طرز تهیه خاگینه باقلوایی با دستور پخت مرحله به مرحله

طرز تهیه خاگینه باقلوایی پخت در زمان کم و لذیذترین خوراکی

طرز تهیه خاگینه باقلوایی بامواد اولیه ساده که براحتی می تونید در منزل تهیه کنید .خاگینه جز شیرینی های سنتی که در شهر های مختلف به روش و مغزهای مختلف می پزند . فقط حتما دقت کنید شربت رو بزارید سرد و خنک بشه بعد به خاگینه اضافه کنید .

مواد لازم برای خاگینه باقلوایی:

تخم مرغ 5 عدد
وانیل کمی
ماست 4 ق غ
روغن مایع نصف پیمانه
ارد 7 ق غ سرپر
بکینگ پودر 2 ق چ
گردوی خرد شده و پودر دارچین به مقدار لازم
مواد لازم برای شربت:
شکر 2/5 پیمانه (من دو پیمانه سرخالی ریختم که خیلی شیرین نشه )
اب یک و یک چهارم پ
زعفران و گلاب کمی (من کمی پودر هل هم ریختم)

طرز تهیه خاگینه باقلوایی

طرز تهیه  و مراحل پخت خاگینه باقلوایی

ابتدا شربت رو اماده می کنیم شکر و اب رو می ذاریم , روی حرارت تا شکر حل بشه بعد گلاب و زعفرون و پودر هل رو اضافه می کنیم وقتی جوش اومد برمی داریم و می ذاریم توی یخچال تا خنک بشه .
تخم مرغ رو با کمی وانیل با همزن خوب می زنیم . بعد ماست و روغن رو اضافه می کنیم . و در اخر ارد مخلوط با بکینگ پودر که چند بار الک شده رو می ریزیم و مخلوط می کنیم و توی قالب چرب شده یه لایه از مواد می ریزیم.

بعد پودر دارچین و گردوی خرد شده و بعد بقیه مواد حالا قالب رو حدود 20 دقیقه توی فر 180 درجه که از قبل گرم شده می گذاریم .من اخر بار شعله گریل رو هم کمی روشن کردم تا روش طلایی بشه‌ . وقتی خاگینه رو از فر در اوردیم در حالی که داغ داغه شربت سرد رو روش می ریزیم و می ذاریم تا شربت به خوردش بره. یک ساعت بعد برش دهید.

نوش جان

ارسال شده در تاریخ 2 می 2020 توسط خدیجه ص با موضوع آشپزی
بازدید : 4,477
دیدگاه خود را ارسال کنید ( ۱ دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

  • سلام ببخشید شما تو دستور کیک زدیم 7 قاشق آرد به همراه 3 عدد تخم مرغ اینجوری که آخه فقط مزه تخم مرغ میده بعدشم مایه کیک آبکی نمیشه؟

  • ©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.