پله‌ های هایکو در جزیره‌ی اوآهوی آمریکا مسیری به سوی بهشت

پله‌ های هایکو در جزیره‌ی اوآهوی آمریکا مسیری به سوی بهشت

پله‌ های هایکو مکانی رویایی در آمریکا,عکس هایی از پله‌ های هایکو بهشتی روی کره زمین,تصاویر پله‌های هایکو  راه پله بهشت,زیباترین جزیره‌ی اوآهوی آمریکا مسیری به سوی بهشت

پله‌ های هایکو (Haiku Stairs) یک مسیر کوه‌پیمایی با سراشیبی بسیار تند است که در جزیره‌ی اوآهو (O’ahu) ایالت هاوایی (Hawaii) آمریکا قرار دارد. ساخت این راه پله به عنوان یک پروژه‌ی فوق سری در سال ۱۹۴۲ میلادی توسط نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا آغاز شد. پروژه برای ساخت یک پایگاه رادیویی سری به منظور مخابره‌ی پیام به کشتی‌های نیروی دریایی ایالات متحده بود که در آن زمان در اقیانوس آرام فعالیت می‌کردند.

این پله ها به بهشت راه دارند و این جمله را کسانی می گویند که جانشان را به خطر انداخته و پا بر روی پله های آهنی شکسته و فرسوده گذاشته اند تا در پشت پیچ و تاپ تپه ها و تن سبز کوه ها به بهشت برسند. به هاوایی می رویم و ساعت ها در هوای مه گرفته میان درختان و بوته ها راه می رویم تا به بلندای کوه ” کونولا ” برسیم، جایی که نوری از آسمان به زمین تابیده و تو را تا بهشت بالا می برد. از ” پله های هایکو ” از ” راه پله ای رو به بهشت ” برایتان می گویم که یا جان خیلی ها را گرفته و یا برای بسیاری عکس های یادگاری زیبا ساخته. بنابراین با همگردی همراه باشید برای سفر به درون طبیعت بکر و دست نخورده اوآهو در هاوایی …

پله‌ های هایکو در جزیره‌ی اوآهوی آمریکا مسیری به سوی بهشت

برای نصب آنتن مورد نظر نیروهای آمریکایی مجبور بودند که نردبان چوبی بلندی در طول مسیر نصب کنند تا به راحتی به ارتفاعی که مد نظر آن ها بود برسند، این پله‌های چوبی بعداً با یک راه پله‌ی چوبی جایگزین شدند اما هنوز هم بخش‌هایی از نردبان اولیه در طول مسیر به جا مانده است.

حالا پس از گذشت سال‌ها، این مسیر کارایی اولیه‌ی خود را از دست داده و به مکانی برای ماجراجویی و لذت بردن از زیبایی طبیعت تبدیل شده است. در سال‌های اخیر هزینه‌های زیادی برای بازسازی راه پله‌ی هایکو صورت گرفته اما ورودی آن همچنان به صورت رسمی بسته است و افرادی که برای صعود به آنجا می‌روند از راه های دیگری برای رسیدن به پله‌های هایکو استفاده می‌کنند.

پله‌ های هایکو

haiku-stairs

یکی از افرادی که به این پیاده‌روی رفته درباره‌ی کوه‌پیمایی خود می‌گوید:

امروز صبح به پیاده‌روی رفتم. صبح خیلی زود بیدار شده بودم تا پیش از طلوع خورشید به مسیر پیاده‌روی برسم. وقتی که به مسیر رسیدیم تازه سپیده دمیده بود. این بهترین و به یاد ماندنی‌ترین پیاده‌روی بود که تا آن روز تجربه کرده بودم.

haiku-stairs

شاید درباره‌ی این مسیر پیاده‌روی چیزهایی شنیده باشید. اکثر مردم به آن «راه پله‌ی بهشت» می‌گویند اما همان‌طور که روی تابلوهای مسیر پیاده‌روی نوشته شده، نام رسمی آن پله‌های هایکو است. هایکو یک راه پله‌ی فلزی است که از ۴۰۰۰ پله تشکیل شده است و از خط‌الرأس دره‌ی هایکو که در نزدیکی منطقه‌ی «کانی‌اوهی» (Kaneohe) در هاوایی قرار دارد، بالا می‌روند. این پله‌ها برای استفاده‌ی نظامی در طول جنگ جهانی دوم ساخته شده بودند تا افراد ارتش بتوانند به آنتن‌های رادیویی که در ارتفاع ۶۰۰ متری در کوهستان نصب شده بودند دسترسی داشته باشند.

haiku-stairs

صعود کردن از پله های هایکو سخت‌ترین مسیر پیاده‌وری در این جزیره نیست، اما مناظر شگفت‌انگیز و پرتگاه‌های مطلق در هر دو طرف مسیر، پیاده‌روی در این مسیر را به یکی از خاطره‌انگیزترین ماجراجویی‌هایی که انجام داده‌اید تبدیل می‌کند. شاید از همان لحظه‌ی اولی که پا به مسیر می‌گذارید و در طول پیاده‌روی تنها کلمه‌ای که برای تعریف این منطقه به ذهنتان برسد، کلمه‌ی «خیالی» باشد.

haiku-stairs

haiku-stairs

اگر قصد دارید به این مسیر کوهپیمایی بروید، باید دقت داشته باشید که پله‌های هایکو هم اکنون توسط مقامات بسته شده است. در واقع پیاده‌روی و کوه‌پیمایی در این مسیر توسط دولت غیر مجاز اعلام شده و دسترسی به راه‌پله‌ها غیر قانونی است. بنابراین باید تمام خطرات کوه‌پیمایی در این مسیر را به جان بخرید.

haiku-stairs

 به خاطر قدیمی بودن پله‌ها، شرایط مسیر و وضعیت دسترسی به آن ممکن است هر روز تغییر کند. همچنین پیاده‌روی در راه‌پله‌ی هایکو کار پر خطری به حساب می‌آید، بسیاری از پله‌های ساخته شده در طول مسیر شکسته‌ یا از بین رفته‌اند. بنابراین انتخاب و پذیرفتن این ریسک دقیقاً با توانایی‌ها و محدودیت‌های هر فرد در ارتباط است، شاید بهتر باشد پیش از اقدام به این کار قابلیت‌های خود را محک بزنید.

haiku-stairs

طبق اخباری که در اواسط سال ۲۰۱۴ از این مسیر اعلام شده در حال حاضر دسترسی به راه‌پله‌ی هایکو بسیار سخت شده است و هجوم کوه‌ پیمایان به منطقه، مشکلاتی را برای افرادی که در اطراف این محل زندگی می‌کنند به وجود آورده است.

ارسال شده در تاریخ 2 جولای 2016 توسط پاناب با موضوع گردشگری
بازدید : 2,622
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.