فواید خوردن سبزی همراه غذا برای سالم ترین بودن و سلامت گوارش

فواید خوردن سبزی همراه غذا  به عنوان بخشی از رژیم غذایی روزانه

فواید خوردن سبزی همراه غذا ما به حدود ۵ سبزی و ۲ میوه در هر روز نیاز داریم، که سالم‌ترین ما باشیم. هر کاری می‌تواند آسان باشد. یک نکته عملی برای اضافه کردن سبزیجات و میوه به هر وعده غذایی یا اسنک است.

به همراه غذا سبزی بخورید.

اگر فرض کنیم در مواد غذایی مواد مضر و سرطان‌زا وجود دارد، این مواد آثارشان را در روده اعمال می کنند سبزی زمان عبور غذا از لوله گوارش جذب این مواد را کمتر می کند.

فواید خوردن سبزی همراه غذا

فواید گیاهان و سبزیجات برای سلامتی :

افرادی که میوه و سبزیجات را به عنوان بخشی از رژیم غذایی روزانه خود می‌خورند خطر کاهش بسیاری از بیماری‌های مزمن را دارند. USDA’s بشقاب من باعث می‌شود که نصف میوه و سبزیجات بشقاب شما درست شود.

سبزیجات بخش مهمی از تغذیه سالم هستند و منبع بسیاری از مواد غذایی از جمله پتاسیم، فیبر، اسید فولیک (اسید فولیک) و ویتامین A، E و C را تامین می‌کنند. گزینه‌ها مانند بروکلی، اسفناج، گوجه‌فرنگی و سیر مزایای اضافی را فراهم می‌کنند و آن‌ها را تبدیل به یک غذای مقوی  می‌کنند.

پتاسیم ممکن است به حفظ فشار خون سالم کمک کند. فیبر رژیمی از سبزیجات به کاهش سطح کلسترول کمک می‌کند و ممکن است خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش دهد.

اسید فولیک به بدن کمک می‌کند تا سلول‌های خونی قرمز سالم را تشکیل دهند. زنان باردار در سه‌ماهه اول بارداری به اسید فولیک کافی نیاز دارند، نیاز به اسید فولیک کافی برای کاهش خطر عیب لوله عصبی و مبتلا شدن به spina bifida در طول رشد جنین نیاز دارند.

خوردن سبزیجات برای درمان:

مواد غذایی در سبزیجات برای سلامت و نگهداری بدن شما حیاتی هستند.

خوردن رژیم غذایی غنی از سبزیجات ممکن است خطر سکته، سرطان، بیماری‌های قلبی و دیابت نوع ۲ را کاهش دهد.

هر روز یک تا چهار فنجان سبزیجات، بسته به اینکه چقدر کالری لازم دارید، توصیه می‌شود. برای پیدا کردن اینکه چقدر سبزیجات لازم دارید بخورید، از برنامه تغذیه سالم پلنر استفاده کنید.

بنابراین خوردن یک رنگین‌کمان هر روز به معنای بیش از به دست آوردن میوه و سبزی کافی است این در مورد خوردن انواع غذاها است، بنابراین بدن شما همه مواد غذایی ضروری که نیاز دارد را دریافت می‌کند.

راهنمای رنگ خود را به میوه‌ها و سبزیجات بررسی کنید تا در مورد فواید سلامتی منحصر به فرد هر گروه رنگی بیشتر یاد بگیرید.

سفید / قهوه‌ای

میوه‌ها و سبزیجات سفید می‌توانند رنگ خود را از پوست میوه بگیرند که ممکن است خطر بیماری‌های قلبی و عروقی و ورم مفاصل را کاهش دهد. موز و موز و منابع مهم پتاسیم هستند, که برای قلب طبیعی و عملکرد ماهیچه مهم است, در حالی که گل‌کلم, شلغم و کلم در اثر سرطان, تقویت بافت استخوان و حفظ رگ‌های خونی سالم در ارتباط است

قرمز

غذاهای قرمز حاوی تعدادی آنتی‌اکسیدان شامل لیکوپن (گوجه‌فرنگی), آنتوسیانین‌ها (میوه‌های قرمز) و اسید اسید (توت‌فرنگی, تمشک و انار) هستند. لیکوپن یک آنتی‌اکسیدان بسیار قوی است که می‌تواند به کاهش خطر سرطان و محافظت از بیماری‌های قلبی کمک کند.

آبی / بنفش

 آنتی‌اکسیدان‌ها قوی هستند که به غذاهای آبی و بنفش رنگ می‌دهند و می‌توانند به محافظت از سلول‌ها در برابر آسیب کمک کرده و می‌توانند خطر ابتلا به سرطان، سکته و بیماری قلبی را کاهش دهند. کلم، تربچه و لوبیا بنفش، هویج و لوبیا پر از نیترات‌ها هستند که ممکن است به کاهش فشار خون و افزایش عملکرد فیزیکی کمک کند. (, تمشک, بلک بری, آلو, انگور بنفش, بادمجان, انگور بنفش, بادمجان, چغندر قرمز, چغندر قرمز, زیتون‌های سیاه, زیتون‌های سیاه, پیاز ارغوانی)

نارنجی

غذاهای نارنجی در کاروتنوئید, از جمله بتاکاروتن و بتاکاروتن بالا هستند که مسئول رنگ نارنجی رنگی مانند کدوتنبل, سیب‌زمینی شیرین و هویج هستند. بدن انسان بتا کاروتن را به ویتامین a تبدیل می‌کند که برای پوست سالم, یک سیستم ایمنی قوی, و سلامت چشم خوب مهم است.).

زرد

همانند غذاهای نارنجی, غذاهای زرد غنی از بتاکاروتن, منبع ویتامین a برای بدن هستند. آن‌ها همچنین حاوی بتاکاروتن قوی با خواص آنتی‌اکسیدانی قوی هستند. علاوه بر ارتباط با پیش‌گیری از سرطان, مطالعات نشان داده‌اند که افزایش کمی در مصرف قرص بتا شما می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های التهابی مانند آرتریت روماتوئید را کاهش دهد.

سبز

سبزیجات سبز غذاهایی هستند که از نظر تغذیه‌ای پر از فیبر, ویتامین و مواد معدنی هستند. سبزیجات مانند اسفناج, بروکلی, نخودها و کیل حاوی لوتین هستند که ممکن است به محافظت در برابر بیماری‌های چشمی مرتبط با سن کمک کنند. سبزیجات مانند کلم, کلم, کلم بروکسل, کلم‌پیچ و چوی از جمله منابعی هستند که می‌توانند در برابر برخی سرطان‌ها و آسیب عروق خونی محافظت کنند (که می‌تواند منجر به حملات قلبی و سکته شود.

ارسال شده در تاریخ 7 نوامبر 2019 توسط خدیجه ص با موضوع سلامتی
بازدید : 1,030
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.