دستور تهیه مارمالاد سیب آموزش و نکات طلایی پخت بهترین مرباها

دستور تهیه مارمالاد سیب آموزش و نکات طلایی پخت بهترین مرباها

دستور تهیه مارمالاد سیب

به طور کلی مارمالاد ها به هنگام صبح بر سفره های شما میزبان میشوند ودر وعده صبحانه مصرف می شوندو بهتر است با توجه به خواص شون به صورت طبیعی و سام در منزل تهیه کنید در ادامه آموزش مارمالاد سیب که از خواص بالایی برخوردار است.

مواد لازم?

سیب 1کیلو
شکر نیم کیلو
پودر ژلاتین 1ق غ
اب 1/2پ
زعفران و گلاب کمی

دستور تهیه مارمالاد سیب,طرز تهیه مارمالاد سیب, خواص مارمالاد سیب,چگونه مارمالاد سیب درست کنیم ,مواد لازم برای مارمالاد سیب

طرز تهیه مارمالاد سیب

سیب رو پوست گرفته هسته هاشو درمیاریم و بعد خورد میکنیم با کمی ابلیمو مخلوط میکنیم تا رنگش تغییر نکنه بعد بهش شکر اضافه میکنیم و درشو میزاریم تا سیب ابشو پس بده و اب بندازه بعد از تقریبا یک ساعت میزاریم رو شعله تا بپزه .
توواین زمان پودر ژلاتین رو با نصف استکان اب سرد مخلوط و به روش بن ماری میزاریم شفاف شه .وقتی سیب ها پخت با گوشتکوب برقی یا پوره کن سیبهارو پوره میکنیم و میزاریم رو شعله کم تا ابش تبخیر شه در اخر زعفران و گلاب و ژلاتین شفاف شده اضافه میکنیم یه کوچولو که قل خورد شعله رو خاموش میکنیم و میزاریم خنک شه بعد تو ظرف دردار میریزیم میزاریم یخچال ?

مارمالاد‌ها روش پختشان با مربا فرق دارد. در مارمالاد‌ها میوه‌ها را یا خرد می‌کنیم و یا به صورت پوره در می‌آوریم. مارمالاد به مربای خمیری شکلی گفته می‌شود که به هیچ عنوان تکه‌های میوه در آن وجود ندارد. در مارمالاد، چون زمان پخت کوتاه است عطر و طعم میوه بهتر حفظ می‌شود. مارمالاد‌ها اگر با دقت و به طور صحیح درست و در شیشه‌های استریلیزه نگهداری شوند می‌توان آن‌ها را به مدت یک سال در یخچال نگهداری کرد. اما در تهیه مربا تکه‌های میوه قابل دیدن هستند.و سیب ازمیوه های پرخاصیت است که هم مربا و مارمالد ان نیز این خواص را دارا هست .

ارسال شده در تاریخ 24 سپتامبر 2019 توسط خدیجه ص با موضوع مربا و ترشیجات
بازدید : 1,095
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.