قطع درد دندان راه هایی برای از بین بردن درد دندان در خانه داروی گیاهی

قطع درد دندان راه هایی برای از بین بردن درد دندان

قطع درد دندان,  راه هایی برای از بین بردن درد دندان ,درمان درد دندان ,راهی برای از بین بردن درد دندان, درمان خانگی  درد دندان,  از بین بردن درد دندان در خانه

سیر سبب قطع شدن درد دندان میشود و علاوه بر آن باکتری‌ها را از بین میبرد .

? سیر له شده را با نمک دریا مخلوط کنید و آن را روی دندان‌ها فشار دهید حداقل ۳۰دقیقه باعث قطع شدن درد دندان  میشود

قطع درد دندان, راه هایی برای از بین بردن درد دندان ,درمان درد دندان ,راهی برای از بین بردن درد دندان, درمان خانگی درد دندان, از بین بردن درد دندان در خانه

اکثر افرادی که از عفونت مزمن سینوس ها یا سینوزیت رنج می برند معمولا دچار دندان درد نیز می شوند. سینوس ها روی تمامی ماهیچه های صورت تاثیر گذاشته و باعث درد دندان نیز می گردند. کارهایی برای قطع درد دندان  :

برخی اوقات دندان درد می تواند نشانه حمله قلبی نیز باشد. مخصوصا درد در آرواره و فک. این درد به تدریج تشدید شده و ناگهان رخ می دهد. در صورت مشاهده این وضعیت سریعا با اورژانس تماس بگیرید.

دندان درد زمانی رخ می دهدکه ناحیه مرکزی دندان، به نام پالپ یا مغز دندان، آسیب دیده یا ملتهب شده باشد. پالپ شامل پایانه های عصب متعدد است که بسیار حساس هستند. پالپ می تواند به دلایل زیادی آسیب دیده و ملتهب شود که تعدادی از این دلایل در بالا بیان شد.

اگر دندان درد دارید، تا قبل از اینکه مشکلتان بدتر شود بهتر است به دندان پزشک مراجعه کنید.

همچنین می توانید برای تسکین درد دندان از درمان های خانگی و طبیعی بطور موقت استفاده کنید.

در اینجا تعدادی از بهترین و موثرترین درمان های طبیعی و خانگی دندان درد را ذکر می کنیم:

.سیر

استفاده از سیر نیز می تواند دندان درد را به میزان زیادی تسکین دهد. سیر دارای خواص آنتی بیوتیک و دیگر خواص دارویی است که می تواند برای کاهش درد بسیار موثر باشد.

یک حبه سیر رنده شده یا کمی پودر سیر را با مقداری نمک مخلوط کرده و بطور مستقیم روی دندان دردناک قرار دهید تا درد را بهبود بخشد. اگر با خوردن سیر مشکلی ندارید، می توانید یک یا دو حبه سیر خام را بجوید تا دردتان را ساکت کند. این درمان طبیعی را به مدت چند روز تکرار کنید تا نتیجه آن را ببینید.

. آبغوزه

مشکلات دهان و دندان نظیر دندان درد و خونریزی لثه می تواند با استفاده از آبغوزه در خانه درمان شود.

به سادگی نصف قاشق چایخوری پودر بذر آنغوزه را با 2 قاشق چایخوری آب لیموترش تازه مخلوط کنید و سپس این مخلوط را به آرامی گرم کنید. با استفاده از یک تکه پنبه این محلول را روی دندان دردناک بمالید. این روش تاثیر سریعی بر تسکین دندان درد خواهد داشت.

روش دیگر جایگزین این است که پودر بذر آنغوزه را در کره شفاف سرخ کرده و روی دندان پوسیده قرار دهید تا دردتان به سرعت تسکین یابد.

.آب نمک گرم

 یک لیوان آب نمک گرم می تواند به سادگی دندان درد شما را تسکین بخشد. نصف قاشق غذاخوری نمک را در یک لیوان آب گرم ریخته و حل کنید و از آن برای شستشوی دهان استفاده کنید.

این کار به کاهش تورم و التهاب کمک خواهد کرد و همچنین با باکتری های ایجاد کننده عفونت مقابله می کند.

.برگ های گواوا یا برگهای اسفناج

برگهای تازه گواوا نیز به دلیل دارا بودن خواص ضد التهابی، کاهش دهنده درد و ضد میکروبی، می توانند دندان درد را التیام بخشند.

به سادگی یک یا دو عدد از برگ های ترد و نازک گواوا را بجوید تا حدی که آب آنها درآمده و روی دندان دردناک را بپوشاند. شما همچنین می توانید برگهای تازه اسفناج را به همین ترتیب بجوید تا دندان درد را کاهش دهید.

درمان دیگر این است که 4 تا 5 برگ تازه گواوا را درون مقداری آب انداخته و آن را بجوشانید. اجازه دهید محلول حاصله ولرم تا خنک شود، سپس مقداری نمک به آن اضافه کنید. این محلول را به عنوان دهانشویه به کار ببرید.

.عصاره وانیل و قطع درد دندان

عصاره وانیل دیگر درمان معروف خانگی برای دندان درد می باشد که به بیحس و کرخت کردن درد کمک می کند. به علاوه، وانیل تاثیر آرام کننده نیز دارد.یک گوش پاک کن را به مقداری عصاره وانیل آغشته سازید و روی دندان دردناک بمالید.این کار را چند بار در روز انجام دهید تا دردتان تسکین یابد.

.آب سبزه گندم

سبزه گندم دارای خواص آنتی باکتریال است که با پوسیدگی و فساد دندان مقابله کرده و دندان درد را آرام می کند. آب سبزه گندم را گرفته و از آن به عنوان دهانشویه استفاده کنید.

آب سبزه گندم سموم موجود در لثه ها را جذب کرده و رشد باکتری ها را کاهش داده و عفونت لثه ها و دندان را تحت کنترل در می آورد. اگر می توانید مقداری سبزه گندم را بجوید تا حدی که آب آن داخل دهان و روی دندانهایتان را بپوشاند.

. کمپرس یخ

یخ با بی حس و کرخت کردن انتهای عصب ها می تواند دندان درد را بهبود بخشد. یک قالب یخ کوچک را داخل پارچه نخی بپیچید. آن را روی گونه، نزدیک نقطه ای که دندان درد دارید برای چند دقیقه نگه دارید. اگر دندانتان شکسته یا انتهای اعصاب آن بیرون و در معرض تماس می باشد، تماس یخ یا سرما با آن می تواند درد را تشدید کند.قطع درد دندان

یک تکنیک طب فشاری یا فشار درمانی برای تسکین دندان درد وجود دارد که بیان می کند: یک قطعه کوچک یخ را بین انگشت اشاره و شست گرفته و به مدت چند دقیقه بمالید.

علاوه بر به کار بردن این درمان های طبیعی و خانگی، حتما باید از دندان پزشک در مورد دندان دردتان مشورت و مشاوره بگیرید. برخی از مشکلات دندان و لثه به درمان های قوی تری نسبت به درمان های خانگی نیاز دارند.

ایران پاتوق اولین مرجع

ارسال شده در تاریخ 7 می 2018 توسط خدیجه ص با موضوع سلامتی
بازدید : 2,180
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.