افراد غمگین و واکنش و عکس العمل به آنان-افرادی که انتظار دارند در گرفتاری هایشان سهیم شوید

افرادی که انتظار دارند در گرفتاری هایشان سهیم شوید

برخورد با افراد غمگین

افراد غمگین

لیدیا سیگورنی نویسنده قرن نوزدهم امریکا دربارۀ افراد غمگین (برخورد با افراد غمگین) چنین می گوید: “از غم دوری کنید، غم یک بیماری روحی است. گرچه زندگی سراسر آکنده از غم و ناخوشی است، اما با وجود این اندیشه ای که هرچیز را از زاویه شاد و مثبت بنگرد و هر پدیده نامعلوم را سرشار از نیکویی های بسیار تلقی کند، از منزلتی شگفت و نیرومند برخوردار است. روح غمگین به طور معمول رویدادهای نامطلوب را نامطلوب تر می انگارد. اما لبخند شاد حتی قطره های ریز آب را که از طوفانی سهمگین نشان دارد، نیست و نابود می کند.”

دور شدن از افراد منفی و اندوهگین، مناسب ترین شیوۀ برخورد با آنان می باشد. افراد همیشه نالان پیوسته جامه دانی از فغان و شکایت در دسترس دارند و پیوسته در صدد هستند که دیگران را به اردوگاه ناکامی خویش فراخوانند و آنان را در سیه روزی خود سهیم کنند.

شما هرگز  ناگزیر نیستید که با افراد غمگین و نالان مجالست و هم نشینی کنید. البته می توان همواره به یاری و تسلی شان شتافت. در عین حال چنان چه حس کردید که دخالت شما در کاهش غم و ناراحتی آنان تأثیری ندارد، قبل از آن که این بیماری مزمن و خانمان سوز به شمانیز سرایت کند، از حشر و نشر با آنان پرهیز کنید.

هستند افرادی که با چهره ای غمگین درصددند حس همدردی شما را برانگیزند و به سوی خود جلب کنند. مراقب باشید که حضورتان در کنار این گونه افراد به عادت تبدیل نشود و رفتار نامطلوب آنان را تقویت نکند. در حقیقت شما با ترک کردن وتنها گذاردن آنان به ایشان می آموزید که از شکوه و گلایه دست بشویند و وقت خودرا به کارهای ثمربخش اختصاص دهند. همچنین مراقب افرادی که مدام اعمال و رفتار دیگران را در بوتۀ انتقاد و خرده گیری و عیب جویی قرار می دهند باشید. این کسان همواره به جنبه های منفی هرچیز توجه دارند و باتوصیف ماجراهای ناگوار صدای شوم سر می دهند و فضای روانی شما را کدر و مه آلود می کنند و هرگز برای رهایی از قید و بندی که برجانشان نشسته تلاشی به خرج نمی دهند.

بنابراین مصاحبت و هم نشینی با افراد همیشه نالان کار معقولانه ای نیست. زیرا چنان چه گفتیم این سخن گویان ناامیدی و فلاکت را باتوصیف حوادث ناگوار نظیر قتل فلان کس، رویداد ناگوار دیروز، ناخوشی خود و دیگران، هوای بد امسال، و موقعیت نامطلوب اقتصادی کشور، مسائل بیکاری، ذهن شما را به جنبه های منفی زندگی معطوف داشته و فضایی برای مثبت اندیشی باقی نمی گذارند.

در حقیقت رفتار این قبیل افراد در طی سالیان سال، توسط کسانی که تاب و تحمل سخنان منفی را داشته تقویت شده و به صورت یک عادت در آمده است. بهترین روش برخورد با افراد منفی باف آن است که با خوشرویی وانمود کنید که طالب شنیدن شکایت های تمام نشدنی آنان نیستید.

برای خروج افراد همیشه نالان (افراد غمگین) از دامی که برای خود آفریده اند، آنان را درگیر کارهایی کنید که به آن علاقمندند. اگر تلاش خالصانه شما به جایی نرسید از مصاحبت با آنان خودداری کنید، در غیر این صورت قربانی یأس و نارضانتی شان خواهید شد و به جرگه ی افراد همیشه نالان خواهید پیوست.

ارسال شده در تاریخ 17 فوریه 2017 توسط مدیریت با موضوع گوناگون , مطلب علمی
بازدید : 2,515
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.