معرفی رفتار و عادات سالم که باعث طول عمر می‌شوند

معرفی رفتار و عادات سالم که باعث طول عمر می‌شوند

معرفی رفتار و عادات سالم

چند عادت سالم که باعث طول عمر می‌شوند

دوش آب سرد بگیرید
به خودتان خواب بدهکار نباشید
به طور منظم آزمایش خون بدهید
بیشتر قهوه بنوشید

تخم مرغ را فراموش نکنید

معرفی رفتار و عادات سالم , عادت های سالم که باعث طول عمر می‌شوند, افزایش طول عمر با تغییر روند زندگی,عادات پیشگیری از پیری زودرس ,

ما انسان ها از مجموعه ی عادت های رفتاریمان تشکیل شده ایم. هر چیری که به آن فکر می کنیم، انجام می دهیم و یا می گوییم، در نتیجه ی عادت هایی است که در طول سال ها، در عمق ذهنمان نهادینه شده و تکرار شده است. همین مجموعه عادت ها می توانند موجب پیشرفت ما شوند و یا اینکه مانع رسیدن به اهدافمان باشند. در حقیقت، شرایط و کیفیت کنونی زندگی ما، مستقیما با رفتارهای گذشته ی ما در ارتباط است و در واقع، بازتاب عادت های گذشته ی ماست.

عادت های رفتاری بدون شک بخش قدرتمند زندگی ما هستند. مجموعه عادت رفتاری خوب یا بد در واقع بخش جدایی ناپذیری از روانشناسی رفتاری هستند که مسیر زندگی ما را تغییر می دهند. مطالعاتی که در این زمینه انجام شده، نشان می دهد که ۴۵ درصد از کارهایی که در طول روز انجام می دهیم، مستقیما از عادت های رفتاری ما سرچشمه می گیرد.

اما جایگزین کردن عادت های بد با مجموعه عادت رفتاری خوب ، اصلا کار ساده ای نیست. این کار به تعهد، قدرت درون و اشتیاق با ثبات نیاز دارد تا بتواند تمام تمایلات درونی برای فکر کردن، احساس کردن، حرف زدن و رفتار کردن را به سمت و سوی درستی هدایت کنید.

پرهیز از سیگار و محصولات حاوی تنباکو نشان داده است که در میان این عادات سالم سبک زندگی موثرترین روش برای تجربه طول عمر بیشتر یا حداقل پرهیز از مرگ زودرس محسوب می شود.

بنابر گزارش مراکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا، سیگار کشیدن موجب سرطان، بیماری قلبی، سکته مغزی، بیماری های ریوی، دیابت و بیماری مزمن انسدادی ریه، شامل آمفیزم و برونشیت مزمن، می شود و از این رو، نقش آن در طول عمر انسان چشمگیر است.

در مقایس بزرگ‌تر، افراد بسیاری مبتلا به یکی از بیماری هایی هستند که سیگار به نوعی در آن نقش داشته است. بیماری قلبی، سرطان و بیماری مزمن انسدادی ریه از جمله دلایل اصلی مرگ و میر در جهان هستند.

در شرایطی که انجام ورزش و رژیم غذایی نیز ارتباطات قوی با امید به زندگی بیشتر و زندگی سالم‌تر را نشان داده اند، بنابر چندین تجزیه و تجلیل در مقیاس بزرگ، پرهیز از سیگار قوی‌ترین روش منفرد برای پیشگیری از مرگ زودرس و افزایش طول عمر بوده است.

بیشتر قهوه بنوشید

مطالعات نشان می‌دهد که نوشیدن بیشتر قهوه تا چهار فنجان در روز در افراد سالم خطر مرگ ناشی از مشکلاتی چون بیماری قلبی، سرطان، سکته، دیابت و بیماری کلیوی را کاهش می‌دهد.

روزه داری را تمرین کنید

شواهد بسیاری وجود دارد که نشان می‌دهد روزه داری برای سلامتی مفید است و خطر بیماری عروق کرونری و دیابت را کاهش می‌دهد و همچنین تغییرات چشمگیر در سطح کلسترول خون ایجاد می‌کند.

تخم مرغ را فراموش نکنید

اگرچه تصور می‌شود که تخم مرغ می‌تواند باعث افزایش کلسترول شود اما اکنون شواهد رسمی در انجمن قلب انگلیس نشان می‌دهد مصرف یک عدد تخم مرغ روزانه در افراد سالم خطر بیماری قلبی را افزایش نمی‌دهد و در واقع می‌تواند بخشی از یک رژیم غذایی سالم باشد.

به خودتان خواب بدهکار نباشید

متخصصان سلامت می‌گویند فقط ۳۰ دقیقه کمبود خواب در تعطیلات آخر هفته می‌تواند منجر به چاقی شود. این کم خوابی‌ها به مرور زمان موجب اختلالات متابولیک می‌شوند که یکی از مهمترین آنها دیابت نوع دوم است.

یبوست را درمان کنید

دفع آسان در هنگام صبح روشی موثر برای بهبود سلامتی است. یبوست و مشکلات پس از آن از جمله هموروئید، درد و خونریزی همگی آزار دهنده هستند اما علاوه بر اینها یبوست مزمن با افزایش خطر ابتلا به سرطان روده مرتبط است. مصرف آب و مایعات کافی و ورزش منظم به پیشگیری از یبوست کمک می‌کند.

به طور منظم آزمایش خون بدهید

افزایش کلسترول بد یکی از عوامل خطرزای اصلی در بروز بیماری‌های قلبی – عروقی است. اطلاع از سطح چربی بدن به کمک آزمایش خون به شما انگیزه می‌دهد که با ورزش و رژیم غذایی خطر ابتلا به این بیماری‌ را تا حد قابل توجهی کاهش دهید.

ارسال شده در تاریخ 2 ژوئن 2019 توسط امید ازادمرد با موضوع گوناگون
بازدید : 1,135
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.