روش نگهداری تخم مرغ با چگونگی نگهداری درست تخم مرغ آشنا شوید

روش نگهداری تخم مرغ با چگونگی نگهداری درست تخم مرغ آشنا شوید

روش نگهداری تخم مرغ , روش مناسب نگهداری تخم مرغ ,نگهداری درست تخم مرغ ,چگونگی نگهداری درست تخم مرغ , روش نگهداری تخم مرغ با چگونگی نگهداری درست تخم مرغ آشنا شوید ,روش نگهداری تخم مرغ در یخچال ,

بسیاری از خانم ها عادت دارند تخم مرغ ها را قبل از اینکه داخل یخچال بگذارند، بشویند. شستن تخم مرغ به دلیل نفوذبیشترمیکروبها به داخل ان کاردرستی نیست

روش نگهداری تخم مرغ , روش مناسب نگهداری تخم مرغ ,نگهداری درست تخم مرغ ,چگونگی نگهداری درست تخم مرغ , روش نگهداری تخم مرغ با چگونگی نگهداری درست تخم مرغ آشنا شوید ,روش نگهداری تخم مرغ در یخچال ,

ییر دما می تواند رشد باکتری ها را تسهیل کند و تخم مرغ ها به طور ویژه مستعد آلودگی با یک باکتری بدنام به نام سالمونلا هستند.

به گزارش سلامت نیوز، تخم مرغ یکی از مواد غذایی پر مصرف در نقاط مختلف جهان محسوب می شود. اگر تخم مرغ ها هرگز در یخچال قرار نگرفته باشند می توانید آنها را در مکانی خنک برای حدود یک هفته نگهداری کنید. اما زمانی که تخم مرغ ها را در یخچال قرار می دهید دیگر نمی توانید آنها را بیرون از یخچال ذخیره کنید.

اگر با چگونگی نگهداری درست تخم مرغ آشنا باشید، تخم مرغ هایی که در یخچال قرار می گیرند را می توان چهار تا پنج هفته پس از تاریخ درج شده روی بسته بندی نیز نگهداری کرد. اما تخم مرغ هایی که در یخچال نگهداری شده اند تا چه مدت خارج از یخچال دوام می آورند؟

پیش از آن که کم کم نگران شوید، شما می توانید تخم مرغ ها را به مدت دو ساعت در دمای اتاق یا یک ساعت در مای 90 درجه فارنهایت (32.2 درجه سانتیگراد) یا گرم‌تر نگهداری کنید. پس از دو ساعت بهتر است که تخم مرغ ها را دور بریزید و از تخم مرغ های جدید استفاده کنید، به جای این که شانس خود را درباره سالم بودن آنها امتحان کنید. چرا؟ زیرا تغییر دما می تواند رشد باکتری ها را تسهیل کند و تخم مرغ ها به طور ویژه مستعد آلودگی با یک باکتری بدنام به نام سالمونلا هستند.

نشانه های سالمونلا به هیچ عنوان خوشایند نیستند و از 12 ساعت تا 72 ساعت پس از عفونت پدیدار می گیرند که از آن جمله می توان به اسهال، تب، گرفتگی عضلات شکم، و استفراغ اشاره کرد. در برخی افراد اسهال ممکن است چنان شدید باشد که کار به بستری شدن در بیمارستان بکشد. بنابر برآورد سازمان غذا و داروی آمریکا، هر ساله حدود 79 هزار مورد بیماری و 30 مورد مرگ به واسطه تخم مرغ های آلوده به سالمونلا وجود دارند. در نتیجه، اگر تخم مرغ هایی که پیش‌تر در یخچال بوده اند به مدت یک شب روی پیشخوان آشپزخانه باقی مانده اند، ارزش استفاده و به خطر انداختن سلامت را ندارند.

▪ با توجه به اینکه ممکن است تخم‌مرغ‌ها حاوی لکه خون باشند، در این صورت باید آنها را از مابقی جدا کنیم.

▪ همیشه به‌خاطر داشته باشید که برای استناد به تاریخ انقضای درج شده روی بسته باید شرایط مناسب برای نگهداری از قبیل دما و رطوبت مناسب را در حین نگهداری رعایت کرد. قبل از اینکه تاریخ انقضای مندرج روی بسته فرا رسد، تخم مرغ تازه است وشما می‌توانید آن را مصرف کنید.

 

ارسال شده در تاریخ 22 ژوئن 2018 توسط خدیجه ص با موضوع گوناگون
بازدید : 1,445
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.