کردن

:احساس راحتی، معمولا در حالات بد نشستن، به وجود می‌آید و ورزش کردن و اجرای بعضی حرکات کششی می‌تواند ستون فقرات را در حالت مناسب قرار داده و دردهای مزمن در ناحیه کمر را تسکین دهد.
همچنین وقتی قوز می کنید استخوان های مهره بر انتهای عصب ها فشار آورده و فشار بر روی اندام ها افزایش می یابد. این اتفاق سبب می شود که اندام های شکم از حرکت ایستاده و فعالیت قلب با اختلال انجام شود. از دیگر عوارضی که عادت قوز کردن بر بدن دارد تغییر شکل اندام های داخلی و ستون فقرات است که در کهنسالی تبدیل به قوز دائمی خواهد شد.

قرار گرفتن بدن در وضعیتی مناسب باعث می‌شود لاغرتر و جوان‌تر بنظر برسید
وقتی یک وضعیت قرارگیری خوب داشته باشید، فورا 1.5 تا 3 کیلوگرم از وزن ظاهری‌تان کاسته می‌شود! این کار باعث می‌شود که شما باریک‌تر و جوان‌تر بنظر برسید و لباس‌هایتان بهتر بنظر خواهند آمد.

 

 قرارگیری صحیح بدن ستون فقرات را سالم نگه می دارد
وضعیت قرارگیری صحیح بدن، یک راه آسان اما بسیار مهم برای سالم نگه داشتن چندین ساختار پیچیده در پشت و ستون فقرات است. حمایت از پشت بخصوص برای افرادی مهم است که ساعات زیادی پشت میز می نشینند و یا در طول روز سر پا هستند. نداشتن وضعیت قرارگیری خوب و عدم حمایت کافی از پشت می‌تواند کشش را بر عضلات افزایش داده و بر ستون فقرات فشار وارد کند. فشار ناشی از وضعیت قرارگیری بد به مرور زمان می‌تواند ویژگی‌های آناتومیک ستون فقرات را تغییر دهد و منجر به احتمال انقباض عروق خونی و اعصاب شود. عوارض قوز کردن

 

وضعیت قرارگیری صحیح بدن باعث می شود تنفس راحت تر شود

در مطب پزشکان، اغلب از ما خواسته می‌شود که زمان گوش دادن به صداهای ریه، صاف بنشینیم. این کار بندرت اثر دائمی دارد، زیرا تا زمانی که لازم باشد به اشخاص یادآوری شود که این کار را انجام دهند، یعنی بدن آنها عادت کرده که در حالت خمیده راحت‌تر باشد.
وقتی آنها سعی می‌کنند صاف بنشینند، عضلات و تاندون‌های جلویی را که در حال حاضر بیش از حد کوتاه شده‌اند را سفت می‌کنند و این باعث محدودیت‌هایی در سهولت حجم تنفس می‌شود. حتی کمی سفت کردن این عضلات برای صاف کردن بیشتر شخص، باعث سفتی در کل بالا تنه می‌شود و تنفس عمیق را مشکل می‌سازد.

از جمله کارهایی که برای داشتن کمری بدون قوز باید انجام داد اصلاح حالت خواب است. خوابیدن بر روی شکم بر روی مهره های ست ن فقرات اثر گذاشته و موجب اختلال در آن می شود. بعضی از افراد در هنگام کار با لپ تاپ بر روی شکم می خوابند. این حرکت نیز بر روی مهره های ستون فقرات تاثیر می گذارد. بهتر است در هنگام کار با لپ تاپ بر روی صندلی مناسب نشست.

با نگاهی به کامنت های کاربران می توان مشاهده نمود در شبکه های اجتماعی برای پیشگیری از آسیب دیدگی در ستون فقرات و دیسک کمر در بدنسازی راهکارهایی ارائه شده است که بیان آن خالی از لطف نیست. همیشه قبل از شروع تمرین بدن را خوب گرم کنید و با استفاده از حرکاتی ویژه‌ی فیله کمر ، این قسمت بدن را تقویت کنید. به‌خاطر داشته باشید که عضلات شکم خود را همیشه قوی نگه‌ دارید و در مواقع لزوم از کمربند مخصوص برای حمایت از کمر استفاده کنید. توجه بسیاری به فرم صحیح اجرای حرکات مختلف داشته باشید. ستون فقرات را همیشه صاف نگه داشته ید و در هنگام تمرین از قوزکردن بپرهیزید.در تمرین جلوگیری کنید. از اعمال فشارهای بیش از حد روی ستون فقرات مثل حرکاتی از جمله اسکوات یا پرسسرشانه سنگین خودداری کنید. در حرکاتی که فشار روی نواحی مختلف ستون فقرات منتقل میشود و به مواقع از آن عبور میکنید خیلی زیاد در فرم حرکت دقت به خرج دهید.

ارسال شده در تاریخ 14 جولای 2019 توسط خدیجه ص با موضوع مطلب علمی
بازدید : 1,249
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.