عینک های لیزری و تکنولوژی عملکرد شان از نفوذ اشعه به داخل چشم

عینک های لیزری و تکنولوژی عملکرد شان از نفوذ اشعه به داخل چشم

عینک های لیزری ,تکنولوژی عملکرد عینک های لیزری, جلویری از نفوذ اشعه لیزر به داخل چشم, عینک های محافظ لیزری, کارکرد عینک های لیزری , عینک لیزر

 

عینک های لیزری ,تکنولوژی عملکرد عینک های لیزری, جلویری از نفوذ اشعه لیزر به داخل چشم, عینک های محافظ لیزری, کارکرد عینک های لیزری, عینک لیزر

عینک ها ی لیزری به دو روش از نفوذ اشعه خطرناک لیزر به داخل چشم جلوگیری میکنند:
١- از طریق جذب در طول ضخامتِ شیشه عینک که منجر به گرم شدن شیشه و در نهایت کاهش دوز لیزر میشوند.
??
٢- از طریق بازتاب، که در این روش شیشه عینک مانند آینه از ورود نور به داخل شیشه جلوگیری میکنه البته این مدل آینه فقط طول موجِ حک شده روی شیشه رو بازتاب و بقیه طول موجها رو رد میکنه که کاربر بتونه از پشت شیشه عینک براحتی کار کنه.
?

✍️ در این نوع عینک ها که از تکنولوژی کامپوزیتی فشرده در انها استفاده شده معمولا دو رنگِ متفاوت روی شیشه دیده میشود که اصطلاحا مانند رنگین کمان است.
رنگ اول در اثر عبور طول موج قالبِ عبوری از عینک است که برای چشم مضر نیست و جهت دیدن اپراتور لازم است
و نور دوم همان طول موج لیزر است که مضر است که “بازتاب” انرا از روی شیشه مشاهده میکنید.

عینک های لیزر جهت جلوگیری از آسیب رسیدن به چشم در زمان استفاده از دستگاه های لیزر مورد استفاده قرار می گیرند. عینک های محافظ لیزر دارای انواع مختلفی می باشند که از آن جمله می توان به عینک لیزر پزشکی SHR و APL، عینک محافظ چشم بیمار، عینک لیزر CO2 و عینک مخصوص لیزر Nd:YAG اشاره کرد. عینک ایمنی لیزر یکی از ضروری ترین لوازم ایمنی آزمایشگاهی محسوب می شود. از طریق محصولات موجود در این صفحه می توانید نسبت به خرید عینک لیزر اقدام نمایید.

چند نکته:

? معمولا بر روی شیشه ی عینک های محافط لیزر طول موج لیزری که در آن عینک لیزر اثر محافظتی دارد حک می شود. بنابراین جهت شناسایی عینک مناسب از این اطلاعات استفاده نمایید.

? توصیه می شود در هنگام کار با تمام لیزرها (به جز لیزرهایی در محدوده توان زیر 5 میلی وات) از عینک لیزر استفاده کنید. زیرا قطعات مکانیکی مانند پیچ ها و … می توانند نور لیزر را به صورت ناگهانی به سمت چشم شما بازتاب کنند.

ارسال شده در تاریخ 23 جولای 2018 توسط خدیجه ص با موضوع تکنولوژی
بازدید : 1,822
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.