پاسخ سوالات آرایشی خود را اینجا بخوانید

 

زیبایی، جهان وسیعی دارد. حتما هنگام آرایش کردن برای شما هم سوالات زیادی در این زمینه بوجود آمده است. ما از آرایشگران خود خواسته ایم تا رایج ترین سوالات آرایشی را که برای خانم ها پیش می آیند مطرح کنند و در اینجا به همه آنها پاسخ داده ایم تا اگر برای شما هم چنین ابهاماتی وجود دارد، برطرف شود.

 

چرا رنگ کرم پودر من نارنجی است؟ 

پاسخ این سوال به تئوری رنگ ها باز می گردد. زمینه پوست اکثر خانم ها صورتی یا زرد است. به همین دلیل اگر رنگ غالب کرم پودرتان هلویی یا نارنجی باشد، انتخاب اشتباهی است. به عنوان مثال اگر شما پوستی با تن زرد دارید و کرم پودری با تن صورتی را انتخاب کنید، صورت شما نارنجی به نظر خواهد آمد.

 

یا اگر تن پوست شما خنثی یا متمایل به صورتی است و کرم پودرتان تن طلایی دارد، باز هم همان نتیجه را می دهد و پوست تان نارنجی به نظر می رسد. بنابراین می توان گفت:

 

قرمز+زرد= نارنجی

صورتی+زرد+ نارنجی

 

یکی از دلایل نارنجی شدن رنگ پوست، اکسیداسیون است. پوست برخی از افراد نسبت به کرم پودرها عکس العمل نشان داده و باعث تغییر رنگ آن می شود. در واقع روغن پوست با کرم پودر ترکیب می شود و  برای جلوگیری از این امر، بهتر است که قبل از زدن کرم پودر از یک لایه کرم استفاده کنید تا مانع آن دو شود.

 

چرا آرایش روی صورت من دوامی ندارد؟ 

این امر به مقدار زیادی به رطوبت روی پوست بستگی دارد. اگر پوست صورت شما خشک است، در این صورت پوست تان از هر چیزی برای گرفتن رطوبت استفاده می کند، حتی آرایش روی صورت تان. اما اگر پوست تان به خوبی هیدراته باشد، دیگر چنین اتفاقی نمی افتد.

 

اما موضوع برای افرادی که پوست روغنی دارند، فرق می کند. روغن آرایش را از بین می برد، به همین دلیل است که تمام آرایش پاک کن ها حاوی روغن اند. بنابراین زمانی که روغن پوست با آرایش تان ترکیب می شود، آن را از بین می برد.

 

پوست شما زمانی که به خوبی هیدراته نیست، روغن بیشتری تولید می کند، به همین دلیل از کرم های مرطوب کننده استفاده کنید تا هم به عنوان آب رسان عمل کند و هم مانعی میان پوست و آرایش تان باشد.

 

چرا رژ گونه ام دوامی ندارد؟ 

ترتیب مراحل آرایش اهمیت زیادی دارد. به عنوان مثال اگر شما فورا پس از کرم پودر رژ گونه بزنید، باعث می شود که رژ گونه تان به سرعت پاک شود زیرا به راحتی با روغن پوست تان ترکیب و عکس المعمل نشان می دهد. از این رو بهتر است که بعد از کرم پودر، از پودرهای تثبیت کننده استفاده کنید تا مانعی میان رژ گونه و پوست صورت تان شود.

 

چرا خط چشم ام پخش می شود؟ 

اگر قبل از کشیدن خط چشم از کانسیلر یا حتی کرم های دور چشم استفاده می کنید، احتمال این که خط چشم تان با آنها ترکیب شده و زود پاک یا پخش شود زیاد است. از این رو تا از خشک شدن کرم دور چشم تان  اطمینان حاصل نکردید، خط چشم نکشید یا این که خط چشم تان را با سایه چشمی به همان رنگ تثبیت کنید تا دوام بیشتری داشته باشد.

 

پاسخ سوالات آرایشی خود را اینجا بخوانید

پاسخ سوالات آرایشی خود را اینجا بخوانید

 

چرا قسمتی از صورتم گاهی متورم یا زخم می شود؟  

اگر شما فردی هستید که عادت دارید به پهلو بخوابید، سعی کنید که روبالشی تان را هر چند وقت یک بار عوض کنید زیرا سلول های مرده روی بالش شما می مانند و به پوست صورت شما منتقل و منافذ پوست تان را مسدود می کنند. بنابراین واجب است که هفته ای یک بار رو بالشی تان را تعویض کنید.

 

یکی دیگر از دلایل قرمزی پوست تان استفاده زیاد از تلفن همراه است. اگر شما زمان زیادی را به صحبت کردن با تلفن می گذرانید، حداقل هفته ای یک بار به وسیله یک پد آغشته به الکل، آن را تمییز کنید تا آلودگی های موجود در آن به پوست صورت شما منتقل نشوند.

 

چرا باید آرایش مان را پاک کنیم؟ 

شب، زمانی است که پوست شما نفس می کشد، بنابراین شما باید با پاک کردن آرایش تان این فرصت را به پوست تان بدهید تا خود را ترمیم کند. تقسیم میتوز سلول های پوستی بین ساعت 11 تا 12 شب به اوج خود می رسند.، بنابراین حواس تان باشد که قبل از این ساعت تمام آرایش را از روی صورت تان پاک کرده باشید.

 

چگونه متناسب با رنگ صورتم، کرم پودر انتخاب کنم؟ 

بهترین مکان برای امتحان کرم پودری که به رنگ صورت تان بیاید، خط فک یا مرکز گونه هایتان است. سعی کنید که تن کرم پودری که انتخاب می کنید همرنگ تن پوست تان باشد. به عنوان مثال اگر رنگ پوست تان صورتی است، کرم پودرتان باید تن صورتی داشته باشد.

 

چرا برخی از رژ لب ها دندان هایم را زردتر نشان می دهد؟ 

رژ لب هایی که تن گرم، مانند تن زرد، دارند، رنگ دندان ها را نیز گرم تر نشان می دهد. اما رژ لب هایی با تن سرد ظاهر دندان ها را روشن تر و براق تر می سازند.

 

چرا رنگ آرایشم در داخل و خارج خانه با هم فرق دارد؟  

در پاسخ به این سوال، نور حرف اول را می زند. اگر در خانه تان زیر نور لامپ آرایش کرده اید، احتمال این که پوست تان طلایی تر به چشم آید، بیشتر است. برای جلوگیری از این وضع بهتر است که در مقابل پنجره و با نور طبیعی آرایش کنید. البته آینه های چراغ داری هم مخصوص آرایش وجود دارند که نوری مانند نور بیرون از خانه را برای شما تولید می کنند.

 

چرا پوست صورتم از پوست تنم روشن تر است؟ 

این امر برای تمام افراد طبیعی است به خصوص اگر شما به پوست صورت تان می رسید و هر چند وقت یک بار آن را پاکسازی می کنید. البته پوست صورت شما از پوست گردن تان تیره تر است و دلیل آن هم قرار گرفتن در معرض آفتاب است. بنابراین هنگام آرایش حواس تان باشد که خیلی قسمت های مختلف بدن تان باهم تفاوت رنگ نداشته باشد.

 

چرا زیر چشم هایم سیاه است؟ 

این امر دلایل مختلفی دارد از جمله ژنتیک، آلرژِی یا کمبود خواب.

اگر دلیل آن آلرژی باشد، می توانید با استفاده از داروهای مربوطه، آن را از بین ببرید، در غیر این صورت با استفاده از کانسیلر به راحتی قادر به پوشاندن آن خواهید بود.

 

هر چند وقت یک بار شت های آرایشی را بشویم؟ 

به طور معمول این کار هفته ای یا دو هفته یک بار لازم است.

 

چرا رژ لب ام ماندگاری ندارد؟ 

اگر شما جزو افرادی هستید که از خط لب استفاده نمی کنند، همین حالا زمان آن است که آن را به کار گیرید.  از آنجا که خط لب خشک است، با کشیدن آن به داخل و دور لب هایتان قبل از زدن رژ، در واقع مانعی میان رژ لب و مواد غذایی ایجاده کرده اید که همین امر مانع از پخش یا پاک شدن رژ لب تان می شود.

ارسال شده در تاریخ 13 فوریه 2018 توسط مدیریت با موضوع زیبایی و آرایش
بازدید : 2,108
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.