میگو پلو با نخود فرنگی طرز تهیه میگو پلو با نخود فرنگی با طعم عالی

میگو پلو با نخود فرنگی طرز تهیه میگو پلو با نخود فرنگی با طعم عالی

میگو پلو با نخود فرنگی ,پخت میگو پلو با نخود فرنگی , طرز تهیه میگو پلو با نخود فرنگی با طعم عالی , مواد لازم میگو پلو با نخود فرنگی , طرز تهیه میگو پلو

میگو پلو با نخود فرنگی

مواد لازم:

برنج 500 گرم
نخودفرنگی پخته 250 گرم
میگوی تمیز شده 200 گرم
پیاز متوسط 1 تا 2 عدد
نمک، فلفل و ادویه به دلخواه
گوجه‌فرنگی 2 تا 3 عدد
زعفران به میزان لازم
روغن مایع به میزان لازم
کره 25 گرم
طرز تهیه میگو پلو با نخود فرنگی :
پیاز را خلال کنید و در ماهیتابه‌ای با کمی روغن مایع مخصوص سرخ کردنی سرخ کنید. گوجه‌فرنگی‌های نگینی خرد شده را نیز اضافه کنید و بعد نخودسبز پخته، نمک، فلفل و ادویه را بیفزایید و میگوهای تمیز شده را اضافه کنید. لازم به ذکر است که روش صحیح تمیز کردن میگو در موضوعات قبل توضیح داده شده است (

در قابلمهای آب را جوشانده، میگوها را  بدون اینکه فلس بگیریم و پاک کنیم، در آب جوش میریزیم. سبزیجات را با نخ میبندیم. فلفل دلمهای، سیر، برگ بو و دانه فلفل را نیز اضافه میکنیم. با این روش پخت، شکل میگو را حفظ کرده و بوی مطبوعی به میگو میدهیم. میگوها را در آبکش ریخته و اجازه میدهیم کمی خنک شود. فلسهای آن  را گرفته و رگ کمر میگو را با کمک نوک چاقو در میآوریم.

قابلمه را از آب پر کرده، روی حرارت قرار میدهیم و وقتی جوش آمد، پاستا را افزوده، نمک زده

).بعد از 5 دقیقه مخلوط را از روی حرارت بردارید و کره و زعفران آب کرده را بیفزایید. برنج را آبکش کنید. لابه‌لای برنج آبکش شده از مخلوطی که آماده کرده‌اید بریزید و بگذارید دم بکشد. بعد از دم کشیدن در ظرف مخصوص بکشید و روی آن را با پیاز سرخ کرده و گوجه‌فرنگی نگینی شده تزیین کنید.

میگو پلو با نخود فرنگی

ارسال شده در تاریخ 17 مارس 2018 توسط خدیجه ص با موضوع آشپزی
بازدید : 1,627
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.