خواص های درمانی پای مرغ معروف به دوستدار استخوان و مفصل

خواص های درمانی پای مرغ معروف به دوستدار استخوان و مفصل

خواص های درمانی پای مرغ

? بهترین درمان برای پوکی استخوان
? بهترین درمان برای راشیتیسم
? بهترین جلوگیری پوسیدگی مفاصل
? بهترین درمان صدای مفاصل
? بهترین جایگزین قرص غضروف ساز
? بهترین کمکی برای رشد کودک و نوجوان
? بهترین درمان سرماخوردگی و ضعف شدید
? بهترین منبع گلوکزامین و سولفات
? بهترین ترمیم کننده شکستگی استخوان
? بهترین بهبود دهنده کمردرد و دیسک

خواص های درمانی پای مرغ,فواید خوردن پای مرغ,جلوگیری پوسیدگی مفاصل با مصرف پای مرغ ,توصیه به خوردن پای مرغ,پای مرغ پر از خاصیت برای استخوانها

طبق تحقیقات انجام شده”پای مرغ” حاوی بسیاری ازپروتئین ها، ویتامین ها، مواد معدنی و حیاتی است که بدن انسان قادر به تولید آنها نیست. از همین جهت به افرادی که دچار مشکلاتی مانند :خمیدگی که ناشی از کمبود کلسیم است، پوکی استخوان، آرتروز،نرمی استخوان(راشیتیسم) در کودکان و بزرگسالان، روماتیسم، شکستگی استخوان و به طور کلی تغییرات ساختمانی در استخوانها و نیز اختلال عملکرد عضلانی ناشی از کمبود کلسیم و ویتامین D را می توان با ااستفاده از این ماده غذایی درمان کرد، که در ادامه به خواص درمانی و روش مصرف آن خواهیم پرداخت.

بسیاری از پزشکان تغذیه و همچنین پزشکان جراح اورتوپدی در بسیاری موارد استفاده از سوپ های مختلف حاوی عصاره پای مرغ را به بیماران خود توصیه می کنند.

متأسفانه برخی از خانواده ها از مصرف پای مرغ خودداری می کنند. توصیه شما به این افراد چیست مصرف پای مرغ را کسرشان می دانند!
– الان دیگر اینطور نیست. الان پای مرغ کم یاب است. به سادگی پیدا نمی شود. در گذشته مردم از منافع آن بی اطلاع بودند. برخی از شهرهای استان خراسان می آیند و از مشهد پای مرغ می خرند و می برند شهرستان. پای مرغ به ترمیم غضروف ها خیلی کمک می کند. متأسفانه مافیای دارویی در ایران قرص های غضروفی آمریکایی و اروپایی را وارد می کنند و به قیمت گران به مردم می فروشد. پای مرغ به مراتب مؤثرتر و مفیدتر از قرص های غضروفی آمریکایی و اروپایی است. کارگر بیچاره ای که گوشت نمی تواند بخورد ، پروتئین پای مرغ کلی برایش مفید است. در قلم پای مرغ مواد خون ساز و آهن ساز دارد.

پای مرغ برای جلوگیری از پوکی استخوان هم مفید است. ما تا جایی که توانسته ایم به بیمارانمان توصیه کرده ایم و نتایج خوبی هم گرفته ایم. البته برای آتروز نرمش ها و ورزش هم مؤثر است. کسی که نرمش نمی کند ، ورزش نمی کند و تحرک ندارد ، دچار خشکی گردن می شود. ورزش و نرمش حکم روغن کاری برای گردن دارد.

استفاده از پای مرغ برای کمک به درمان و رفع برخی از مشکلات استخوانی نظیر پوکی استخوان، راشیتیسم یا نرمی استخون و جلوگیری و ترمیم نکروز و پوسیدگی مفاصل و غضروف‌ها مفید است.

مصرف پای مرغ برای پیشگیری و درمان صدای مفاصل در حال فرسایش بسیار مفید می‌باشد. خواص های درمانی پای مرغ

 ژلاتین برای سلامتی مفصل

یکی از مزایای باورنکردنی سوپ استخوان واقعی تهیه‌شده با پای مرغ که در سرکه خیسانده شده باشد وجود مقدار زیادی ژلاتین در سوپ فوق می‌باشد. ژلاتین شکل پخته‌شده کلاژن است که نیمی از پروتئین بدن ما را تشکیل می‌دهد، بنابراین وقتی آن را مصرف می‌کنید در واقع در حال بدنسازی هستید. ژلاتین تأمین‌کننده گلیسین، آمینواسیدی است که غضروف‌های سالم را افزایش می‌دهد و نهایتاً به اجتناب از درد مفصل کمک می‌کند.

تراکم استخوان را افزایش می‌دهد

کلسیمی که از استخوان‌ها وارد سوپ می‌شود آماده جذب در بدن شما می‌باشد و سلاح کاملی در مقابل پوکی استخوان یا هر نوع استخوان‌های ضعیف است. پوکی استخوان (که کاهش تراکم استخوان گفته می‌شود)، اصولاً با روند پیری و افزایش سن ایجاد می‌شود. مصرف مواد غذایی غنی از کلسیم، فسفر و ویتامینD، استفاده از نور مستقیم آفتاب، فعالیت و ژنتیک عوامل اصلی تعیین‌کننده میزان افزایش تراکم استخوان هستند. هرچه تراکم استخوان در سنین جوانی بیشتر باشد و فرد از مواد غذایی حاوی کلسیم و فسفر فراوان بیشتر استفاده کند، روند ایجاد پوکی استخوان به تأخیر می‌افتد.

پای مرغ سرشار از مواد غضروف ساز و سولفات کندروئتین است. از این رو برای ترمیم و شکستگی استخوان مفید است و به عنوان جایگزین مناسب برای قرص‌های غضروفساز خارجی محسوب می‌گردد.

از دیگر خواص پای مرغ کمک به درمان دیسک کمر و بهبود آن می‌باشد.

مصرف پای مرغ بدون کندن پوست آن در درمان افسردگی و اضطراب بسیار مؤثر می‌باشد.

از خواص پای مرغ برای بهبود رشد کودکان استفاده می‌شود. استفاده از این ماده غذایی مفید برای درمان کودکانی که سر استخوان رانشان نکروز، پوسیده و خراب می‌شود، بسیار موثر است.

در طب سنتی از خواص پای مرغ برای درمان سرماخوردگی و رفع ضعف شدید استفاده می‌شود.

یکی دیگر از خواص پای مرغ کمک به حفظ سلامتی و جوانی پوست و ناخن ها می‌باشد. ترکیبات کلاژن و الاستین مسئول حفظ سلامت پوست و ناخن‌ها در بدن هستند که در این ماده غذایی به مقدار فراوان یافت می‌شود. همچنین استفاده از پای مرغ موجب از بین رفتن خشکی پوست و رطوبت دهی به پوست می‌شود.

استفاده از پای مرغ به دلیل وجود پروتئین‌های خاص در آن برای تنظیم و کنترل فشار خون مفید است.

مصرف پای مرغ برای کمک به درمان بیماری استئوآرتریت (نوعی بیماری مفصلی تحلیل رونده که به طور معمول در افراد مسن دیده می‌شود و در زنان شایع‌تر از مردان می‌باشد) مفید است.

پای مرغ منبع خوبی از آهن و سایر املاح می‌باشد، لذا استفاده از آن برای درمان کم خونی توصیه می‌شود.

مضرات پای مرغ (موارد احتیاطی و منع مصرف)

  1. میزان چربی و کلسترول پای مرغ بسیار بالا است و از این رو زیاده‌وری در مصرف آن برای بیمارن قلبی عروقی خطرناک می‌باشد. بنابراین به افرادی که مبتلا به چربی خون و کلسترول بالا هستند، توصیه می‌شود هنگام مصرف، آن را با آب لیموترش و یا آب غوره مصرف کنند.
  2. از آنجا که پوست پنجه مرغ ممکن است حاوی ترکیبات آلوده باشد یا احتمال دارد صاحب مرغداری برای پیشگیری از بروز انواع بیماری‌ در مرغ‌ها به آنها آنتی‌بیوتیک تزریق کرده باشد یا به آنها هورمونی داده باشد که همه این‌ها وارد پوست و تمام امعا و احشای مرغ شود، لذا به منظور استفاده از پای مرغ حتما آن را از مرغداری‌های ارگانیک و مطمئن تهیه نمایید.

روش مصرف پای مرغ :

مقدار 1 بسته پای مرغ را پس از تمیز و شستشو کرده به همراه 3 تا 4 لیوان آب داخل قابلمه ای قرار داده و مقداری پیاز را پس از پوست گرفتن اضافه کرده روی حرارت قرار داده و زیر آن را کم کنید و به مدت حداقل 4 تا 6 ساعت حرارت دهید البته با شعله ملایم، پس از گذشت این زمان محتویات قابلمه را داخل مخلوط کن ریخته و صافی کنید و در فریزر نگهداری کنید برای مصرف کافی است از “عصاره پای مرغ “تهیه شده مقداری را به انواع سوپ و خورشت تهیه شده اضافه و سپس میل کنید.

ارسال شده در تاریخ 2 سپتامبر 2019 توسط خدیجه ص با موضوع سلامتی
بازدید : 1,270
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.