تهیه ساندویچ با خمیرپیتزا ساندویچ کالباس و سس بشامل

تهیه ساندویچ با خمیرپیتزا ساندویچ کالباس و سس بشامل

تهیه ساندویچ با خمیرپیتزا

ساندویچ_کالباس_با_خمیرپیتزا_و_سس_بشامل…

مواد لازم :
خمیر پیتزا
کالباس به تعداد برش خمیر زده شده
پنیر چدار ورقه یا رنده شده
سس بشامل
دستور خمیر پیتزا
شیر ۱ پیمانه
خمیر ترش ۱ قاشق سوپ خوری
بیکینگ پودر ۱ قاشق مربا خوری
روغن آب کرد‌‌‌ه یا روغن زیتون ۱/۲ پیمانه
آرد ۲-۳ پیمانه

تهیه ساندویچ با خمیرپیتزا, ساندویچ کالباس و سس بشامل,ساندویچ کالباس با خمیرپیتزا, دستور ساندویچ کالباس و سس بشامل,مواد لازم ساندویچ کالباس با خمیرپیتزا,

طرز تهیه ساندویچ با خمیرپیتزا:
۱- خمیر ترش و یا بکینگ پود‌‌‌ر و نمک را د‌‌‌ر شیر حل می‌کنیم و روغن را به آن اضافه می‌کنیم.
۲- به تد‌‌‌ریج آرد‌‌‌ را می‌ریزیم تا مایه به حد‌‌‌ی خمیر شود‌‌‌ که به د‌‌‌ست نچسبد‌‌‌ و زیاد‌‌‌ هم خشک و سفت نباشد‌‌‌. خمیر را خوب ورز د‌‌‌اد‌‌‌ه و روی آن را می‌پوشانیم تا یکی د‌‌‌و ساعت بماند‌‌‌ و ور بیاید‌‌‌.
۳- با این مقد‌‌‌ار مواد‌‌‌ د‌‌‌ر حد‌‌‌ود‌‌‌ نیم کیلو خمیر پیتزا به د‌‌‌ست می‌آید‌‌‌.
سس بشامل به سبک ایتالیایی
کره ۴ قاشق غذا خوری
آرد ۱/۴ پیمانه
شیر ۲ پیمانه
نمک و فلفل به مقدار لازم
جوز هندی به مقدار لازم

طرز تهیه سس بشامل برای تهیه ساندویچ با خمیرپیتزا

تهیه ساندویچ با خمیرپیتزا, ساندویچ کالباس و سس بشامل,ساندویچ کالباس با خمیرپیتزا, دستور ساندویچ کالباس و سس بشامل,مواد لازم ساندویچ کالباس با خمیرپیتزا,
۱- یک ظرف کوچک و عمیق را روی حرارت ملایم می گذاریم و کره را داخل آن می ریزیم تا کره ذوب شود و شروع به حباب زدن کند. آرد را درون کره داغ شده می ریزیم و با قاشق چوبی کاملاً مخلوط می کنیم. 1 الی 2 دقیقه آرد و کره را روی حرارت مخلوط می کنیم تا رنگ آرد کمی تغییر کند. سپس شیر را کم کم به این مواد اضافه می کنیم و با همزن دستی تند تند هم می زنیم تا شیر گلوله نشود و کاملاً مواد یکدست شوند.
۲- سس را روی حرارت ملایم آن قدر هم می زنیم تا کم کم غلظت مناسبی بدست آورد. سپس آن را با کمی نمک و فلفل و جوز هندی مزه دار می کنیم.
۳- پس از اینکه غلظت سس مناسب شد، آن را از روی حرارت بر می داریم و کنار می گذاریم تا زمانی که بخواهیم از آن استفاده کنیم. اگر بخواهیم می توانیم آن را نگهداری کنیم؛ برای این کار سس را داخل یک ظرف شیشه ای ریخته و روی آن را با نایلون می پوشانیم.

سایر نکات
از این سس داخل انواع پاستا و لازانیا استفاده می شود و طعم بسیار خوبی به این نوع غذاها می دهد. با این میزان مواد اولیه، می توان دو پیمانه سس تهیه نمود. این سس در 15 دقیقه درست می‌شود. .

ارسال شده در تاریخ 7 دسامبر 2018 توسط خدیجه ص با موضوع آشپزی
بازدید : 1,612
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.