جلوگیری از پوسیدگی دندان و راهکارهای توقف رشد و تکثیر باکتری‌ها

جلوگیری از پوسیدگی دندان و راهکارهای توقف رشد و تکثیر باکتری‌ها

جلوگیری از پوسیدگی دندان , راهکارهای توقف رشد و تکثیر باکتری‌ها,روش های جلوگیری از پوسیدگی دندان , توقف رشد و تکثیر باکتری‌ها دندان ,پیشگیری و جلوگیری از پوسیدگی دندان ,

با مصرف انگور از پوسیدگی دندان جلوگیری کنید
انگور جلوی رشد و تکثیر باکتری‌هایی که باعث پوسیدگی دندان هستند را می ‌گیرد.این خاصیت انگور بعلت وجود اولئانولیک اسید وآلدئید اولئانولیک است.

جلوگیری از پوسیدگی دندان , راهکارهای توقف رشد و تکثیر باکتری‌ها,روش های جلوگیری از پوسیدگی دندان , توقف رشد و تکثیر باکتری‌ها دندان ,پیشگیری و جلوگیری از پوسیدگی دندان ,

محیط اسیدی زمانی به وجود می آید که افراد هیدروکربن ها و مواد نشاسته ای مواد قندی و شیرینی مصرف کنند و روی سطح دندان و یا بین دندان ها لایه ای ایجاد شود و به وسیله ی این میکروب ها تخمیر و محیط اسیدی ایجاد شود. بنابراین اگر می خواهیم این اتفاق نیفتد باید مواد قندی وشیرینی و شکلات و پفک را که عامل اصلی پوسیدگی است را یا مصرف نکنیم و اگر مصرف می کنیم بعد از آن سریعا مسواک کنیم.

مسواک افراد می تواند بستری مناسب برای رشد و تکثیر باکتری ها باشد میکروب ها و باکتری ها می توانند به راحتی از مسواک به دهان را ه پیدا کننند ،عدم نگهداری صحیح مسواک می تواند این وسیله ضروری را به عامل بسیاری از بیماری ها تبدیل کند برای مصون ماندن در برابر بیماری ها باید مسواک خود را تمیز و شسته قرار بدهید.

آغاز بیشتر پوسیدگی های دندان از داخل شیارها و مابین 2 دندان است، بین دندان ها را باید با نخ دندان تمیز کنیم برای این کار باید روزی حداقل چهار تا پنج بار مسواک بزنیم زیرا وقتی تعداد میکروب ها تکثیر پیدا می کند و به حداکثر می رسند تخریب دندان تشدید می یابد ،نخ دندان در تمیز کردن نواحی بین دو شیار دندان از مواد غذایی نقش بسیار مهمی دارد و بهترین زمان استفاده از نخ دندان بعد از مسواک زدن است. جهت جلوگیری از پوسیدگی دندان

آب نمک قرقره کنید

نمک از دیرباز برای التیام بخشیدن به زخم های باز بوده است. اکنون نیز دندان پزشکان در صورت نیاز به بیماران خود قرقره کردن آب نمک را توضیه میکنند، چرا که با خاصیت سود نمک و قدرت کشتار باکتری ها، رشد پوسدگی دندان متوقف شده یا پیشرفت آن کند خواهد شد.

یک قاشق چایخوری نمک خوراکی را در یک فنجان آب گرم ریخته و کاملا به هم بزنید. این حرکت را روزی سه بار و تا مدت لازم تکرار نمایید تا از پیشرفت باکتری های ساینده ی دندان شما جلوگیری شود.

خوراکی های مفید

آدامس جویدنی: جویدن روزانه ی آدامس ها به خصوص آدامس هایی حاوی xylitol است کمک بسیاری به متوقف کردن پیشرفت پوسیدگی دندان ها می باشد. علاوه بر این، آدامس ها با فعال کردن هر چه بیشتر غدد بزاقی به شستشوی دهان و دندان های شما کمک میکند.

آب: خوردن آب به طور روزانه به مرطوب کردن دهان شما کمک کرده که باعث میشود باکتری های مضر از بین دندان های شما رخت بربندند. اگر دهان شما علیرغم میزان آب مورد استفاده در روز همچنان خشک باقی میاند با یک پزشک متخصص ملاقات کنید.

 پنیر: محققان بر این باورند که کازئین موجود در پنیر می تواند از پوسیدگی بیش از حد دندان جلو گیری کرده و یا روند آن را کند تر کند. همچنین کلسیم پنیر و سایر لبنیات به مقاومت و بهبود جنس دندان ها کمک شایانی کند.

ارسال شده در تاریخ 11 سپتامبر 2018 توسط خدیجه ص با موضوع سلامتی
بازدید : 1,263
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.